top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אתר באינטרנט - איך עושים?




תוכן עניינים


היי, להגיד ת'אמת, קצת התלבטתי מה הנושא הבא יהיה. כי אם אתם זוכרים, בשני המאמרים הקודמים התעסקנו באיך להתחיל לקדם אתרי וויקס, ואיך ליצור מאמרים לפי ביטויי מפתח. עם זאת, הגענו לשלב השלישי והוא שיווק המאמרים בפלטפורמות העסק האחרות, כמו בסושיאל. זאת אומרת לעשות קידום אורגני בסושיאל בשביל לקדם את המאמרים באתר. ולמה התלבטתי? כי מצד אחד וויקס נותנים לסנכרן את הרשתות החברתיות עם האתר, ואני רוצה גם להסביר איך לעשות את זה, ומצד שני, התהליך של קידום אתר באינטרנט הוא זהה בין אם האתר שלכם בנוי על וויקס לבין אם על מערכת תוכן אחרת. 



איך עושים קידום אתר באינטרנט באנר

לכן, בהתחלה נדבר על האופציות ש Wix נותנים בשביל לפרסם בפשטות בחשבונות שלכן ברשתות החברתיות, ולאחר מכן על התהליך של לשווק את המאמרים באותן פלטפורמות, ללא קשר למערכת ניהול התוכן. בגלל זה אם האתר שלכם על וורדפרס, שופיפיי או כל דבר אחר חוץ מוויקס בבקשה תעברו כאן . יאללה, בואו נתחיל


למה צריך לעשות שיווק ברשתות החברתיות לאתר?


מכמה סיבות:


קהל יעד


כמו שקהל היעד שלכם משתמשים במנועי חיפוש, ככה הרבה מהם נמצאים בסושיאל. ונכון שמבחינת חשיפה למותג הרבה מאוד פעמים, האנשים שיעקבו אחריכם ברשתות החברתיות לא בהכרח יהיו קהל היעד שלכם עכשיו, מה שנקרא "ליד קר", בניגוד לאלו הנחשפים אליכם דרך חיפוש, הנחשב כ - "ליד חם".


עם זאת, תזכרו שמאז שטיקטוק נכנסה לחיינו רשתות חברתיות הרבה יותר מכוונות את האלגוריתמים שלהם למה מעניין אותנו. יעני, ה- Social Graph Vs. Interest Graph. מה שזה אומר שבניגוד לעבר שפלטפורמות כמו פייסבוק הראו לכם תכנים בעיקר ממשפחה, חברים, ומכרים היום ה- "מה מעניין אותנו?" הרבה יותר משולב גם ברשתות הותיקות. לכן, חשוב לשווק את המאמרים בהן כדי לנסות ולגלות עוד קהל יעד שמתעניין בתכנים\עסק


לינקים חיצוניים


זוכרים מהמאמר הקודם את הלינקים החיצוניים ולמה הם חשובים? אז קישורים מהפרופיל האישי, העסק, סטורי וכל מקום אחר, עוזרים למנועי חיפוש לגלות אותם. בטח אם האתר שלכם חדש שיש סיכוי יותר גבוה שמנועי חיפוש יגלו את הלינקים משם, ובעקבות כך גם ת'מאמרים עצמם, הרבה יותר מהר, מה שיעזור לזמן שייקח להם להיות מדורגים. 


 קידום אתר Wix


דבר ראשון כמו שאמרנו בהקדמה צריך לחבר את האתר וויקס שלכם לחשבונות שלכם ברשתות החברתיות. בשביל זה לכו בתפריט הצידי של ה "וויקס סטודיו" ולחצו על Marketing & SEO. 



התפריט הצידי של הוויקס סטודיו כשהמשבצת של ה Marketing SEO מסומנת

ייפתח לכם תת-תפריט, לחצו בו על Social Media Marketing. 


התפריט הצידי של הוויקס סטודיו כשהמשבצת של ה Social Media Marketing מסומנת

לאחר מכן בדף שהגעתם אליו לחצו על Create New Post. 


