top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

בניית קישורים - מדריך לקידום אתר

תוכן עניינים



היי חברים מה נשמע? היה בא לי ליצור את המדריך לבניית קישורים לאתר בגלל שאני רואה יותר מדי עדיין הולכים על מניפולציות כאלה או אחרות (נדבר עליהן בהמשך) כשיש לכם היום כל כך הרבה דרכים כשרות אחרות ושאין בהם פוטנציאל של פגיעה בעסק.





תמונת קאבר למאמר על בניית קישורים של לוח שחור שכתוב עליו בגיר לבן Links

מהו קישור?


קישור, לינק קיצור של היפרלינק באנגלית, הוא כמו כפתור קטן בעולם האינטרנט אשר לחיצה עליו מעבירה אתכם מיד למקום אחר, בדרך כלל דף אינטרנט חדש. הם מאפשרים לנו לנווט בקלות בין דפי אינטרנט שונים, לחקור נושאים חדשים ולמצוא מידע רלוונטי במהירות.


כמה סוגי קישורים יש?


בסך הכל 2 :


לינק חיצוני External Link


מקשר בין דף אינטרנט באתר שלכם אל או מדף באתר חיצוני. לדוגמא:  לינק מהאתר אל הקבוצה "לך חפש" בפייסבוק. וברשת החברתית תוכלו למצוא קישורים חזרה לאתר.



תמונת מסך של התפריט הצידי בפייסבוק של עדי שוורצמן המראה את הקישורים לאתר שיווקסיפור קידום אתרים אורגני.png

לינק פנימי Internal Link 


מקשר בין דפים בתוך האתר שלכם. לדוגמא, כמו זה המקשר בין המאמר שאתם קוראים עכשיו לבין הבלוג קידום אתרים אורגני


למה לינקים חשובים לקידום אתר?


בדיוק כמו שיש שני סוגי קישורים, ככה גם יש שתי סיבות מרכזיות למה הם חשובים לקידום אתר.


קישורים עוזרים להראות מי אתם ולבנות מוניטין


חשבו על זאת כך, אם יש לבעל העסק קישור מהאתר אל הפרופיל האישי שלו בפייסבוק, ושמה הוא  מדבר עם אנשים, אז סביר להניח שהוא גם אדם אמיתי ולא בוט. וכמו שתראו בהמשך, הקרולרים של מנועי החיפוש עוברים מלינק אחד לשני ולכן גם מגיעים לרשת החברתית, סורקים את הדף שהגיעו אליו וכך יכולים להבין יותר אודות העסק והאדם שמאחוריו וככל שיותר יכירו אותו ואת מה שמפרסם ויאהבו או לכל הפחות לא ייתנו סיגנלים למערכות שהוא מסוכן,  כך יש יותר סיכוי שאנשים והמערכות יסמכו על מה שבעל העסק מפרסם. עכשיו, תחשבו שיש לעסק פרופילים פעילים כאלה גם במקומות אחרים ברשת, לדוגמא כמו באינסטגרם, זה יגיד משהו למערכות האלה.


ויותר מזה, אם גם הצלחתם לגרום לאנשים לשתף את הקישור לאתר, לפרופיל, לוואט אבר שלכם, כך יש יותר סיכוי שזה יגדיל את האמינות שלכם בעיני קהל היעד, מנועי החיפוש והרשתות החברתיות למיניהן. וככל שהאמינות עולה ככה יש יותר סיכוי שהם יירצו לפרגן לכם בחשיפה אורגנית. כי למה לא? הרי אנשים אוהבים אתכם וסומכים עליכם נכון?


לינקים חיצוניים ממשפיענים המקשרים לאתר העסק


בנוסף לכל הטוב הזה אם תצליחו לגרום גם לגורמי סמכות רלוונטיים בנישה שלכם (אינפלואנסרס) לשתף את הקישור לתוכן שיצרתם, כמו אם ווואלה שיווק ודיגיטל יקשרו לשיווק סיפור, כך גם מנועי החיפוש מתישהו ישימו לב לזה. ולכן יש סיכוי גבוה שהם יירצו לתת חשיפה לתכנים במערכת שלהם שגורמי סמכות בתחום העסק שלו, כמו "וואלה" מקשרים אליו.


איך מנועי חיפוש מגלים תוכן חדש?


והסיבה השנייה קשורה לאיך שגוגל או מנועי חיפוש אחרים מגלים תוכן חדש באינטרנט. תבינו, אף מערכת, גדולה ואיכותית ככל שתהיה, לא יכולה לדעת הכל בו זמנית עליכם, האתר שלכם ועל התוכן בו. עכשיו נכון שיש הבדלים בין האתרים. לדוגמה, התוכן באתרי חדשות גדולים כמו YNET או MAKO נסרק ומדורג מהר יחסית בגוגל, כי מנועי חיפוש מבינים שהם אתרי חדשות גדולים, עם הרבה מבקרים ביום, המצפים לקבל תוכן חדש ועדכני כל פעם שהם מחפשים אותם. בניגוד להם, אתר כמו שלי, המתמחה בנישה יחסית ספציפית, שתדירות יצירת התוכן ו\או כמות המבקרים בו היא יותר נמוכה, בייחוד אם זה גם אתר חדש, בדרך כלל ייקח להם יותר זמן למצוא (לסרוק) את התוכן ולכן גם לדרג אותו בהתאם במנוע החיפוש. אז לינקים פנימיים המקשרים בין דף אחד למשנהו בתוך האתר שלכם, עוזרים למנועי חיפוש למצוא עוד דפים ממנו כי הקרולרים עוברים מהדף שהגיעו אליו דרך הקישור באתר שלכם אל דף אחר וממנו אל עוד אחד וכו.



