top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אתרי וויקס - איך עושים?

תוכן עניינים:


היי, זהו המדריך השני על קידום אתרי וויקס. בפרק הקודם התעסקנו באיך להתחיל לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש על ידי הגדרת ה SEO הבסיסי. עכשיו, נראה איך עושים קידום אורגני. זאת אומרת איך למצוא את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לעסק שקהל היעד שלכם מחפש, ועליהם ליצור מאמרים בבלוג.




קידום אתרי וויקס באנר


מה זה קידום אורגני?


קידום אתרים אורגני הוא תהליך של שיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש ללא תשלום כספי, בניגוד לפרסום ממומן, וכולל מגוון פעולות כגון מחקר מילות מפתח, יצירת תוכן, התאמת דפי האתר למה שקהל היעד שלכם מחפש (אופטימיזציה) ובניית קישורים פנימיים וחיצוניים.


קידום זה הוא תהליך ארוך טווח, אך הוא יכול להיות יעיל מאוד בהגדלת החשיפה לאתר שלכם. עם זאת, חשוב לציין שהזמן שלוקח בשביל לראות תוצאות עסקיות, משתנה מאתר לאתר, ומשוק לשוק. זאת אומרת, שיכול להיות, וגם היו לי בעבר, אתרי לקוחות שלא לקח הרבה זמן עד שהחזרתי תמורה לאגרה, מכיוון שלאותם אתרים היה דומיין ותיק או שלא הייתה תחרות אורגנית בשוק, וכל מה שהיה צריך לעשות הוא לדייק את דפי האתר והמאמרים בבלוג למה שאנשים מחפשים. מצד שני, היו כאלה שלקח זמן עד שהלקוחות הרגישו את ההתקדמות. 


דבר אחרון, תוצאות תמיד יש. בטח אם אם עובדים נכון בליצור תוכן רלוונטי באתר העונה בצורה המקיפה ביותר על מה שאנשים מחפשים, אז השאלה שאתם צריכים לענות עליה כשאתם מתחילים לקדם את האתר שלכם, היא מה אתם מגדירים כתוצאה או הצלחה.


קידום אתרי Wix - איך עושים?


השלב הראשון בקידום אתר, ללא קשר באיזה מערכת ניהול תוכן נבנה, הוא להבין אילו ביטויים יותר חשובים לנו להיות מדורגים בהן במנועי החיפוש. וזאת עושים על ידי חקר ביטויי מפתח. 


מה זה חקר ביטויי מפתח?


כל המאמר הזה יהווה דוגמא חיה לאיך עושים קידום אתרים אורגני. אז למה אתם חושבים בחרתי לכתוב מאמרים על "קידום אתר וויקס"? מכמה סיבות: 


  • האתר שלי בנוי על וויקס ואחד מהפרמטרים שיש לגוגל לדירוג זה ניסיון אישי. למרות שיש לי נסיון עבודה מעשי גם עם מערכות ניהול תוכן אחרות כמובן. 

  • בגלל ששיווקסיפור כביכול אתר חדש, עבר מוורדפרס לוויקס, הסיכוי שאני אדורג גבוה מהר בביטוי המרכזי שאני מטרגט באתר ("קידום אתרים אורגני") הוא מאוד נמוך בגלל התחרות שקיימת עליו. זאת אומרת, כמה אתרי מקדמים אחרים גם משתמשים בביטוי הזה בשביל לתאר את מה שהם עושים. ולראייה התמונה מסרץ קונסול המסמלת את האיטיות.


תמונה מסרץ 'קוסנול של השאילתות המובילות שמסומן הביטוי קידום אתרים אורגני עם ההופעות והקליקים

  • את הביטוי "קידום אתרי וויקס" מחפשים כ 150 פעמים בישראל (לפי Aherfs) בלי תחרות קשה במיוחד. במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ישנם מאמרים המסבירים בכללי על התהליך, ויש כאלה בכלל שטוענים שאי אפשר לקדם אתרי וויקס. שזה לא נכון כפי שראיתם בתמונה למעלה.


