top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אורגני באינסטגרם

תוכן עניינים



היי מה נשמע? קצת התלבטתי אם לכתוב על קידום אורגני באינסטגרם, כי מצד אחד אין לשיווקסיפור עדיין אלפי עוקבים וכי אני מגדיר את עצמי הרבה יותר כמקדם אתרים מאשר בסושיאל, ולכן אני גם די מתייחס לפלטפורמות הללו כעוד מקומות בהם אני יכול לשווק את האתר. מצד שני, אם תציצו בפרופיל אתם תראו שאני עושה קידום אורגני שמה כבר לא מעט זמן, ולכן גם למדתי ולומד "על בשרי" מה לעשות שם מבחינת האפשרויות שהפלטפורמה מאפשרת ומבחינת מה אני רוצה להגיד.




באנר של המאמר קידום אורגני באינסטגרם בו יש ציור של סמארטפון שעליו רואים את הפיד של שיווקסיפור וכתוב לידו את הכותרת של המאמר

למה כדאי לעשות קידום אינסטגרם עסקי?


אני אוהב סטטיסטקות, ואתם? אז קחו כמה, נכון לפברואר 2024:


  1. יש שם מעל 4.5 מיליון משתמשים ישראליים. 

  2. מעל לחצי הן נשים.

  3. קבוצת הגיל הגדולה ביותר היא בין 25 ל - 34


כמות משתמשים בישראל באינסטגרם מאתר נפוליאוןקאט היא 4 מיליון וחצי משתמשים שכ 56 אחוז הן נשים

לכן זה לא פלא שבישראל הפוטנציאל להגיע לקהל יעד רלוונטי לעסק באמצעות קידום באינסטגרם, יעני מה שנקרא ה-  Potential Advertising Reach עמד על כ- 48% מכלל האוכלוסייה, שבקרב גילאי 18 ומעלה זה עמד על כ- 68%. 

איך עושים קידום אורגני באינסטגרם?


כל קידום אורגני, לא משנה אם זה בסושיאל או באתר מתחיל מאפס. מאין תוכן, ידע או ניסיון להעביר, ולכן גם לא יהיו לכם עוקבים באינסטגרם או מבקרים באתר כשתתחילו. לכן קודם כל צריך להתחיל מהבסיס ואז להתקדם בהדרגה לפיצ'רים האחרים.


ביו באינסטגרם


כפי שתוכלו לראות הביו של שיווקסיפור לא מעוצב לעילא ולעילא כי א, אני לא מעצב. ועושה הכל בעצמי וב, כי זה כל הקטע גם לא? הניסוי וטעייה. אני מאוד מאמין בלהראות דרך, לא רק בגלל שהיום אני יודע לעצב ברמה בסיסית באמצעות קאנבה אלא בייחוד גם למי אני פונה באינסטגרם ואיך, כי עד זמן לא רב גם את זה לא ידעתי. 



תמונת מסך של הביו של שיווקסיפור באינסטגרם כשההייליטטס והתגיות והפוסטים מסומנים במלבן בשביל לסמן על כך שאני אומר למבקרים מייד במה החשבון של שיווקסיפור מתעסק קידום אתרים אורגני

למה סיפרתי את זה? כי הביו זה הדבר הראשון שקהל היעד שלכם רואה ברגע שהוא מגיע לפרופיל, ז"א שדרכו תצטרכו להסביר בצורה רהוטה ומהירה מה אתם עושים, בדיוק כפי שאתם רואים בשלי על ההתחלה אני מראה דרך התגיות, היילייטס, קישורים והפוסטים שאני מתעסק בקידום אתרים אורגני


