top of page
  • תמונת הסופר/תAdi Shwartzman

מה זה ניוזלטר? ואיך עושים?

תוכן עניינים:


היי, אם אתם לא עושים עדיין אימייל מרקטינג לעסק כדאי בהחלט לשקול להתחיל. זה למה היה חשוב לי לכתוב על מה זה ניוזלטר, כי בדיוק היום גם אנחנו בשיווקסיפור מתחילים. שיווק במייל הנעשה נכון עוזר מאוד ביצירת ושמירת קשר חם עם לקוחות חדשים וותיקים כאחד, ולכן גם נחשב לאחד מערוצי הפרסום עם החזר על ההשקעה הגבוה ביותר.



מה זה ניוזלטר באנר אישה עומדת מחזיקה מחשב ומסתכלת על המסך

ניוזלטר - מה זה?


ניוזלטר, בעברית "ידיעון מקוון", הוא מייל שעסקים שולחים ללקוחות פוטנציאליים שנרשמים אליו בשביל לשתף במידע רלוונטי שיעזור להם לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע לתחום של העסק. ונכון, המשפט האחרון הוא לא בהכרח מה שקורה בפועל בעולם האמיתי. לצערי, יש יותר מדי עסקים, כמו זה שאתם רואים בתמונה, שמשתמשים באימייל מרקטינג רק בשביל למכור. זאת אומרת שהם פונים רק לכיס שלנו, לא לב או לראש.

תמונת מסך מהמייל המראה את הכל הפרסומות מאתר temu שקיבלתי שרק מייל אחד משם הוא עדכון לגבי המשלוח
חוץ ממה שמסומן הן פרסומות למוצרים

עם זאת, ישנם עסקים העושים חיל, שמבינים את הכוח הטמון בקשר עם הלקוחות שמבוסס קודם כל על רצון הדדי ליצור קשר אמיתי, חם ולטווח ארוך.


למה חשוב לעשות אימייל מרקטינג? 


אני אוהב מחקרים ונתונים, אז קחו כמה: 


  1. החזר על השקעה גבוה - על כל 4 ש"ח שמוציאים, מכניסים 134 ש"ח (Hubspot)

  2. 50 אחוז מהאנשים קונים לפחות פעם בחודש מאימייל מרקטינג (Salecycle)

  3. 99 אחוז מהאנשים נכנסים לתיבת הדואר שלהם כל יום. מתוכם כ 58 אחוז בודקים את תיבת הדואר שלהם דבר ראשון על הבוקר (Optinmonster

  4. בממוצע בימי חול, אנשים נמצאים כשעתיים וחצי מול המייל (Moosend)  


עכשיו, גם אם אתם לא בוטחים במספרים מאתרים שאתם לא מכירים עדיין, תחשבו על כמה פעמים אתם נכנסים לתיבת המייל שלכם ביום? מניח שחלקכם הגדול יגיד שלפחות פעם אחת אם לא יותר. מה שאומר שאנחנו נמצאים שם הרבה, בטח יחסית לפלטפורמות אחרות, וזה אומר שיש יותר סיכוי שנראה שם פרסום מעסק מאשר בכל מקום אחר.


איך מתחילים ניוזלטר?


כמו שאמרנו, אסטרטגיית שיווק במייל נכונה יכולה לחזק את הקשר עם הלקוחות ובכך גם להגדיל את המכירות באתר בין אם דרך פרסום מוצרים חדשים ומבצעים או ניוזלטר עם טיפים בנוגע לתחום של העסק שלכם


שמעו ת'נתון הבא, למייל הראשון יש כ 90 אחוזי פתיחה שזהו אחוז המודד כמה מתוך המיילים שנשלחו גם נפתחו. בדיוק בגלל זה, וכמו בפגישה עם מישהו חדש, הרושם הראשוני של מייל זה מאוד חשוב, והמטרה שלו היא לסקרן את הנרשמים לבצע עוד פעולות ולהמשיך את האינטרקציה עם העסק. לכן כדאי שיהיה בו:


  1. הכרת תודה אישית - זה חשוב להגיד תודה. אבל חשוב עוד יותר אפילו גם להקדיש זאת אישית למי שנרשם, ושלא ייראה גנרי. 