המחשה של האופן שבו הקרולרים עוברים מדף אתר אחד לשני באמצעות הקישורים שנמצאים עליהם

ועוד * קטנה. קישורים פנימיים יכולים גם לעזור לכם לבנות סמכות, בדיוק כמו חיצוניים רק מסיבה שונה. איך? כי אם יש לכם הרבה דפי תוכן באתר המדברים על נושא מסויים, זאת אומרת שמישהו היה צריך ליצור אותם. מה שאומר, שהוא היה צריך ליצור הרבה או מספיק תוכן רלוונטי ונגיש על הנושא. שאם באמת ככה, זה יכול להגיד למבקרים ולמנועי חיפוש שכנראה הוא גם ממש מבין על מה הוא מדבר ושהוא יכול באמצעות שיווק תוכן באתר לעזור להרבה אנשים לפתור בעיות שהם מתמודדים איתן בנוגע למקצוע, השירות או המוצר שלו, מה שיכול להגדיל לו את החשיפה האורגנית של העסק. כי שוב, למה לא? אם בעל העסק כנראה מבין על מה הוא מדבר, בנוסף לזה שאנשים אוהבים אותו וסומכים עליו?


מה זה לינק רלוונטי?


אני לא יודע כמה ממכם קוראים ספרי עיון אבל בספרים כאלה או במחקרים מדעיים, כמעט תמיד תמצאו שם גם ביבליוגרפיה (רשימת מקורות) אז אתם יכולים להתייחס אל קישורים רלוונטיים בין אם הם חיצוניים או פנימיים כביבליוגרפיה לאתר, המגבה את התוכן שהמבקרים באתר שלכם קוראים עכשיו ומעביר אותם לעוד מידע רלוונטי הקשור לנושא שאותו הם חיפשו. ואם נעשה נכון, זה לגמרי יכול להעלות את האמון והסמכות של המבקרים ומנועי החיפוש, כי אם אלה קישורים פנימיים לאורך זמן הם כמעט בוודאות יגדילו את מספר הדפים שהמבקרים רואים ואת הזמן שהם נשארים בהם. ואם זה יקרה, מנועי החיפוש מתישהוא גם ישימו לב להתנהגות הזאת. 


כיתוב מה איך אתה יודע מה אתה נביא

ממש לא, זה פשוט הגיון, ואתן דוגמא להמחשה. לי זה עוזר לדמיין את המבקרים באתר שלי כמי שנכנסו לצפות בסרט, כשהוא מתחיל מהרגע שהם מקלידים במנוע החיפוש את מה שהם רוצים למצוא, ממשיך כשהם נכנסים לדף הראשון, ועד שהם יוצאים. ובדיוק כמו שלרוב הסרטים יש התחלה, אמצע וסוף ברורים בשביל שהצופים יוכלו לעקוב אחריו ולהישאר בעניין לכל אורכו, ככה גם צריך לגרום שתהיה חווית המבקרים באתר, בגלל שבשביל שהם בכלל יירצו להישאר אצלי יותר זמן ולצפות ביותר דפים, אני חייב לשכנע אותם שכדאי להם, ואת זה אפשר לעשות רק אם אהיה עקבי ואנסה לעניין אותם בעוד מידע רלוונטי הקשור למה שהם חיפשו מלכתחילה. אז נכון, לא כל מי שייכנסו לאתר ייראו יותר דפים ויישארו בהם יותר זמן, כמו גם שלא כל סרט שהם ייראו בחייהם הם ייצפו בו עד סופו, אבל אם הוא יהיה מעניין ועם סיפור עקבי, הסיכוי שיחליטו לעשות כך עולה משמעותית. ואם אלה לינקים חיצוניים, הם יכולים לעזור להעלות את הסמכות כי אתם מגבים את התוכן שלכם עם עוד מקורות מידע חיצוניים אובייקטיבים וסמכותיים.


אילוסטרציה המראה מה זה קישור רלוונטי בה מורה עומדת מול לוח בשיעור היסטוריה וחץ המסמן על ציור של פירמידות.png

מה זה Page Rank?


" פייג' ראנק מסתמך על האופי הדמוקרטי הייחודי של הרשת ומשתמש במבנה הקישוריות העצום שלה כאינדיקציה לערכו של כל אתר. בעיקרון, גוגל מפרש קישור מאתר A לאתר B כהצבעה של A ל B . אבל גוגל בוחן יותר מאשר את מספר ההצבעות שכל אתר מקבל, כלומר מספר קישורים שאתר מסוים מקבל; בנוסף, גוגל מנתח את האתר המצביע. הצבעות מאתר "חשוב" הן בעלות משקל גבוה יותר, ועוזרות לקדם אתרים אחרים” ויקיפדה


זוכרים שאמרנו שהקרולרים עוברים מקישור אחד לשני בין דפי אתר?  שככה הם יכולים בין היתר לגלות גם לינקים מאתרים חיצוניים המקשרים לאתר שלכם? אז כל קישור חיצוני משמש בנוסף עבור גוגל גם כסוג של הבעת אמון. 