תמונה של כמה פעמים מחפשים את הביטוי קידום אתרי וויקס בחודש בישראל 150 פעמים

דוגמא כמו שאתם רואים כאן, זהו מחקר ביטויי מפתח. זאת אומרת, לא רק להבין אילו ביטויים קהל היעד שלכם מקליד בשורת החיפוש בשביל למצוא את העסק שלכם ולהטמיע אותם באתר, אלא גם אילו מתוך אותם ביטויים הכי יעיל לכם לקדם קודם לפי השירותים שאתם מספקים, התחרות בשוק, וההיסטוריה הפרטית שלכם. ז"א כמה יהיה קשה\קל, מהר או איטי לאתר שלכם להיות מדורג בהם כאשר קהל היעד מחפש אותם בגוגל.



לאחר שזיהיתם מהם הביטויים שאתם רוצים לקדם, תוכלו להבין גם מה קהל היעד שלכם מחפש. לדוגמה, אם אני מקדם את הביטוי "קידום אתרי וויקס", קהל היעד שלי הם אלו שיש להם או מתכננים לבנות אתר במערכת ניהול תוכן זאת. לכן, הם בטח יהיו מעוניינים ללמוד מה זה קידום אתרים, איך הוא מתבצע או לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מומחה (איך אני יודע? ראו תמונה)  לכן, כדי לכתוב תוכן שימשוך אותם, עליי לספק מידע מקיף ורלוונטי בנוגע למה שהם חיפשו. ואם כך יהיה אז בהחלט גדל הסיכוי של האתר שלי להיות מדורג בביטויים כמו "קידום אתרים אורגני", "קידום אתר Wix" וכו'.


תמונת מסך של תוצאות החיפוש בגוגל לביטוי קידום אתרי וויקס נכון ל30 בינואר

איך כותבים מאמר בקידום אתרי וויקס?


תוך כדי כתיבת תוכן לאתר, בדיוק כמו שנעשה כאן, אני גם מתאים אותו למנועי חיפוש. זאת אומרת עושה SEO, דברים כמו:


כתיבת ביטויי מפתח במאמר


כפי שאתם רואים כאן, אני חוזר על הביטוי מפתח, קידום אתרי וויקס, בכותרת הראשית (H1), בכותרות המשניות (H2) וגם בטקסט עצמו. מאוד חשוב גם לכתוב אותו גם בכתובת ה - URL, ובפסקה הראשונה בגלל שאז המבקרים והקרולרים יכולים להבין מיידית במה המאמר מתעסק. ראו איך עשיתי זאת בתמונה. עם זאת נא לשים לב לא להגזים, ולכתוב את הביטוי מפתח רק כאשר זה רלוונטי למשפט, מכיוון שמנועי חיפוש היום גם מורידים ניקוד דירוג לאתרים ה "דוחסים מילות מפתח".


תמונת מסך של החלק העליון של המאמר קידום אתר וויקס המסמן במלבן שחור את הביטוי מפתח בכתובת דף בבלוג כותרת ראשית ובפסקה הראשונה של המאמר

בנוסף, את הביטוי מפתח המדוייק לכתוב גם במטא כותרות ותיאורים לאחר שאתם מסיימים להעלות את המאמר לאתר. נראה את התליך במדוייק עכשיו.


SEO וויקס


קודם כל לחצו בתפריט בוויקס סטודיו על "Blog".  



תמונת מסך של התפריט בוויקס סטודיו כשהכפתור של הבלוג מסומן

לאחר מכן ייפתח לכם תת-תפריט לחצו על "Posts"


תמונת מסך של התת-תפריט של הבלוג בוויקס סטודיו כשהכפתור של הפוסטים מסומן

ואז תגיעו לדף הפוסטים שלכם שמה לחצו על "Edit" בשביל לערוך את המאמר שאתם רוצים או לחצו על Create New Post בכפתור מצד ימין למעלה.


