top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אתרים לעורכי דין

תוכן עניינים:


פתחתם משרד או בניתם אתר חדש? עכשיו אני מניח שתרצו גם שאנשים יידעו עליו נכון? אז הדרך הטובה ביותר להוציא את השם שלכם ובמה שאתם מתמחים בו החוצה היא דרך קידום אתרים לעורכי דין. 



באנר למאמר קידום אתרים לעורכי דין תמונה של משרד עם מעט אור שמש ושלוחן עץ שעליו מאזניים מזהב ושני ספרים שעליהם פטיש של שופט


קידום אתר אורגני מתייחס לשיווק אתר במנועי החיפוש באמצעות התוכן שנמצא בו. זאת אומרת על ידי מציאת מהם ביטויי המפתח הרלוונטיים ביותר שקהל היעד שלכם משתמש כאשר הם מחפשים סוגי עורכי דין שונים והטמעתם בצורה טבעית באתר. לכן אין מנוס משאחשוב שקידום אתרים אורגני הוא באיזה שהוא מקום גם פיתוח אסטרטגייה שיווקית. למה? ראו תמונה


תמונת מסך ממחקר ביטוי מפתח באהרפס של שני ביטויים אחד עורכי דין והשני עורך דין שלשניהם ביטויים קשורים נוספים כמו עורך דין משרד הביטחון מחפשים כ 350 פעמים בחודש ועורך דין פלילי מחפשים 1500 פעמים בחודש

מה שאתם רואים אלו הביטויים הנוספים ש Aherfs נתנו לי הקשורים לביטויי המפתח הכלליים "עורך דין" ו "עורכי דין" כחלק מהמחקר שעשיתי למאמר זה. עכשיו נגיד ויש לי לקוח שהוא עורך דין דיני עבודה. אם נטרגט רק את שני הביטויים הכלליים בדף הבית, אודות ושירותים אך לא את ההתמחות הספציפית שלו אז לא רק שנפספס קהל יעד המחפש ספציפית "עורך דין לדיני עבודה", אלא גם התחרות על הביטויים הכלליים היא הרבה יותר גדולה. מה שאומר, שסביר מאוד להניח שייקח הרבה יותר זמן להיות מדורג בהם.  חלק זה מתייחס יותר ל SEO, זא להתאמה של האתר למה שקהל היעד מחפשים ו "על הדרך" גם לבוטים של מנועי חיפוש.  וכאשר הדפים הראשיים הותאמו אז יהיה אפשר להמשיך לקידום אורגני יותר רחב באמצעות יצירת בלוג עם מאמרים באתר ושיווק שלהם ברחבי האינטרנט


האם קידום אתרים עובד לעורכי דין?


כמו בכל מקצוע אחר, כשנעשה נכון ואם מוכנים להשקיע ולהיות סבלניים, קידום אתרים לעורכי דין ללא ספק עובד. האתגר הגדול בכל מה שקשור לקידום אורגני בכלל ובעריכת דין בפרט, הוא להבין דרך ניסוי וטעייה כיצד להיות מדורג בראש תוצאות החיפוש באמצעות יצירת תכנים רלוונטיים על ביטויי מפתח (נושאים) שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים. אז כן, קידום אורגני עובד אבל לא בלי עבודה עקבית וממושכת.  


למה קידום אורגני חשוב בייחוד לעו"ד? 

YMYL & EEAT


באיזה שהוא מקום, מבחינת מנועי החיפוש עריכת דין זה כמו מקצוע הרפואה. בכך שלהפנייה אל איש מקצוע לא הגון או איכותי דרך המערכת שלהם יכולה להיות משמעויות כבדות על חייו של מחפש השירות, מה שיכול לחשוף אותם לתביעות. לכן כשאתם באים לקדם את האתר שלכם בגוגל מאוד כדאי להכיר את שני המושגים הבאים:


תמונה מעוצבת של איש צהוב על יד מחשב מרוצה מעצמו עם הכיתוב ליד באנגלית Your Money Your Life and EEAT