סטוריז


הסטורי באינסטגרם משמש כעוד דרך להראות מי אתם ומה אתם עושים בצורה שהיא פחות פורמלית. ואני מאוד אוהב להעלות סטוריז כי זה מאפשר לי להראות יותר צדדים בי אבל זה גם שם לי גבולות, כי זה תוכן של גג עד חצי דקה, ואני מאוד אוהב תמשחק ביניהם בעיקר כי זה מלמד אותי איך לתמצת את המסר שלי. מה גם שכפי שידוע אלה תכנים שנשארים "באוויר" רק 24 שעות. ואני לא מאלה שמצלמים את עצמם, לרוב אני בעיקר משתף:



הסטורי משמש אותי בשביל לחשוף את המאמרים מהאתר לקהל העוקבים באינסטגרם. מה שאתם רואים בתמונה זה קידום אורגני למאמרים כשסטורי אחד מוביל לפוסט שהוא גם חלק מהמאמר מיהו יועץ קידום אתרים ושבו יש גם הפנייה לקישור בביו, ובשני יש קישור ישירות למאמר קידום אתרים לוקאלי


תמונה של הסטורי באינסטגרם של שיווקסיפור המקדם את המאמרים מהאתר בסטורי רואים שיתוף של פוסט בסטורי וסטורי נוסף עם קישור לאתר


סקרים


עוד פיצ'ר שאני מאוד אוהב בסטורי באינסטגרם, כי זה נותן לי דרך קלילה וכיפית לתקשר עם אנשים שלא בהכרח מכירים אותי. ולהגיד לכם ת'אמת אני לא חשבתי שזה יעבוד כל כך טוב, כי כמו הרבה דברים בחיים הפעם הראשונה שפרסמתי סקר היה די בלי מחשבה מאחורי זה, רק כי היה לי צורך לשאול ת'עולם משהו ופתאום ראיתי שאנשים מגיבים לזה, גם כאלה שלא עוקבים אחרי שיווקסיפור


תמונת מסך של שני סטוריז מהפרופיל של שיווקסיפור של סקרים אחד בנוגע למה זה עדכון פינגווין בגוגל והשני למי יותר משוגע מוזיקאים או יוצרי תוכן באינטרנט.png תמונת מסך של שני סטוריז מהפרופיל של שיווקסיפור של סקרים אחד בנוגע למה זה עדכון פינגווין בגוגל והשני למי יותר משוגע מוזיקאים או יוצרי תוכן בא



יוצרי תוכן אחרים


אני מאוד אוהב לפרגן, בייחוד לאנשים שהשפיעו ועדיין משפיעים לי עמוקות על החיים גם באמצעות אינסטגרם. לכן אני משתף תכנים שלהם כשהם ממש מדברים אליי כמו לדוגמא הסטוריז בתמונה מהחשבונות של  @shireymika ושל מי שאני מגדיר אותה ה"מנטורית" שלי בשיווק, מארי פורלאו, כי ממנה למדתי ועדיין לומד כל כך הרבה על המקצוע אבל גם עוד מלא אחרים ואחרות. והדבר הנוסף המגניב בלפרגן לאחרים זה שלפעמים אלה שאתם משתפים את התכנים שלהם רואים שפרגנתם, וככה גם הם יכולים להכיר אתכם.


תמונת מסך מפוסט בגוגל מיי ביזנס המקדם את המאמר על יועץ קידום אתרים באתר של שיווקסיפור קידום אתרים בצפון.png

אגלה לכם עוד משהו לגביי הקידום האורגני של המאמר הזה באינסטגרם, כשיגיע הרגע אני הולך לשתף את התמונה שלעיל ולתייג את החשבון של מיקה בן שאול ושל Marie Forleo עם הקישור ישירות לחלק הזה וכך בתקווה הן גם יוכלו לראות כשאני אומר להן תודה | Thanks.  


מוזיקה


זה נטו לכיף, אין שום מחשבה עסקית מאחורי שיתוף מוזיקה בסטורי, אני עושה את זה רק כי אני אוהב לשתף מוזיקה שאני אוהב.