הדף בוויקס סטודיו של ה Social Media Marketing עם הכפתור Create New Post מסומן

תגיעו לדף בו וויקס נותנים לכם אופציות להתחבר לפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב ו - X (טוויטר לשעבר) בחרו אחת ולחצו Continue. ודאו שאתם מחוברים ושיש לכם גישת מנהל לאותו החשבון ולחצו שוב Continue



תמונת מסך של האופציות לחבר את הרשתות החברתיות לאתר הם תמונת מסך קטנה של חיבור האתר לפייסבוק.png

לאחר מכן וויקס אוטומטית יזהו את החיבור שלכם לפייסבוק וישאלו אתכם אם תרצו להתחבר דרך הפרופיל שהם זיהו. 


‏‏תמונת מסך של הפופאפ התחברות לפייסבוק מוויקס סטודיו

אחר כך וויקס יזהו אוטומטית איזה דפי עסק מקושרים לאותו הפרופיל שנתתם להם גישה אליו, בחרו את הדף שתרצו לקשר לאתר וויקס ולחצו Next.


תמונת מסך של בחירת דף העסק המקושר לפרופיל בפייסבוק שרוצים לקשר מפייסבוק לאתר וויקס.png

בחלונית הבאה יישאלו אתכם אילו הרשאות תרצו להעניק לוויקס לעשות בפרופיל שלכם, אני תמיד נותן את הכל. א. כי זה וויקס ואני סומך עליהם וב. כי אין לכם באמת ברירה אם אתם רוצים לקשר את שתי המערכות. 


תמונת מסך של איזה הרשאות אתם מוכנים לתת לוויקס בחשבון פייסבוק שלכם

וזהו האתר וויקס שלכם מחובר לדף העסקי בפייסבוק. 


תמונת מסך של אישור חיבור פייסבוק לאתר וויקס

יאללה בואו נחבר עכשיו את אינסטגרם, זהו בדיוק אותו תהליך כי תזכרו שאם יש לכם דף בפייסבוק וגם חשבון באינסטגרם אז רוב הסיכויים שהם מחוברים אחד לשני. שימו לב שוויקס מבקשים ממכם קודם לחבר את פייסבוק ורק אז את אינסטגרם.


ודאו שיש לכם את הגישה לחשבון אינסטגרם ולחצו המשך Continue


‏‏תמונת מסך של הפופאפ התחברות לאינסטגרם מוויקס סטודיו

תמונת מסך של בחירת החשבון אינסטגרם המקושר לפרופיל בפייסבוק שרוצים לקשר מאינסטגרם לאתר וויקס

תמונת מסך של איזה הרשאות אתם מוכנים לתת לוויקס בחשבון אינסטגרם שלכם
תמונת מסך של אישור חיבור פייסבוק לאתר וויקס

יאללה בואו נחבר את הבא בתור וזה יוטיוב. כמובן בשביל לחבר את וויקס ליוטיוב אתם תצטרכו לתת גישה לוויקס לחשבון ג'ימייל שלכם. זה נעשה בכמה צעדים פשוטים. לרוב האתר וויקס כבר מחובר לג'ימייל כאשר הם בונים תאת'ר שלהם בוויקס. מה שאומר שאם אתם נמצאים בוויקס סטודיו, סביר מאוד להניח שאתם גם מחוברים לחשבון ג'ימייל כבר, אם לא וויקס יבקשו ממכם לאפשר גישה. 


לחצו על Connect ליד המשבצת של היוטיוב



תמונת מסך של הבחירות בוויקס סטודיו לאיזה רשת חברתית לחבר לאתר פייסבוק אינסטגרם כשיוטיוב מסומן מריבוע שחור יוטיוב טוויטר לינקדאין

אחר כך יבקשו ממכם לבחור חשבון ג'ימייל. שימו לב שאותו אחד מחובר גם לאתר וויקס וגם לערוץ יוטיוב.