"הכסף שלך, החיים שלך" | YMYL


מבחינת גוגל, לא כל האתרים שווים, כי יש כאלה שההשפעה שלהם על חיינו יכולה להיות קריטית. לדוגמא קרדיולוג. אם תחפשו את הרופא הזה, גוגל חייביים להבטיח שמי שיופיעו בתוצאות החיפוש הם קרדיולוגים מוסמכים כי טעות שלהם בהפנייה יכולה לעלות בחיי אדם. מצד שני, אם תחפשו לקנות נעליים, גם אם הזוג שקניתם הם לא ברמה שציינו באתר, הסיכון היחידי שעולה פה הוא הפסד של גג כמה מאות שקלים ולמרות שבלי ספק זה לא נעים, זה לא קריטי. 



צילום מסך מהקווליטי רייטר גיידליינס המסביר על איך בודקי האיכות של החיפוש נותנים ציון לדף אינטרנט YMYL

כפי שגוגל מתארים זאת בתמונה מה Search Quality Rater Guidelines (נהלים לבודקי האיכות של חיפוש): 


"בודקי האיכות מחשבים את האיכות של דפי אינטרנט לפי קריטריונים שאנחנו קוראים להם EEAT. יש לנו סטנדרטים מאוד גבוהים לציון דפי אינטרנט שמתעסקים בנושאים של "הכסף שלך, החיים שלך" כי אלו יכולים להשפיע לרעה על הבריאות, יציבות פיננסית או בטיחות של אנשים".  


אז Your Money Your Life מתייחס לאתרים שההשפעה שלהם על חיי אדם היא עצומה, וככאלה גוגל גם בודקת אותם הרבה יותר, ומקצוע כמו עריכת דין כבר אמרנו שבאיזה שהוא מקום הוא כמו רפואה, כי אני מניח שלא צריך להגיד לכם שיכולה להיות השפעה מאוד גדולה לעבודה שלכם על חיי מרשיכם. לפניכם תרגום של טבלת דוגמאות מתוך הנהלים למה נחשב בעיניהם כתוכן YMYL ומה לא.


טבלה המכילה דוגמאות למה נחשב YMYL הכסף שלך חיים שלך בגוגל

מה זה EEAT?


מתייחס ל 4 קטגוריות שעוזרות לגוגל לדרג דפי אתר והם: 


ניסיון אישי (Experience)


אם תציצו בקייס סטאדי של האתרים שקידמתי, אתם תראו שאין לי בעיה לכתוב מאמרים המדורגים טוב בגוגל על נושאים שאין לי שום מושג בהם, כמו אלו באתר של רפי אנונו או המאמר על מה זה מוצר חדש באתר של קאא. אז תיאורטית, אני יכול גם לכתוב מאמרים על "מיהו עורך דין פלילי". ואולי יהיה טיפה יותר מסובך למצוא תוכן לזה, כי יש שוני בין המשפט הישראלי לבין זה בארצות אחרות בניגוד להנדסה או שיווק של מוצר חדש שהידע בהם הוא די אוניברסלי, אבל עדיין לחלוטין אוכל ליצור מאמרים שמבחינת איכות האינפורמציה שנמצאת בהם יוכלו להיות מדורגים גבוה. 


עם זאת, זוכרים את ה YMYL ממקודם? אז כאן הוא נכנס הרבה יותר לפעולה. כי אני לא עורך דין, ואם חס וחלילה מישהו יגיע אליי מקידום אורגני, ואני גם אדם ללא מוסר, אוכל לנצל אותו די בקלות כי אנשים נוטים לסמוך על אתרים המדורגים גבוה בביטוי שהקלידו במנוע החיפוש. בדיוק בגלל זה גוגל נותנים היום הרבה מאוד משקל לניסיון אישי. כמו לדוגמה, בכמה תיקים טיפלתם? כמה ותק יש לכם בתור עורכי דין? ואילו תובנות אישיות השגתם כתוצאה מהניסיון שלכם במקצוע? 