דמיינו שאתם מחפשים לראות סרט טוב בקולנוע, וקיבלתם שתי הצעות, אחת מחבר שלכם משה שהוא במקרה גם "ספץ" בסרטים ואתם סומכים על הטעם שלו, והשנייה מלקוח חדש שאתם לא כזה מכירים עדיין תוך כדי שיחת חולין. בדוגמא, משה והלקוח משמשים שניהם כלינק ביניכם לבין הסרט שתלכו לראות. אבל, בגלל שאתם מכירים את משה יותר וסומכים עליו ועל הטעם שלו בסרטים, הסבירות גבוהה שאתם תתנו גם יותר משקל להצעה (ל "קישור") שלו מאשר זה של הלקוח החדש, ולכן זה גם ישפיע על איזה סרט תחליטו ללכת לראות בסופו של דבר. 


במידה רבה, ככה גם האלגוריתם "פייג' ראנק" פועל.  וזה אומר שבניגוד לדעה הרווחת בשוק השיווק דיגיטלי בישראל, שגוגל לא רק נותנים "כח דירוג" מסויים לדף לפי כמה אתרים חיצוניים מקשרים אליו, אלא גם: 


  • מי הם אותם האתרים המקשרים אליכם?


  • האם הם נתפשים כגורמי סמכות בנישה שלכם? 


  • איזה תוכן יש בדף המקשר לאתר שלכם?


  • איפה הלינק עצמו נמצא בדף שמקשר לאתר שלכם? האם בצד או למטה,  איפה שכמעט אף אחד לא רואה או במרכז הדף איפה שכן? ראו לדוגמא את קישורים לבלוג או לרשתות החברתיות בסוף המאמר.


  • האם התוכן בדף שמממנו יוצא הקישור רלוונטי למה שנמצא באתר שלכם? 


  • האם המבקרים תופסים אותו כסמכותי, אמין, נגיש ורלוונטי לביקור שלהם? (למאיפה שהם הגיעו)


בניית קישורים - איך מתחילים?


הדרך טובה ביותר לדעתי ומה שהכי יועיל לעסק שלכם לאורך זמן, הוא להשיג קישורים דרך קידום אתרים אורגני. זאת אומרת, תנו לאנשים סיבה אמיתית לשתף את הקישור אל אתר העסק שלכם בכך שתעזרו להם לפתור בעיות באמצעות העברת הידע והניסיון שצברתם לאורך השנים שלכם.  ולדעתי, זה חייב להיות בחינם בטח אם אתם רק בשלב בניית העסק שלכם, משתי סיבות אבל בבקשה אל תיעלבו: אחת, אף אחד לא מכיר אתכם עדיין. מה שאומר שאנשים לא סומכים עליכם, על התוכן או העסק שלכם עדיין. מה שמוביל לשתיים שגוגל לא סומכים עליכם עדיין. וכמו שאמרנו, אם אף אחד לא מכיר את האתר שלכם, איך הם יוכלו לשתף את הקישור אליו? 


אז היום, בשביל לנסות לגרום לזרים שלא חייבים לכם שום דבר לשתף (= לפרסם) לחברים או למשפחה שלהם את העסק שלכם בחינם, אתם תצטרכו לתת להם סיבה מספיק טובה לעשות זאת. והדרך הטובה ביותר לגרום להם לרצות לפרגן לאתר העסק שלכם היא לעזור. ומבטיח שאם תעזרו למספיק אנשים לפתור בעיות שבדרך אחרת הם היו צריכים לעלות על זה בעצמם או לשלם למישהו שיעשה את זה, הם יפרגנו לכם בדרך אחרת. הם יפיצו את השם שלכם, לעיתים קרובות מאוד אפילו לא בכוונה תחילה. דבר שלחלוטין יעזור לכם לבנות סמכות. אהה, ותזכרו גם שלפעמים:



כיתוב של שיתוף הקישור הנכון, מהאדם הנכון לאנשים הנכונים, יכול להיות שווה הרבה כסף.png


קישורים לאתר מהרשתות החברתיות


השלב הראשוני הוא לקשר את האתר עם הפרופילים הנוספים שלכם ברשת, כמו שעשיתי למעלה עם הקבוצה שלי והדף העסקי בפייסבוק. ואם צריך לפתוח חשבונות גם במקומות נוספים על שם העסק כמו בפינטרסט, מדיום, רדיט, אינסטגרם, יוטיוב וכו', ושמה לשים את הקישור לאתר העסק שלכם,אז תעשו את זה. זאת אומרת, תיצרו עותק מקורי (Copy) עבור כל אחת מן הפלטפורמות החברתיות ותפנו משמה לתכנים שבאתר שלכם. למה? כי מעבר לזה שזה חושף את התוכן שלכם ליותר אנשים ביותר פלטפורמות, כל הלינקים האלה מהרשתות החברתיות לאתר שלכם, הם גם רמזים למערכות הפרסום שאתם עסק לגיטימי.