תמונת מסך של דף הפוסטים בוויקס סטודיו כשהלחצן של לעריכת הפוסט מסומן בריבוע שחור

לאחר מכן תועברו ל "וויקס אדיטור" ולחצו בתפריט הצידי על "SEO"

תמונת מסך של התפריט בתוך העורך פוסטים  בוויקס סטודיו כשהאופציה של SEO מסומנת בריבוע שחור

תפתח לכם החלונית של ה "עוזר SEO" , הדבר הראשון שאתם צריכים להגדיר זה מה היא המילת מפתח של המאמר. הגדרה זאת באה לספק מידע רק למנועי החיפוש (לא פומבי למבקרים) עוד מידע בנוגע למהו הביטוי מפתח שהמאמר מטרגט\הנושא שלו. לאחר שסיימתם לחצו "Save".


תמונת מסך של ה עוזר SEO בוויקס כשהמשבצת ריקה של הגדרת מילת המפתח של המאמר מסומנת במלבן שחור

תמונת מסך של ה עוזר SEO בוויקס כשהמשבצת של מילת המפתח של המאמר "קידום אתרי וויקס" מוגדרת

לאחר מכן וויקס יבקשו ממכם להגדיר את הכותרת SEO. כותרת זאת אמורה להיות בדיוק כמו הכותרת הראשית של המאמר ולכן אם עשיתם כנאמר לעיל וויקס אוטומטית יעדכנו את הכותרת SEO עבורכם. אם אתם רוצים אותה אחרת מהראשית (דבר שאני לא ממליץ) תוכלו לערוך אותה באמצעות לחיצה על כפתור ה Edit.


תמונת מסך של איך עורכים את הכותרת SEO בוויקס אדיטור

אחר כך יבקשו ממכם להוסיף תמונות או וידאו למאמר. עכשיו אם העליתם את זה כבר עם תמונה, וויקס אוטומטית תסמן לכם שהמשימה הזאת בוצעה. אם אין לכם, ממליץ לגשת למאגר תמונות ולקחת משם לפחות שתי תמונות אווירה.


תמונת מסך של הוספת תמונה למאמר בהגדרות משבצת ריקה SEO

לאחר מכן, Wix יבקשו ממכם להוסיף כותרת משנית (H2 או H3) עם הביטוי מפתח, כמו עם התמונות, אם במאמר שהעליתם קיימת כותרת כזאת, הם יסמנו לכן את המשימה הזאת כהושלמה אוטומטית.


תמונת מסך של הוספת מילת המפתח בכותרות המשניות של ה SEO אדיטור בוויקס
 

מה זה Alt Text?

ל - "אלט טקסט" (קיצור של טקסט אלטרנטיבי) יש שני שימושים ב SEO. אחד, זה עוזר לבעלי מוגבלות ראייה המשתמשים בכלי המקריא להם את דפי האינטרנט ומכיוון שהם אינם יכולים לראות את התמונה, האלט טקסט יכול להסביר להם בשפה אנושית מה רואים בתמונה. ושתיים, כמו שזה מסביר למי שלא יכול לראות את התמונה, ככה זה מסביר לקרולרים, כי אלו לא מבינים תמונה טוב עדיין. בדגש על עדיין, ואלט טקסט מסביר מה רואים בתמונה מה שאומר שאם הקרולרים יידעו מה רואים בתמונה, הם גם יוכלו להציג אותו במנוע החיפוש.  


לכן, מאוד חשוב להסביר מה רואים בתמונה קודם כל בשפה מדוברת, לא לנסות להתחכם או לעבוד על המערכת. וזאת יכולה להיות עבודה לא קטנה להסביר כל תמונה בטח אם יש לכם כמוני הרבה מאלו, לכן אני מציע לכם שברגע שאתם שומרים את התמונה במחשב בפעם הראשונה גם תתנו לה שם קובץ כאילו זה האלט טקסט, וככה שתגיעו לשלב הזה זאת תהיה עבודה יחסית פשוטה של קופי-פייסט. ראו איך עשיתי


תמונת מסך של התיקייה עם כל שמות התמונות של המאמר על קידום אתרי וויקס

איך מוסיפים אלט טקסט בוויקס? 