בחירת חשבון ג'ימייל לחיבור אתר וויקס

תמונת מסך של בקשת אישור חיבור הג'ימייל לאתר וויקס

כמו בפייסבוק, לאחר מכן, יבקשו ממכם לתת הרשאות. גם כאן, אין לכם יותר מדיי ברירות אם אתם רוצים לחבר את האתר עם היוטיוב שלכם.


תמונת מסך של איזה הרשאות אתם מוכנים לתת בערוץ יוטיוב שלכם

וזהו. חזרו לוויקס סטודיו, וראו אם זה חובר בהצלחה, לא אמורות להיות לכם בעיות עם זה, אם עברתם את כל התהליך הפשוט שלעיל בהצלחה.


תמונת מסך של איך נראה חיבור מוצלח של הערוץ יוטיוב בוויקס סטודיו עם האתר


אם תרצו לחבר את הלינקדאין וחשבון X שלכם תוכלו לעשות זאת בדיוק באותו התהליך המתואר כאן.


אישור גישה ללינקדאין לאתר וויקס


תמונת מסך של חיבור מוצלח ל X לאתר וויקס

אישור גישה ללינקדאין לאתר וויקס

אישור חיבור האתר וויקס ללינקדאין והכפתור של פרסום האתר וויקס בכל הפלטפורמות אוטומטית מסומן בריבוע שחור

וזהו כל החשבונות ברשתות החברתיות מחוברות לאתר. וויקס מאפשרת לפרסם אוטומטית פוסטים. עם זאת, אני קצת פחות אוהב תדרך הזאת כרגע, יכול להיות שבעתיד זה ישתנה, אבל אני יותר אוהב לפרסם בכל מערכת בנפרד, כי ככה יש לי יותר שליטה על זה.


תמונת מסך לאחר שכל ארבעת הפלטפורמות  מחוברות לאתר וויקס ומסומן במשבצת שחורה הכפתור לפרסום אוטומטי של האתר לכל הפלטפורמות מוויקס

איך פותחים גוגל מיי ביזנס עם וויקס?


אם יש לכם כבר רישום לעסק בגוגל מיי ביזנס וויקס גם מאפשרים לסכנרן בינו לבין האתר שלכם בכמה קליקים פשוטים: 


  • כנסו ל"Marketing & SEO" בלוח הבקרה של האתר שלכם.

  • לחצו על " Google Business Profile" בתפריט השמאלי

  • לחצו על "Start Now".

  • לחצו על "Import a Google Business Profile"  או רשמו את שם העסק בשורה בשביל לפתוח פרופיל מיי ביזנס חדש.


תמונת מסך של שורת הטקסט בוויקס אדיטור של ייבוא או פתיחה של פרופיל גוגל מיי ביזנס



איך עושים קידום אתר באינטרנט?


אז לאחר שחיברנו הכל, הכל מוכן בשביל שנתחיל גם לפרסם את המאמרים מהבלוג שלנו ברשתות החברתיות, בכך שחותכים חלקים קטנים מהמאמר, ואותם מתאימים לפלטפורמה שבה אנחנו מפרסמים. וחייבים להתאים אותם, כי המאמר באתר נראה שונה מבאינסטגרם, ככה גם הפוסטים באינסטגרם ייראו שונה מבפייסבוק, מה גם שלכל פלטפורמה חוקיות משלה. לדוגמה,נכון ל 7 בפברואר 24, באינסטגרם אפשר לשתף קישורים רק בשני מקומות,  בביו ובסטורי. מצד שני, בפייסבוק ובלינקדאין אתם יכולים לפרסם כמה לינקים שבא לכם וכמעט איפה שבא לכם. עם זאת, יש סברה רווחת שככל שיש יותר לינקים יוצאים מהתכנים שלכם בפייסבוק, כך החשיפה האורגנית שלהם יורדת. 