תמונת מסך של המיקרו קופי קישור חיצוני מאינסטגרם של שיווקסיפור המקדם את המאמר על איך עושים קידום אתר באינטרנט

תמונת מסך של הקישורים בביו של שיווקסיפור באינסטגרם כשהלינק למאמר של איך עושים קידום אתר באינטרנט מסומן עם מלבן צהוב.png

בניית קישורים בפורומים רלוונטיים


 נגיד ויש לנו בלוג אוכל בו אנחנו מעלים לקראת כל סוף שבוע מתכונים טעימים לשבת. והשבוע יש לנו מתכון חדש ומה זה טעים לחמין. בנוסף, גם ממש השקענו בהסבר מפורט על איך מכינים הכל + תמונות וסרטונים של התהליך. עכשיו רק צריך לדעת איך לפרסם, ככה שיגיע לאנשים הנכונים, אז הדרך הפשוטה והזולה ביותר היא למצוא מה אנשים מחפשים בגוגל כשהם רוצים לדעת איך להכין חמין, ולאן הם הולכים בשביל למצוא את התשובות לזה. ואחד המקומות, אלו פורומים ציבוריים. תחפשו את מילת המפתח בגוגל לדוגמא "מתכונים לחמין" + "פורום" ותראו איזה אתרים מופיעים לכם. זה כבר רמז לאיפה יהיה כדאי לנו לפרסם את המתכון.



תמונת מסך של התוצאות חיפוש בגוגל מאתרי כיפה וערוץ 7 למתכון לחמין פורום

רגע, מה פורומים? הם עדיין קיימים? עוד מעט תגיד לי גם לפרסם ב ICQ.  


למען האמת, אם הקהל שלכם היה נמצא באיי.סי.קיו המיתולוגית אז כן, הייתי לחלוטין אומר לכם לפרסם שם. אבל עכשיו ברצינות, שימו לב לשאלות בתוצאת החיפוש מאתר כיפה . אלה אנשים ששאלו במיוחד על מתכונים לחמין, וקלטו את השאלה בתמונה למטה בתוך הדף הזה: "פעם ראשונה שלי :) מנסה להכין צ´ונט אמיתי :) אז מה צריך? איך מכינים? ואיזה בשר צריך לבקש בסופר?". אפשר להסיק שמי שכתב\ה את השאלה הזאת אולי יירצו להכיר גם את החמין שלנו, אז זה יהיה חכם מצדינו לענות לה על השאלה ולנסות להפנות אותה למתכון באתר.



תמונת מסך מאתר כיפה של הפורום למתכון לחמין בו רואים מישהי שואלת איך מכינים צולנט לשבת

ואגב, גם אם מי ששאלו כבר ממזמן עברו הלאה בחיים זה לא אומר שזה חסר טעם לפרסם תגובה לשאלה. כי יש עדיין אנשים שמחפשים מתכונים כאלה כל סוף שבוע, שמגיעים לפורום הזה, שיוכלו לראות את התגובה שהשארנו עם הלינק, ולעבור גם הם למתכון המלא בבלוג שלנו. 


יתרון נוסף שיש בפורומים כמו של ערוץ 7 או אתר כיפה זה שהם מכוונים לקהל יעד מאוד מוגדר. במקרה הזה, לקהל הדתי והמסורתי בארץ. שחלק מהם,  הם גם האנשים שבדרך קבע יחפשו איך להכין חמין לשבת. מה שהופך את הפורומים האלה לרלוונטיים מאוד עבור הבלוג בישול שלנו. למה? כי תזכרו, שאנחנו מוציאים כל סוף שבוע מתכון לשבת .ומי אתם חושבים שייקרא את זה? גבר אשכנזי רווק "חילוני" כמוני, שאף פעם לא חשב על להכין חמין? ושלהכין פסטה זה אתגר אמיתי עבורו? מה הסיכוי שאדם כמוני יחפש בכלל מתי שהוא את הביטוי הזה בגוגל "מתכון לחמין לשבת"?  בדיוק, ניחשתם נכון, 0 כי עד לרגע כתיבת מאמר זה, לא חיפשתי את זה אפילו פעם אחת בחיי. מצד שני, אני יודע שקיימים בישראל מי שמחפש. עובדה, רק תציצו בתמונה למטה המראה את מגוון ההצעות שגוגל נותנים כאשר אני מחפש את הביטוי "מתכון לחמין".


תמונת מסך של ההצעות האוטומטיות בגוגל כשממקלידים מתכון לחמין

כל אחת מן הההצעות היא מחשבה שמישהו\י מתישהו הקליד בגוגל, שלחלקם ולדעתי לחלקם הגדול, יש איזה שהוא קשר או נגיעה עם המסורת היהודית או עם החמין\צ'ולנט לשבת. לכן, פרסום הקישור למתכון שלנו בפורומים כמו של אתר כיפה או ערוץ 7 עוזר לאנשים שכבר מחפשים מתכון מסורתי כזה למצוא את מבוקשם, ולנו זה עוזר להעלות את מספר המבקרים החודשי באתר ואת הזמן שהם נמצאים בו, כי תזכרו שאנחנו מראים תוכן רלוונטי לאנשים איפה שהם מצפים ורוצים למצוא אותו, מה שיכול לגרום להם לבטוח בתוכן הזה יותר מאשר אם היו נחשפים אליו ברשת החברתית לדוגמא.


בניית קישורים באינדקסים


עוד דרך מעולה לקדם את האתר, זה דרך פרסום באינדקסים ופורטלים רלוונטייים. ובטוח אתם גם מכירים כאלה אתרים, כמו איזי או דפי זהב שהם אחלה מקום לפרסם את אתר העסק שלכם בייחוד בגלל שהרבה אנשים מחפשים בהם כל יום. אבל כמו ברוב הדברים, כגודל הביקוש כך גודל התחרות, ולפעמים בשביל שהרבה אנשים ייחשפו לפרופיל שלכם שמה אתם תצטרכו להשקיע כספים בנוסף. בגלל זה חשוב להגיד שיש עוד הרבה מקומות שלפעמים בעלי או מקדמי אתרים מזניחים, ואלו אינדקסים או פורטלים יותר קטנים אבל רלוונטיים יותר לעסק.