  1. אימות הרשמה - חשוב משתי סיבות עיקריות הקשורות אחת לשנייה. אחת, זאת פעולה נוספת שהנרשמים עושים, המוכיחה כמה הם רוצים לקבל ניוזלטר מהעסק שלכם. ושתיים, בדיוק בגלל זה זאת גם עוד הוכחה שהם נתנו את הסכמתם למשלוח דואר אלקטורני ממכם בהתאם לחוק הספאם. מה שנקרא Double Opt in.  

  2. מה הלאה? - למה הנרשמים צריכים לצפות מהרגע שהם מאמתים את המייל ומצטרפים לרשימת התפוצה, איזה תוכן יקבלו ובאיזה תדירות (יומי, שבועי, חודשי)


תמונת מסך מהמייל הראשון תודה שהצטרפתם מהניוזלטר של שיווקסיפור

מה המטרה של השיווק במייל?


לפני שמתחילים לשלוח הודעות, פרסומות ועדכונים לנמענים ברשימת תפוצה במייל צריך להבין מה המטרה? ז"א מה אתם מנסים להשיג? וכמובן, יותר מכירות זה היעד הסופי של כל קמפיין שיווקי בין אם נעשה דרך קידום אתרים אורגני, ממומן, סושיאל, או במייל. עם זאת צריך להבין איך מאמץ זה יתרום להגדלת המכירות באתר? ואתן דוגמא אישית, הסיבה שמאמר זה נוצר היא בשביל להגדיל את רשימת התפוצה לניוזלטר של שיווקסיפור, ואנחנו עושים זאת על ידי לכוון לכך שנהיה מדורגים גבוה במנועי החיפוש כאשר תחפשו בעתיד הקרוב את מילות המפתח "ניוזלטר", "מה זה ניוזלטר", אימייל מרקטינג" וכו'. 


עכשיו אין ספק ואני גם לא מסתיר זאת בשום צורה, ששיווקסיפור הוא עסק לקידום אתרים וככזה אני גם  מחפש לקוחות שילכו איתי דרך לשנים קדימה. אבל חשוב שתדעו שיותר ממה שאני מחפש למכור לכם, אני מחפש ליצור אתכם קשר, ז"א שאני רוצה שתכירו אותי ואת העסק שלי, שתראו כמה אני אוהב את המקצוע ומתמקצע בו, מבין אותו ורוצה לעזור לבעלי עסקים קטנים וגדולים להצליח באינטרנט.


לכן, המטרה האמיתית של שיווק באמצעות ניוזלטר היא בראש ובראשונה שתכירו אותי ואם זה יוביל בעתיד גם ללקוחות חדשים (מה שאני די בטוח שכן) מעולה, אבל גם אם לא. האימייל מרקטינג הוא פשוט עוד ערוץ בו אני יכול להראות את מה ששיווקסיפור עושים, וככזה הוא גם חלק בפאזל מתוך אסטרטגייה שיווקית הכוללת של האתר. בדיוק כמו שאני מפרסם מיקרו קופי ועדכונים כאלה ואחרים מעולם ה SEO באינסטגרם או בקבוצה בפייסבוק.


תמונת מסך מהמייל הראשון באימייל מרקטינג של שיווקסיפור שהוא חלק מהמאמר על קידום אתרים לעסקים קטנים מה זה אנליטיקס

איך עושים ניוזלטר?


עכשיו שיישרנו קו לגביי מה זה, בואו נדבר על איך בונים ניוזלטר. קודם כל, הכי חשוב הוא התוכן שיהיה בו וזה מתחיל בעיצוב שלו כי וכאן אני מדבר מנסיון, זה לא משנה כמה אתם חושבים שהידע שאתם מעבירים לנרשמים לניוזלטר הוא חשוב, אם יהיה להם קשה או לא נעים לעין לקרוא אותו, הם פשוט לא יעשו זאת.


 עיצוב ניוזלטר


בואו קודם כל נגדיר מה חייב להיות בידיעון מקוון:


  • פרטי השולח - זה לא מספיק רק לוודא שמי שנרשם רצה לקבל את הניוזלטר מהעסק שלכם, צריך גם להזכיר להם שהם בכלל נרשמו ולמה. ז"א לוודא שהם מזהים את האימיילים שלכם בקלות ושלא יחשבו שזה דואר זבל בטעות. לכן חשוב גם לרשום את השם שלכם\עסק כפרטי המען. 