בזמן כתיבת המאמר הזה, אני במקביל עושה קידום אורגני למאמר השני בפייסבוק, ולמאמר הראשון באינטסגרם. לכן ניקח כקייס סטאדי את אלו ונראה שלב אחר שלב איך גם אתם יכולים לעשות קידום אתר באינטרנט.


קידום אורגני באינסטגרם


כמו שאמרנו, אינסטגרם מאפשרים להוציא מהם קישורים רק מהביו ומהסטורי. עם זאת, למשתמשים החדשים בפלטפורמה, תדעו שזה שיפור משמעותי עבורם מהעבר, כי בכללי הם מאוד קמצנים בזה. לכן גם בפלטפורמה עצמה צריך לגרום לאנשים להסתקרן מספיק בשביל להגיע אליהם בכלל, ולנסות להגיע עם התכנים שלכם מהמאמר עד אליהם. ז"א שגם בתוך אינסטגרם אפשר לעשות קידום אורגני, יעני להשתמש בפ'יצרים שהפלטפורמה נותנת בשביל לקדם את המאמר כך שבסופו של תהליך הם יגעו ללינק ומשם בתקווה גם למאמר באתר. לדוגמא ראו איך עשיתי זאת בשביל לקדם את המאמר "קידום אתר וויקס - איך מתחילים". במהלך השבוע פרסמתי חלקים שונים מהמאמר כפוסטים, רילסים וסטוריז, כשהפוסט והרילס מפנים את העוקבים שלי ללינק בביו, ובסטורי יש את הלינק עצמו למאמר.



תמונת מסך של הפוסט באינסטגרם בשביל קידום אורגני של המאמר על קידום אתר וויקס

תמונת מסך של הרילס של הקידום אורגני באינסטגרם המקדם את המאמר קידום אתר וויקס עם הפנניה ללינק בביו

תמונת מסך של הלינקים בביו של אינסטגרם shivukCpur

תמונת מסך של הסטורי המקדם את המאמר על קידום אתר וויקס בטורי באינסטגרם עם לינק המפנה למאמר

האשטאגים לאינסטגרם


בדיוק כמו מחקר ביטויי מפתח שעושים לפני או תוך שכותבים מאמרים לבלוג ככה גם צריך לעשות מחקר האשטאגים באינסטגרם כשמפרסמים בעיקר פוסטים ורילסים אבל גם סטוריז, כי בתכלס הם די אותו דבר. ובניגוד לקידום אתרים אורגני בו אני די חייב להשתמש במערכות צד שלישי בשביל למצוא את ביטויי המפתח שאני רוצה לטרגט, אינסטגרם נותנים לי את זה כאשר אני מקליד את הסימן # + ההאשטאג. ובכך הפוסטים שלי יכולים להגיע לעיניים הנכונות, כי המערכת יכולה להבין יותר מהר במה התכנים מתעסקים, ולכן גם לחשוף אותם לאנשים אצלה שהיא זיהתה שגם השתמשו בהאשטאגים האלה או שהגיבו לתכנים שיש בהם אותם איכשהוא (עשו לייק, השאירו תגובה, התחילו לעקוב אחר החשבון המפרסם).


אינסטגרם מאפשרים לכם להוסיף עד 30 האשטאגים בכל פוסט ורילס. עם זאת, שימו לב גם לנראות. לדוגמה עד כמה שאני יודע, כי ניסיתי בעבר, אתם יכולים להוסיף את כל ה 30 האשטאגים ברילס, עם זאת זה בכלל לא נראה טוב שם. אז ככלל אצבע אני תמיד מוסיף בפוסטים את כל ה 30, ברילס עד 5 ובסטורי, וממש לא בכל סטורי, רק אחד.


איך לבחור האשטאגים באינסטגרם?