תמונת מסך של התוצאות כשמחפשים בגוגל את הביטוי אינדקס אופנה

נגיד ויש לנו חנות אופנה לנשים בתל אביב שלו שלו אנחנו רוצים לעשות קידום אתר חנות. בשביל לסקרן את קהל היעד במוצרים שלנו, השקענו בבלוג הנותן טיפים מבעלי מקצוע מוסמכים על סטיילינג, טיפוח, אקססוריז ועוד.  אז בשביל לפרסם את הבלוג אופנה שלנו במקומות הנכונים, יש בישראל גם אינדקסים ייעודיים פר תחום, גם לתחום האופנה, ששמה מתפרסמים אך ורק עסקים שיש להם נגיעה לעולם הזה. מה שאומר, שגם מי שמגיע לאתרים האלו בדרך כלל יהיו אנשים שמתעניינים בתחומים הללו, בדיוק כמו אופנה ו- מיס מנדלה. לשניהן יש אינדקס עסקים, והמנהלות אפילו מזמינות אתכם להצטרף הן רק מבקשות לאמת אתכם לפני כן. באינדקס "אופנה" דרך הטופס הצטרפות  ועמנואלה בינר ממיס מנדלה מבקשת לשלוח לה הודעה בווטסאפ אבל זה לגמרי בחינם. ככה שאם במקרה יש לכם אתר עסק בתחום האופנה, אינדקסים אלו יהיו מעולים עבורכם בשביל להתחיל לפרסם את העסק, התוכן או המוצרים בו.


תמונת מסך של התוצאות כשמחפשים בגוגל את הביטוי אינדקס עסקים

בנוסף, כמו שראיתם בתמונה האחרונה אתם יכולים לפרסם גם באינדקסים שהם ממוקדים לעסקים לפי איזור השירות של העסק שלכם. ואז לחשוף את התוכן (לינק לאתר) שלכם לקהל יעד יותר כללי.


בניית לינקים באמצעות קידום סרטונים ותמונות


ברשותכם, בואו נחזור שנייה לבלוג מתכונים שלנו לו יצרנו מתכון לחמין. זוכרים? יופי, זה אומר שאתם עדיין איתי:) וזוכרים שאמרנו שזה כדאי כלכלית לעסק לפרגן? אז בשביל להמחיש את הנושא בואו נמשיך בפרגונים סבבה? בואו ניקח דוגמא מאתר שממש אהבתי את ההשקעה שלהם בקידום אתר אורגני, אך לפני זה גילוי נאות קטן וחשוב - אני לא מכיר אותם או כל אתר חיצוני אחר שקישרתי אליו במאמר זה, ואין לי שום קשרים כלכליים איתם עדיין. מה יקרה בעתיד, אף אחד לא יודע אבל כרגע אני מבטיח שזה פרגון טהור, רק כי ממש אהבתי את השיווק שלהם.


תוך כדי המחקר שעשיתי לבלוג שלנו, הקלדתי את המילים "מתכון לחמין", והסרטון הקצר של foodsdictionary הופיע במשבצת הסרטונים בדף התוצאות הראשון בגוגל. בסרטון של דקה וקצת שלהם הם מראים את שלבי הכנת החמין באופן כללי ומציעים לצופים הרוצים את המתכון המלא לעבור לאתר. אגב, הדף של המתכון המלא באתר מדורג נכון ל 20 לפברואר 24 בדף ה 3 למעלה. מה שזה אומר שיש להם שני תכנים, משני פלטפורמות שונות המדורגות בביטוי תחרותי, ולחלוטין יכול להיות שעוד כמה זמן הם יופיעו עם המתכון באתר ועם ה "טריילר" שלו ביוטיוב שניהם בדף התוצאות הראשון. בנוסף, ולמרות שאין משבצת לתמונות כשמקלידים בגוגל את המילים "מתכון לחמין" ,לפחות לפי החיפוש שלי במחשב, התמונה של המתכון שלהם כן מופיעה בקטגוריית התמונות בגוגל.


תמונת מסך של התוצאות כשמחפשים בגוגל את הביטוי מתכון לחמין כאשר התוצאה של הסרטון של פודדיקיונארי ביוטיוב מסומן בריבוע צהוב

למה תמונות חשובות בקידום אתרים?


שוב פעם משתי סיבות:


קודם כל, מבחינת חווית המבקרים בגוגל,  ברגע שאדם רואה תמונה ליד הלינק לאתר שלכם בתוצאות החיפוש, בטח בכל מה שקשור למתכונים, יש יותר סיכוי שהוא יילחץ על התוצאה הזאת, וייכנס לאתר וזה בגלל שאם הוא מכין חמין, הוא כנראה גם יירצה לראות תמונות של התהליך, והן ימשכו יותר העין.