מומחיות (Expertise)


בואו נדמיין עוד סיטואציה אחת. נגיד ואני עורך דין פלילי עם ניסיון אישי של 20 שנה ובעל אתר עם ותק של 15 שנה שבו יש מאמרים, המלצות מלקוחות, כתבות ועוד תוכן הקשורים כולם למשפט הפלילי. ונגיד גם שמיציתי את התחום, ואני רוצה לעשות הסבה ולהתחיל לייצג לקוחות בתור עורך דין לענייני עבודה ובעקבות כך מתחיל גם לשנות את האתר שלי כך שיסביר למבקרים את השינוי. בסיטואציה זאת, המומחיות שלי בעיני מנועי החיפוש עדיין תהיה של עורך דין פלילי ולא לענייני עבודה כי למרות שיש לי ניסיון אישי של 20 שנה בעריכת דין, מנועי חיפוש ויותר חשוב העולם האמיתי מכירים אותי כעורך דין פלילי, זאת אומרת, קולגות, לקוחות וכו'. מה שאומר שתיאורטית יהיה לי יותר קשה גם להיות מדורג עם האתר הישן-חדש שלי בביטויים הקשורים למשפט האזרחי.


סמכותיות (Authoritativeness) 


עד כמה אתם ו\או האתר שלכם נחשבים כדמות סמכות בתחום? שאליו פונים בשביל לקבל מידע בנוגע לעניינים משפטיים. כמו לדוגמא אתר "פסק דין". הסמכותיות של האתר שלכם בעיני מבקרים ומנועי החיפוש נקבעת גם לפי כמה אתם מגבים את התוכן שאתם מפרסמים על ידי בניית קישורים פנימיים וחיצוניים. וכמה אם בכלל אתרים אלו מקשרים אליכם.  


אמינות (Trust)


לפי מה שכתוב ב SQRG זוהי הקטגוריה הכי חשובה מבין ארבעתם. למה? כי אני יכול שיהיה לי נסיון מקצועי עשיר, ושאהיה בעל מיומנויות וידע רב בתחומי ובגלל זה אני גם דמות סמכות, אבל האמינות שלי בתור בן אדם היא בעייתית. ולא צריך לחפש יותר מדיי בשביל למצוא דוגמאות לזה, הראשון שעולה לי לראש הוא ברני מיידוף, שללא ספק הבין משהו באיך "לעשות" כסף, ולכן היה דמות סמכות חשובה בעולם הפיננסי הרבה שנים אבל האמינות שלו הייתה מפוקפקת, והיום יודעים שלא באמת היה אכפת לו מאלו שהשקיעו אצלו. אז גוגל בודקים גם מי מתפעל האתר ואיך שהם מציגים את עצמם באתר ומחוצה לו. לדוגמא כמו ב: 


תרשים פאי של 4 נושאים ניסיון אישי מומחיות סמכותיות ואמון EEAT


איך עושים קידום עורכי דין באינטרנט?


בתכלס, השחקנים הם שונים אבל המשחק של קידום אתרים אורגני הוא אותו דבר ולו אותם חוקים בין אם אתם מקדמים אתר לעורכי דין, רופאים, מהנדסים, חנויות מקוונות או כל דבר אחר.   


לעשות SEO טכני 


לפני שרצים ליצור מאמרים ולשווק אותם ברשת צריך לבדוק אם מנועי חיפוש בכלל יכולים לגשת לתכנים באתר שלכם. זאת אומרת לבדוק דרך הסרץ קונסול  האם אין שום דבר שמפריע לקרולרים לסרוק ולהבין במה האתר שלכם מתעסק. לכן השלב הראשון בקידום אורגני לאתר שלכם הוא האם טכנית גוגל יכולים להכניס לאינדקס שלהם את דפי האתר שלכם.


מחקרים ופיתוח אסטרטגיית קידום אתרים


לאחר שווידאנו שמנועי חיפוש יכולים לגשת לתכנים באתר אפשר לעבור לשלב הבא והוא פיתוח אסטרטגיית קידום אתרים. זאת אומרת, לא רק לדעת אילו ביטויי מפתח "לטרגט" באתר אלא גם איפה, מתי ולמה. ואני מתכוון להיררכיית אתר כי לדוגמא אם אני מקדם עורך דין לענייני משפחה בתל אביב אז אני יכול לטרגט בדף הבית, אודות, צור קשר ושירותים (דפים ראשיים) את הביטוי "עורך דין לענייני משפחה" או "עו"ד בתל אביב" או "עורך דין גירושין" ועוד מלא אחרים, ושלכל אחד מהם תחרות שונה. 