היופי בקידום אורגני זה שאתם לא חייבים באמת לבחור, כי זה משהו שחוזר על עצמו וכמו שאמרנו למעלה ברגע שאתם לוחצים על סולמית + מילת המפתח תפתח לכם רשימה של כל ההאשטאגים בהם כבר השתמשו במערכת. ואם אתם באמת תפרסמו לפחות פעם בשבוע חלק קטן מהמאמר, המכיל מילים וביטויי מפתח שבהם אתם יכולים להשתמש גם כהאשטאגים, לאורך זמן אתם תראו שאתם תשתמשו כמעט בכל ההשאטאגים הרלוונטים אל העסק והתוכן שלכם. 


דבר שני, כפי שתראו בתמונה הבאה ככל שחשבונות יצרו על ההאשטאג יותר "פוסטים ציבוריים" ככה התחרות האורגנית היא יותר קשה, לכן מומלץ מאוד לשלב ב 30 בין האשטאגים פופולריים בעברית, בדרך הבאה כ:


  • 15 של בין 1,000 ל - 10,000 

  •  5 של בין 10,000 ל -  100,000 

  •  5 של פחות מ 1,000 

  •  5 של מ 100,000 ומעלה. 


תמונת מסך מפוסט באינסטגרם כשהרשימה של ההאשטאגים פתוחה

קידום אורגני בפייסבוק


אותה גברת בשינוי אדרת. זאת אומרת להשתמש בפיצ'רים שפייסבוק נותנת לכם בשביל לקדם את המאמרים אצלה. לדוגמא לשיווקסיפור יש:



לפני כשנתיים אם זיכרוני אינו מטעה אותי, פייסבוק התחילו לתת את האפשרות לשנות את הפרופיל האישי ל - יוצר תוכן. מה שזה אומר בפועל הוא שאנשים יכולים לעקוב אחר הפרופיל האישי, בנוסף ללהיות חברים, מה שאומר שהחשיפה הפוטנציאלית לסוג פרופיל זה גדל משמעותית מאז, מכיוון שגם אנשים שאינם חברים שלכם יכולים להיחשף לתכנים שמפרסמים. בנוסף, נפתחה גם האופציה לעשות פרסום ממומן בפייסבוק. לכן, מאוד חשוב גם לפרסם את אותם חלקים מהמאמרים בבלוג עם הלינקים גם כפוסטים וסטוריז נפרדים אך גם בביו של הפרופיל.



תמונת מסך של הלינק למאמר מהביו בפייסבוק בפרופיל האישי

תמונת מסך של הפרופיל האישי של עדי שוורצמן של הפוסט המפרסם את המאמר באתר + חלק התגובות על הפוסט בפרופיל האישי של עדי שוורצמן המקדם את המאמר באתר

תמונת מסך של הסטורי בפייסבוק המקדם את המאמר באתר


יש סיכוי מאוד טוב שזה אני, כי לא עבדתי על הפרופיל העסקי של שיווקסיפור בפייסבוק יותר מדיי בשנים האחרונות. זה אומר שכמעט ואין לו עוקבים ואו חשבונות שאני עוקב אחריהם איתו. מה שאומר שכמעט ולא הייתה פעילות ורק בחודש האחרון (ינואר 24) חזרתי טיפה לקדם אותו. עם זאת, יש טענה שאני שומע ברחבי הרשת שזה לא רק אני. שנכון לתאריך כתיבת מאמר זה החשיפה לדף העסקי היא נמוכה יחסית לפרופיל האישי בפייסבוק. אבל, זה ממש לא אומר שאתם צריכים להיות כמוני ולזלזל בזה, כי הקהל הפוטנציאלי שלכם יכול להגיע לשם, ואם לא תראו שזה פעיל כמו דרך פרטי יצירת קשר, פוסטים, סטוריז יכול להיות שהם יחשבו שהעסק שלכם לא פעיל. לכן גם שם כדאי לפרסם חלקים מהמאמרים עצמם.