תמונת מסך מהערוץ יוטיוב של הלינק בדיסריפשיין של הסרטון ביוטיוב המופיע בתוצאות החיפוש כשמחפשים מתכון לחמין בגוגל של הערוץ fooddictionary

והסיבה השנייה היא כי כל דף בגוגל שמופיע בו הקישור לאתר שלכם בין אם זה מקטגוריית התמונות או מדף התוצאות המרכזי, נחשב כלינק מאתר חיצוני שמקשר לאתר שלכם, מה שאומר שבמקרה זה, גוגל הם אלה שמקשרים לאתר שלכם. וככל שתופיעו עם יותר תכנים מהאתר ביותר דפים בגוגל מיותר מקורות כגון קטגוריית תמונות, סרטונים מיוטיוב, או כל דף אחר המגיע מהדומיין של Google.com ובניו, ככה יותר אנשים יוכלו להיחשף אליהם ודרכם להגיע לאתר שלכם. ועוד דבר, יהיה נכון לחשוב נראה לי, שלינקים מגוגל ייחשבו כקישורים חיצוניים מאתר סמכותי, כי אני מניח שגוגל יזהו את עצמם כאתר סמכות המקשר לאתר שלכם לא?


בניית קישורים דרך תגובות בקבוצות בסושיאל


בדומה לפורומים, אינדקסים ובלוגים רלוונטיים בהם אתם יכולים לעזור לפתור לאנשים בעיות שהם מתמודדים איתם בתחום העסק שלכם, ככה יש לכם לא מעט מקומות לעשות את זה גם ברשתות החברתיות. לדוגמא, פייסבוק היא אחלה פלטפורמה בשביל זה. למה?כי:  


א. מעבר לזה שאתם יכולים שם לפרסם את התוכן שלכם, אתם יכולים להצטרף לקבוצה שלאנשים שנמצאים בהן יש קשר או עניין הדוק למה שאתם עושים, ושמה הם כל הזמן שואלים שאלות ומדברים ביניהם על המקצוע שלכם ולכן אולי הם גם שואלים שאלות ומתמודדים עם בעיות שאתם יודעים לתת עליהן תשובות, כשהתשובות המלאות יכולות לחכות להם באתר העסק. כמו שראינו בסרטון יוטיוב שלעיל. 


ב. לא רק שזה חושף את תוכן האתר שלכם לאנשים שיש סבירות מאוד גבוהה שהם יתעניינו בו,

אלא אתם גם מבינים דרך הקבוצות האלה על מה הם מדברים ביניהם? מה מעניין אותם? ואילו בעיות אתם יכולים לפתור להם באמצעות שיווק התוכן שלכם. 


לאיזה אתרים המתחרים שלכם מקושרים?


בואו נמשיך עם קידום המתכון בבלוג ועם הקטע הזה של לפרגן סבבה? כן גם למתחרים שלנו, כי אפשר ללמוד מלא ממה שהם עשו וממה שהצליח להם, ולעשות לזה גרסה משלנו. ושוב אני ואומר, אנחנו לא מעתיקים אנחנו לומדים. ודרך זה אולי גם נלמד מה ואיפה הן נקודות התורפה שלהם, איך לנצל את זה לטובתנו.

תמונת מסך של התוצאות כשמחפשים בגוגל את הביטוי מתכון לחמין כשהתוצאה מהאתר של קיצן קואצ מסומנת במלבן צהוב

הדף שבקישור לפניכם מאתר The Kitchen Coach מדורג במקום 5 כשמקלידים בגוגל את המילים "מתכון לחמין", ממש מתחת למשבצת הסרטונים, ואתרים מוכרים וסמכותיים כמו וואינט, וזה למה? למה גוגל החליטו שדווקא בביטוי הזה, שיש לו הרבה מאוד חיפושים וקונוטציות, דווקא הבלוג הזה יופיע שם? אז בסדר, יש שם תוכן טוב שעונה לחלוטין על מה שהמחפשים הקלידו בגוגל והוא באמת מספק הסבר מפורט על כל מה שצריך לדעת בשביל להכין חמין + תמונות וסרטונים אבל גם המתחרים עשו זאת והם גם דמויות סמכות כמוהו, והכינו תוכן טוב משלהם. אז למה? כי הבנו עכשיו שזה לא רק קשור לתוכן שלכם או מי אתם נכון? זה גם איפה ואיך אתם מפרסמים אותו. והאם הוא מגיע לעיניים הנכונות?


למי הם מקשרים?


זאת אומרת, לאיזה תוכן רלוונטי נוסף הוא מעביר את המבקרים שבודקים את המתכון לחמין בבלוג שלו? ראו תמונת מסך מהאתר שלו.


תמונת מסך מהבלוג של קיצן קואצ עז תלם של המתכון לחמין כאשר שני הקישורים לאתר של עמרי פולק ויונית צוקרמן מסומנים במשבצת שחורה.png

רואים בבירור שעז תלם, מי שמתפעל את האתר לא פוחד לפרגן למי שהוא תופס מהתוכן שלו, כי הוא מוציא במודע אנשים מהמתכון באתר שלו לזה של עמרי פולק ו - רונית צוקרמן. אגב, הקישורים היוצאים ממוקמים ממש בפתיח לבלוג, בכמה פסקאות הראשונות. זוכרים שדיברנו על איפה הלינקים ממוקמים בדף, האם הם איפה שרואים אותם או איפה שלא? אז בדף הזה אתם פשוט לא יכולים לפספס אותם. מה שאומר שחלק מהמבקרים המגיעים לשם, עוברים למחוץ לאתר שלו לאחר כמה פסקאות קצרות, אבל עובדה שזה לא פוגע בו יותר מדי, להפך לדעתי זה רק עוזר כי תזכרו שיש לו תוכן טוב ורלוונטי שאנשים אוהבים, ואם הם מוצאים את זה כרלוונטי למה שהם חיפשו, ככה גם מנועי חיפוש יזהו זאת. בנוסף, אני די בטוח שהקישורים הללו עוזרים להגדיל את הסמכות של הבלוג שלו במנוע החיפוש כי הוא נותן ערך נוסף ממקורות סמכותיים חיצוניים אחרים (ביבילוגרפיה)


מי מקשר אליהם?