לכן כשבאים לעשות את ה SEO הראשוני לאתר צריך להבין אילו ביטויים לטרגט קודם, כך שיהיה סיכוי להיות מדורגים בהם מהר יותר במנוע החיפוש לפי: 


  • ההתמחות וותק האתר שלכם. 

  • נפח חיפוש - כמה מחפשים בממוצע בחודש ביטוי כזה או אחר בגוגל. 

  • והתחרות עליהם - כמה עורכי דין אחרים מטרגטים באתר שלהם את אותם ביטויי מפתח.


יצירת תוכן באתר לפי ביטויי מפתח


לאחר שבחרנו את הביטויים לדפים הראשיים, נוכל לחזק את הקידום האורגני דרך זה שנפרסם מאמרים הקשורים קודם כל לביטויים הראשיים. מה ז"א? בואו נמשיך עוד טיפה עם הדוגמה שלעיל. נניח ובחרנו להתמקד בביטוי "עורך דין לענייני משפחה" בדף בית, אודות וצור קשר, אז הנושא הראשון שנפרסם עליו מאמר בבלוג גם יטרגט את הביטוי הזה.  כמו שתוכלו לראות שעשיתי בבלוג. קודם כל, שם הדף מטרגט ביטוי מפתח אבל גם אחד מהמאמרים הראשונים שפורסמו שם הוא על מה זה קידום אתרים, שלאחר מכן אני מחזק אותו גם בדף אודות וצור קשר וגם באמצעות המאמר "קידום אתרים לוקאלי" שמחזק בנוסף את אתר שיווקסיפור בשני ביטויים מקומיים.



כמו שראיתם ת'פסקה האחרונה היא בכוונה הייתה מלאה בקישורים פנימיים המובילים למאמרים נוספים בבלוג, ולא סתם אותם לינקים היו על ביטויי מפתח, כי זה עוזר למבקרים, בין אם אלה בני אדם או קרולרים, לגלות עוד תוכן מהאתר שלכם ולהבין לאן הם מובילים. בנוסף, כמו מקצועות אחרים, בקידום אתר של עורך דין, יש חשיבות מכרעת בכמה אתם מגבים את התוכן שאתם מפרסמים באתר שלכם עם מקורות סמכות חיצוניים כמו פסק דין.


On Page SEO


מה שכתוב בפסקה שלעיל זה גם חלק מה On Page SEO


בנוסף, זה מתייחס ללהטמיע את ביטויי המפתח על הדף באתר, בדיוק כמו שאתם רואים במאמר זה בו אני חוזר מספר פעמים על הביטוי מפתח הראשי (כותרת המאמר), בכותרות המשניות, ובטקסט. עם זאת מאוד חשוב לזכור לא להגזים ולכתוב את אותם ביטויי המפתח רק כאשר הגיוני, זאת אומרת תחשבו יותר על הבני אדם שיקראו את זה מאשר על הבוטים. ותוכלו למצוא ברשת כל מיני דעות לכמה פעמים כדאי לכתוב את הביטוי מפתח במאמר, וזה לא משהו בטוח כי לא רק על בסיס זה גוגל מדרגים אתרים, אבל מניסיון אישי הביטוי מפתח המדוייק צריך לחזור על עצמו בין 3 - 5 פעמים גג, יותר מזה זה אולי יכול להיראות להם כמו דחיסת מילות מפתח, אבל שוב זה גם קשור לאיך המאמר בנוי.


בנוסף לזה "און פייג'" זה גם לכתוב את הביטוי מפתח במטא כותרת, תיאור, כתובת אתר, ואלט טקסט של התמונות. אלו הכותרת והתיאור שנראים בסופו של דבר בתוצאות החיפוש (ראו תמונה). אם יש לכם אתר וורדפרס, זה נעשה דרך ה SEO בפלאגין שאתם עובדים איתו בין אם Yoast או Rankmath. אם יש לכם אתר וויקס אתם מוזמנים לבדוק את המאמרים שיצרתי על הנושא.