תמונת מסך של הדף העסקי של שיווק סיפור המקדם את המאמר באתר


זהו תהליך שטיפה יותר ארוך אבל אתם יכולים גם ליצור קבוצה בפייסבוק סביב הנושא של העסק שלכם ושמה גם לפרסם חלקים מהמאמרים שלכם באתר. בדיוק כמו שאני עושה ב "לך חפש", שמתעסקת בעיקר בקידום אתרים אורגני, שמה אני גם משווק את המאמרים מהאתר, באמצעות פוסטים שבתגובות יש את הקישור למאמר שאני מקדם. בנוסף אחד הדברים שאני אוהב בקבוצה זה שמדי פעם אני יכול לחבר טרנדים שקורים בשוק שלי עם המאמרים שאני מקדם באתר, בדיוק כמו הציוץ של גוגל שמסביר על השיתוף פעולה עם וויקס (בתמונה)


תמונת מסך מקבוצת לך חפש של הפוסט המקדם את המאמר על קידום אתרי וויקס

קידום אתרים מקומי - גוגל מיי ביזנס


אני מאוד אוהב שהעולם של קידום אתרים הולך יותר לקראת קידום אתרים מקומי. זה מתבצע דרך הפרופיל גוגל מיי ביזנס שפתחתם\ייבאתם ממקודם. ולמה? משתי סיבות:


קהל היעד


בתחילתו וסופו של דבר, אנחנו בני אדם. וככאלה יש לנו נטייה "ללכת על המוכר" ולמי שאנחנו יכולים להזדהות עם הסיפור שלו, ככה גם בעסקים. ואני לאו דווקא מדבר רק על נותני שירות כמו אינסטלטורים או רופאי שיניים שלהם זה ממש משתלם. גם למקדם אתרים מחיפה כי אנשים שקרובים אליי יותר פיזית המחפשים "קידום אתרים אורגני", "SEO" ועוד באיזור יכולים לקפוץ לקפה.


לינקים חיצוניים מפ'יצרים בגוגל

אתר עם הרבה סמכות, ככה שמעתי.



כמובן, זהו אחלה נושא לעשות עליו מאמר בפניי עצמו. עם זאת, זה בדיוק כמו בפייסבוק ובאינסטגרם, רק עם התאמה לפלטפורמה. גוגל מי ביזנס מאפשרים לכם לקדם את פרופיל העסק, והאתר "על הדרך", באמצעות הוספת תמונות מהעסק, פרטים בדף אודות, ודרך אחת שאני משתמש בה כל הזמן יצירת פוסטים המקדמים את המאמרים בבלוג באתר. 


מניהול העסק שלכם:


לחצו להוספת "עדכון נוסף" 


תמונת מסך של איך ניהול הדף של הפרופיל גוגל מיי ביזנס של שיווק סיפור כשהמשבצת של הוסף עדכון מסוממנת במלבן לבן

במשבצת שתפתח לחצו על "עדכון נוסף" או על החץ.


תמונת מסך של הדף להוסיף עדכון שזה כמו פוסט בגוגל המסומן במשבצת לבנה

הוסיפו והתאימו חלק אחד ממאמר שלכם בבלוג והוסיפו לחצן (צרפו לינק למאמר) 


תמונת מסך של איך נראה כשכותבים את הפוסט בגוגל מי ביזנס זה של המאמר על איך עושים קידום אתרים אורגני

וזהו, סביר להניח שאם אתם רק מתחילים לפרסם, הם לא יהיו פומביים אוטמטית. יייקח במינימום איזה שעה ועד יום עד שתראו אותם כמו שנראים שלי.


תמונת מסך של איך נראה חלק מהמאמר בבלוג שלי על איך עושים קידום אתרי וויקס

איך גוגל מיי ביזנס עוזר לקידום אתר מקומי?


במה שני הפוסטים שראיתם בדוגמאות מתעסקים? "קידום אתרי וויקס" ו - "קידום אתר באינטרנט". מה שאומר שאת אותם ביטויי מפתח אני גם "מטרגט" בפוסטים של תוצאות מקומיות. מה שיכול להמליץ למנועי חיפוש לחשוף את התכנים (עסק) שלי ללקוחות מקומיים פוטנציאליים שמחפשים אותם עכשיו בגוגל.





pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page