מי מצא את התוכן כממש רלוונטי, נגיש ועדכני בשביל להעביר את המבקרים מהאתר שלו לאתר של The Kitchen Coach? בשביל לעשות את זה נלך למנוע החיפוש ופשוט נקליד את השם של מי שאנחנו מחפשים עליו או על האתר שלו מידע בתוך גרשיים ("")  במקרה שלנו זה  - "עז תלם".


תמונת מסך של תוצאות החיפוש בגוגל בשביל לעשות מחקר של מי מקשר לאתר בדוגמא רואים חיפוש בגוגל של עז תלם בגרשיים כאשר התוצאות מהאתרים של השולחן מסומנים בצהוב

כבר על ההתחלה אפשר לראות איזה אתרים גוגל מזהה שהם קשורים למה שהקלדנו, מעבר לאתר הרשמי של עז וזה מכוון אותנו טיפה יותר לאיפה יהיה כדאי להשקיע בתוכן או בכסף בשביל לחשוף את אתר המתכונים שלנו לאנשים הנכונים.  שימו לב לדף הכותב של עז באתר ה שולחן, שמה הוא נותן עצות ומתכונים מלאים, ועד כמה שאני הצלחתי לזהות ללא תמורה משמעותית לקידום האורגני של האתר מעבר לפרסום השם שלו. זאת אומרת, שאין לינק שמקשר בין אתר השולחן לאתר של עז אבל עדיין בגלל שהאתר הזה הוא מוכר וסמכותי אז הוא מופיע בדף הראשון בגוגל לביטוי שהקלדנו. מה שאומר לנו, שכנראה לבקש מאתר "שולחן" שיפנו קישורים לבלוג שלנו בעתיד, לא יהיה הצעד הכי חכם אסטרטגית, כי זה לא משהו שהם עושים גם ככה, לפחות לא כרגע. מצד שני, אתר "תיאבון בריא" כן עושה את זה, ולא רק לינק אלא כפתור גדול שמפנה מהם לאתר של The Kitchen Coach' אז זה יהיה חכם מצדנו לשלוח פנייה למנהלים ולבקש מהם לפרסם מתכונים שלנו אצלם עם קישור למתכון המלא באתר.


אם יש לי אתר חדש, למה שאתרים וסמכותיים יירצו לקשר אליי?

מאמרי אורח ולינקים שבורים


שאלה מעולה, זוכרים שאמרנו שצריך לעזור, שככה אפשר לגרום לאנשים לרצות לקשר את האתר שלהם עם שלנו? אז הדרך הכי מוכרת לדעתי שקיימת בשביל לעשות את זה הם מאמרי אורח. זאת אומרת שבמקום לפרסם את מה שאנחנו יודעים באתר שלנו, בשביל החשיפה והלינק אנחנו מפרסמים את זה באתרים חיצוניים רלוונטיים. ואגב, יש לכם את הדרך המסורתית לפרסם באתרים חיצוניים מאמרי אורח כולל לקבל לינק שמפנה לאתר שלכם שזה בכסף, אבל לא נראה לי שקראתם עד לכאן בשביל שאני אגיד לכם שאתם יכולים לשלם על משהו, כי את זה אתם יודעים נכון?


אז מה האופציה השנייה?


אתם יכולים לבנות קישורים לאתר גם דרך זה שתמצאו דפים באתרים סמכותיים רלוונטיים אליכם שלא קיים בהם תוכן רלוונטי (כמו דף 404 או שאם מגיעים לדף שהתוכן בו ישן ולא עדכני) ולהציע להם לכתוב את התוכן שלהם בחינם, ובתמורה לקשר לאתר שלכם. לדוגמא: אם נמצא דף כזה בבלוג אוכל של מאקו לפרסום המתכון לחמין. וזאת דרך מעולה ומשתלמת להשיג קישורים מאתרים סמכותיים, כי אתם עושים כאן שני דברים: גם מסיטים את תשומת הלב של אחראי התוכן באתר החיצוני לדף ריק או לא מעודכן, וגם עוזרים לו למלא את החלל שנמצא שם. אז נכון, זה לא מבטיח שכל מי שאתם פונים במצב הזה, יסכימו אוטומטית לקשר לאתר שלכם, אבל יש יותר סיכוי לזה אם תבואו מוכנים עם תוכן משלכם מאשר אם רק תבקשו לינק מהם, מה שמוביל אותי לדבר האחרון הטכני שכדאי שתדעו על לינקים.


מאפייני קישורים Follow | No Follow


כמו שמקדמי אתרים יודעים שפרסום מאמרי אורח עוזרים לקידום אתרים, ככה גם מנועי חיפוש יודעים שלעיתים הם ייצרו מאמרים אך ורק לצורך קבלת הלינק ולא בשביל להעביר ערך אמיתי למבקרים באותו אתר מארח. אז עצה שלי, אם אתם יוצרים מאמר אורח אל תעשו את זה בשביל הלינק, תעשו את זה בשביל לעזור לאנשים לפתור בעיות עם הידע והניסיון שלכם איפה שהם נמצאים. ואם הם לא נמצאים אצלכם באתר, אז זה יהיה נכון לפנות אליהם באתרים חיצוניים. אבל אם במקרה אתם לא רוצים להקשיב לי ואכן יצרתם מאמרי אורח אך ורק בשביל לקבל לינק מאתר סמכותי, אשמח שתכירו גם את שני המאפיינים המרכזיים שיש ללינקים.