בחרו את התמונה הראשונה ולחצו על הסמל של הגלגל שיניים בשביל להוסיף את האלט טקסט.



תמונת מסך של הלחצן עם הסמל של הגלגל שיניים מסומן בשביל לערוך את התמונה ולהוסיף את האלט טקסט

תפתח חלונית חדשה בה תוכלו להטמיע את האלט טקסט. כשסיימתם לחצו Save


תמונת מסך של החלונית שנפתחת להוספת האלט טקסט לתמונה


אחר כך תצטרכו להוסיף תיאור מטא. זהו התיאור הקצר שאתם רואים במנועי חיפוש מתחת לכותרת. שמה גם תכתבו את הביטוי מפתח שבחרתם. אתם זוכרים שאמרנו שכדאי שבפסקה הראשונה גם תופיע המילת מפתח? זה גם למה. אני משתמש כמעט תמיד בבהקדמה במטא דיסקריפשיין ואז גם זה אפשר לעשות את זה בקלות באמצעות קופי פייסט. התיאור צריך להיות עד 165 תווים.


תמונת מסך של המשבצת למילוי האלט דיסקריפשיין בוויקס אדיטור

ברגע שסיימתם לחצו Apply.

תמונת מסך של המשבצת למילוי האלט דיסקריפשיין בוויקס אדיטור מלאה

ודבר אחרון, וויקס יבקשו ממכם להוסיף את המילת מפתח בכתובת המאמר (URL). שימו לב שוויקס לוקחת אוטומטית את הכותרת והופכת אותה לכתובת עבורכם, אם אתם לא אוהבים איך שיוצא אתם יכולים לערוך על ידי לחיצה על Edit. שימו לב להשאיר את אותו המבנה.


תמונת מסך של הגדרת שם הכתובת של הפוסט URL


לינקים פנימיים וחיצוניים


כל מי שאני מכיר מהתחום שלי מדבר בעיקר על קישורים חיצוניים, וספציפית על סוג קישורים חיצוניים מאתרי סמכות אחרים, לדוגמא אם מאקו Nexter יקשרו אל שיווקסיפור באמצעות מאמר אורח וטכנקיות אחרות. וזאת לחלוטין טקטיקה יעילה לקידום אתר.


עם זאת, לינקים פנימיים הרבה יותר חשובים לדעתי לקידום האתר שלכם, בטח בהתחלה אבל גם אם יש לכם אתר ותיק. והסיבה לכך היא כי הדרך שבה אנחנו ולכן גם קרולרים מגלים תוכן חדש באתר באמצעות מעבר בלינקים המקשרים מדף אחד לאחר. מה שאומר, שככל שתקשרו יותר דפים באתר שלכם, כך יש סיכוי יותר טוב שהקרולרים של מנועי החיפוש יגלו מהר יותר דפים ממנו, מה שמשפיע כמובן גם על הזמן שייקח לאותם דפים להיות מדורגים בביטויי מפתח שהם מטרגטים.


בנוסף כן ארצה להתייחס לחשיבות של לינקים חיצוניים מאתרי סמכות אך לא כמו מהדוגמא שנתתי בהתחלה אלא מהפרופילים של העסק שלכם ברחבי הרשת כמו אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, טיקטוק וכו'. ולמה הם חשובים? בדיוק מאותה סיבה שהלינקים הפנימיים חשובים, גם את האתרים האלה מנועי חיפוש ואנשים סורקים, ויכולים משמה לגלות את התוכן החדש באתר שלכם.


וזהו המאמר שלכם מוכן לסריקה של גוגל. לכו לסרץ קונסול ובשורת חיפוש למעלה העתיקו את הכתובת של המאמר ובקשו להכניס אותו לאינדקס וסיימתם. כל הכבוד :)



תמונת מסך של של איפה שולחים את הכתובת מאמר החדשה לסריקה בגוגל סרץ קונסול

pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page