  • מבנה נקי ומזמין - כמו שאמרנו לעיל, אם הניוזלטר שלכם ייראה מבולגן, עמוס מדי או לא נעים לעין הסיכוי שהם יחליטו לקרוא אותו יורד דרמטית לכן נסו שיהיה תמציתי ונקי ככל האפשר. זכרו, המטרה היא לגרום להם לעבור מהניוזלטר לאתר


  • כותרות מסקרנות - לפני שהנרשמים בכלל קוראים את הניוזלטר, הם צריכים להסתקרן מספיק בשביל לפתוח אותו. לכן נסו להשתמש במספרים, שאלות וסמלים. כמו לדוגמא: מה זה Page Rank? 


תמונת מסך מהשיווק במייל של שיווקסיפור על מה זה אינדוקס

  • תמונות מושכות - תמונה שווה אלף מילים נכון? אז זה לא משנה אם הן באתר או במייל, תמונות יכולות להעביר רעיון מהר בצורה מובנת. אגב, רוב העסקים לא חייבים תמונות באיכות הכי גבוהה שקיימת. עם זאת, הן כן חייבות להיות ברורות בשנייה ומושכות לעין.  


  • הנעות לפעולה - כפי שאתם רואים בתמונה למעלה יש הנעה לפעולה (CTA) לקריאת המאמר המלא באתר.


מיקרו קופי


יופי, עכשיו שיש לנו עיצוב מזמין ונקי לניוזלטר, זה הזמן לקופי. ה "מיקרוקופי" מתייחס לחלקים קטנים שמפרסמים בפלטפורמות השונות בשביל לקדם את התוכן המרכזי. התוכן המרכזי יכול להיות מאמר באתר, סרטון ביוטיוב או כל דבר אחר שתחליטו. עם זאת, ההגיון של שיווק באמצעות ניוזלטר תקף לכל אחד מהם.


תצוגה מקדימה


זהו הטקסט שמתחת לכותרת הראשית, והמטרה שלה היא ליידע ולסקרן טיפה יותר את הנמען בתוכן שיימצא אם ייפתח את המייל.


תמונת מסך מאחד מהאימיילים מהשיווק במייל של שיווקסיפור שמסומן במלבן צהוב את הטקסט התחתון של התצוגה המקדימה

עיקרי הניוזלטר


כמו שאמרנו, הניוזלטר לא צריך או חייב להיות ארוך ומסובך, ההפך הוא הנכון. השאירו את ה "חפירות" לאתר, יוטיוב או כל תוכן מרכזי במקום אחר, ונסו שהשיווק במייל יהיה קצר וקולע ככל האפשר. עם זאת, מאוד חשוב לזכור גם לתת ערך פרקטי, כי אם לא למה שיירצו לפתוח ולקרוא את מה שאתם כותבים? ראו דוגמא מצויינת מאיך מארי פורלאו עושה זאת.



4 טיפים להגדלת רשימת תפוצה במייל


כמו כל פעולת שיווק אחרת, גם להגדיל את רשימת התפוצה במייל יכולה להיות לא פשוטה המצריכה ממכם השקעה, סבלנות ומאמץ. עם זאת, אם מתמידים ובונים שכבה לאחר שכבה אין ספק שהטיפים הבאים יעזרו לכם לסקרן את קהל היעד שלכם להירשם לניוזלטר של העסק: 

   

  1. שתפו ברשתות החברתיות: אחת מהסיבות למה היה לי חשוב לכתוב את המאמר שאתם קוראים עכשיו הוא בגלל שאני גם משווק את התכנים מהאתר שיווקסיפור גם בפרופילים של העסק ברחבי הרשת כמו באינסטגרם, לינקדאין, גוגל מיי ביזנס ובקבוצת לך חפש, כך גם אעשה למאמר זה. 

  2. צרו דף נפרד באתר להירשמות לניוזלטר.

  3. צרו תוכן שמקדם את הניוזלטר אורגני במנועי החיפוש - בדיוק כמו המאמר שאתם קוראים עכשיו

  4. צרו פופאפ שיסקרן את מי שמגיע לאתר להירשם. 


Commentaires


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page