Follow & No Follow Links


הכוונה של "פולואו לינק" זה האם אתם ממליצים למנועי חיפוש "להעביר" כח דירוג מסויים ללינק המקשר מהאתר שלכם לאתר חיצוני. נ.ב. בדרך כלל זה גם הדיפולט. והשני זה האם אתם לא ממליצים לגוגל להעביר כח דירוג לקישור.


רגע למה שלא ארצה לקבל כח דירוג ללינק בטח אם הוא יוצא מתוך מאמר אורח


יש סיבות, לא הרבה, אבל יש. לדוגמה, נגיד והדף באתר שמקשר אליכם לא מאובטח אבל עדיין עם תוכן רלוונטי סביר לעין. זה אומר שאתם מסמנים למנועי החיפוש שזה בסדר מבחינתכם לקבל או לתת כח דירוג מסויים לאתר לא מאובטח שמקשר אליכם או שאתם מקשרים אליו. וקישור מאתר אחד או שניים כאלו סביר להניח שלא ייפגעו במוניטין שצברתם. מצד שני, אלפי אתרים כאלה, גם עם תוכן בהם, אולי יגידו דבר אחר, בטח אם הם מאתרים ממש מעפנים ללא תוכן רלוונטי בכלל או ספאם מוחלט.


בניית קישורים Black Hat


ואם באתרים מעפנים עסקינן, בואו נדבר על אתרים שכל המהות שלהם זה להיות מעפנים.


מה זה "כובע שחור" בקידום אתרים?


"כובע שחור" מתייחס לשיווק אתר במנועי חיפוש בדרך מרמה. ז"א שבדיוק כמו שתמיד יהיו דרכים חדשות לפרוץ לרכבים, ככה תמיד יהיו דרכים חדשות לעבוד על מנועי חיפוש, ולגרום לבוטים שלהם לחשוב שאתם משהו כשאתם לא. זוכרים שאמרנו שהם לא יכולים לדעת הכל בו זמנית על האתר שלכם, התוכן בו, ועל הלינקים שמקשרים או מקושרים אליו? זה תמיד היה, ותמיד יהיה פתח לניצול. ואחת מן הדרכים ש "מקדמים בגוגל" מנצלים את זה, זה גם בדרך שמנועי חיפוש נותנים כח דירוג מסויים לכל לינק. ולא נכנס לפרטים הטכניים של איך הם עושים את זה, כי הם לא באמת חשובים, ואני גם לא רוצה שתדעו את זה, מה גם שזה לחלוטין פחות עובד ב 2024. 


אז לדעתי ולהמלצתי החמה, אל תקנו אף פעם שום דבר שקשור לעוקבים, לינקים או כל דרך אחרת שאתם חושבים שהיא קיצור דרך לתהילה, אין קיצורי דרך. וכמו שראיתם למעלה, יש לכם מלא דרכים אחרות להשיג הרבה יותר קישורים מאתרים רלוונטיים, כאלו שאנשים אמיתיים אשכרה יגיעו דרכם לאתר שלכם ויירצו לשתף את התכנים בו.


הוקרה ל - Link Moses



תמונה של הלינק מוזס הלא הוא אריק וורד הגדול

את סוף המאמר הזה הייתי רוצה להקדיש לאדם שלדעתי, לא קיבל יותר מדי קרדיט על תרומתו, וקצת נשכח במרתפי האינטרנט. לאדם הזה קוראים אריק וורד או באיך שהוא קורא לעצמו ה"לינק מוזס (שאגב אם אי פעם תהיה לי להקה, אז אני גונב לו את זה כי שיווקית זה פשוט שם מעולה) ויש לו סיבה טובה לקרוא לעצמו ככה. הוא בתכלס, חלק מרכזי מהסיבה שמנועי חיפוש עובדים כמו שהם עובדים היום. על פי הבנתי, ממה שקראתי והבנתי עד היום עליו, הוא היה שם ברגעים מאוד משמעותיים בהתפתחות של מנועי חיפוש, ובייחוד בהתפתחות של האלגוריתם שלהם, ה "פייג' ראנק" בייחוד בהבנה שצריך לתת "כח דירוג" ללינקים גם לפי אילו אתרים מקשרים ולא רק לפי כמה. הוא מי שגרם לי להתאהב בבניית קישורים ובעיקר לנסות להבין את המהות האמיתית שלהם, כי הוא הראשון ששמעתי שאמר ש"בניית לינקים לאתר אלה יחסי ציבור" כי לגרום לאחראי תוכן לרצות לשתף את קהל המבקרים באתר שלו עם קישור לאתר שלכם זאת אומרת להוציא במודע אנשים מהאתר שלו לאתר אחר, אלה יחסי ציבור.



בנוסף, היה בא לי להזכיר אותו כי. משום מה, אריק וורד קסם לי. משהו בו הזכיר לי את אבא שלי, אדם שכל החיים שלו עבד קשה כשאחרים התעסקו בלקחת קרדיט. אז היה חשוב לי לציין אותו ואת תרומתו, ולהגיד לאבא שלי ולו - תודה.



pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page