איך נראה ה און פייג' SEO של המאמר יועץ קידום אתרים מיהו בגוגל כשהמטא דיסקריפשיין וטייטל והכתובת אתר עם הביטוי מפתח מסומנים במלבן צהוב


רישום בלשכה ובאינדקסים נוספים


מעבר לזה שדרך הרישום בלשכה קליינטים פוטנציאליים יכולים לאתר אתכם, הרשמה ללשכת עורכי הדין הנו סיגנל חשוב מאין כמוהו מבחינת האמינות והסמכות של כל עורך דין הרוצה לקדם את האתר שלו במנועי החיפוש כי זה אישור מגוף רשמי של המדינה שאתם באמת מי שאתם אומרים שאתם. בנוסף, ועל אותו העיקרון גם מאוד כדאי להירשם ב: 




שיווק עורכי דין ברשתות החברתיות


מה לעשות שרוב הסיכויים שבהתחלה, אנשים המחפשים כרגע עורך דין לא ייפנו דרך קידום אתרים, כי זהו תהליך שלוקח זמן לעשות אותו עד שמניב פירות. זאת אומרת מהרגע שמתחילים לעשות SEO לדפים, מחקרים, ולפרסם מאמרים ועד הרגע שגוגל מתחילים לדרג אותם בהתאם בכל ביטויי המפתח שמטרגטים. לכן בשביל למצוא עוד אנשים שיוכלו להתעניין במה שאתם עושים ומפרסמים באתר, צריך לנסות למצוא אותם ברשתות החברתיות על ידי כך שמפרסמים חלקים קטנים מהמאמרים בכל הפלטפורמות האחרות של המשרד שלכם.



תרשים של איך עושים קידום אתרים ברשתות החברתיות כשהתוכן באתר מצד אחד והפרופילים שבסושיאל מצד שני שלוקחים חלקים מהמאמר באתר ומפרסמים אותם עם קישור חזרה לאתר ברשתות החברתיות

לדוגמא, ראו בתמונות איך עשיתי זאת למאמר קידום אורגני באינסטגרם שגם הכותרת של הפוסט מטרגטת את אותו ביטוי המפתח וגם ה "האשטאגים". בנוסף אני עושה באופן קבוע שיווק למאמרים גם בקבוצה שלי בפייסבוק "לך חפש" כשאני מפרסם שם מיקרו תוכן המפנה בתגובות למאמר המלא באתר. 


תמונת מסך של השיווק ברשתות החברתיות כפוסט המסביר על הסטורי באינסטגרם כקידום המאמר קידום אורגני באינסטגרם

תמונת מסך מקבוצת לך חפש של הפוסט המקדם את המאמר על קידום אתרי וויקס


קידום אתרים מקומי מתייחס לקידום אורגני לקהל יעד המחפשים את מה שאתם מתמחים בו באיזור הגיאוגרפי שלכם. לדוגמא את הביטוי "עורך דין בחיפה" מחפשים 150 פעמים בממוצע בחודש. 



תמונת מסך מאהרפס של מחקר ביטויי מפתח לביטוי עורך דין בחיפה המראה ביטויים כמו עורך דין דיני עבודה בחיפה 100 חיפושים בחודש עורך דין תאונות דרכים בחיפה 100 חיפושים בחודש וכ

לכן אם יש לכם משרד בעיר יהיה נבון מצדכם לטרגט אחד או כמה מהביטויים הכוללים גם איזור גיאוגרפי בדף אודות, צור קשר והפרופיל גוגל מיי ביזנס, שהאחרון אלו גם תוצאות מעסקים מקומיים הנראים למחפשים בקרבת העסק.  בדיוק כמו שתראו בתמונה האחרונה שעשיתי בשיווקסיפור. 


שלוש תמונות מסך מחוברות ביחד המראות קידום אתר מקומי של שיווקסיפור מדף אודות והפרופיל גוגל מיי ביזנס המטרגטים את הביטוי קידום אתרים בצפון ודף צור קשר באתר המטרגט את הביטוי קידום אתרים בחיפה



pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page