תמונת מסך מקבוצת לך חפש בפייסבוק של האוף פייג לקידום המאמר מהאתר על יועץ קידום אתרים המראה את הפוסט ואת החלק של התגובה בפוסט המראה את הלינק למאמר באתר.png

פוסטים


פוסטים הם התוכן העיקרי שתמצאו בשיווקסיפור וזה בגלל שאם שמתם לב אני אדם שאוהב פחות מצלמה והרבה יותר כתיבה, ופוסט באינסטגרם זאת הדרך היחידה באמת שיש לי שמה "לחפור". כמובן במידה ומותאם לפלטפורמה, אבל אני יכול להרחיב שם הרבה יותר מאשר בכל סוג תוכן אחר. ז"א ששמה אני מפרסם ומשווק:


תיק עבודות


כמו שאפשר לראות בפוסטים המוצמדים לראש הפרופיל הדבר הראשון שאני רוצה שתראו זה מה אני יודע לעשות. עכשיו, לפלפטורמה לא סתם קוראים "אינסט - גרם" ז"א שיתוף בעיקר תמונות או "פריימים של תמונות" (וידאו) לכן גם התיק עבודות שלי אמור להיראות בהתאם כשבתיאור אני מרחיב על העבודה שביצעתי. כמו השלושה שאתם רואים בתמונה: 


  1. קידום ערוץ יוטיוב  - ששון איפרם שאולוב

  2. קידום אתר אינטרנט - רפי אנונו הנדסת מבנים בע"מ

  3. קידום אתר בוורדפרס - קאא הרכבות וחיווט


תמונת מסך של הביו של שיווקסיפור באינסטגרם של הפוסטים המוצמדים של התיק עבודות של הקידום ערוץ יוטיוב של ששון איפרם שאולוב קידום אתר וורדפרס של קאא וקידום אתר אורגני של רפי אנונו מהדס אזרחי


מיקרו קופי


מיקרו קופי לקידום אתר באינטרנט מתייחס לפרסם חלקים קטנים מהמאמרים בבלוג ברשתות החברתיות כמו בדוגמא שלפניכם שאני מפרסם אותם בשיווק ספור כפוסט, כשבתגובה או בסוף הטקסט של התיאור, יש הפנייה לקישור למאמר המלא בביו. וכמובן, כמו בכל פלטפורמה אחרת, גם באינסטגרם תצטרכו להתאים את התמונות והטקסט לפלטפורמה.


התמונה והטקסט של הפוסט כמיקרו קופי למאמר מה זה SEO עם ההאשטגים


הקישור בביו שיווקסיפור למאמר של מה זה SEO והקישור בביו המוביל למאמר

עולם ה SEO והשיווק הדיגיטלי


תוכן נוסף לקידום באינסטגרם הבא להראות כמה תחום ה - SEO בכל רמ"ח איבריי, וכמה אני עוקב אחרי התפתחויות שקורות בעולם הזה.


שלוש תמונות מסך מפוסטים לקידום אורגני באיסטגרם של עדכונים חשובים בעולם ה SEO

מיינדסט


אלו פוסטים באינסטגרם שהם יותר פריסטייל ואישיים ואני מפרסם אותם בשביל שהעוקבים שלי טיפה יותר יכירו מי אני ואיך אני חושב, על התמודדות שלי עם דיכאון באמצעות חשיבה חיובית, מנטרות והרבה שיט רוחני ומנטלי אחר.


מבחר פוסטים באינסטגרם הקשורים למיינדסט בחשבון של שיווקסיפור

רילס ולייבים


אוקיי הגענו לשני התכנים שאני הכי פחות מפרסם וזה בניגוד גמור למה שעובד הכי טוב באינסטגרם כרגע ז"א נכון למרץ 23, כי הם מאוד אוהבים לחשוף אורגנית יותר חשבונות שעושים שידורים חיים ושמפרסמים רילסים. ואני לא מפרסם כאלה לא בגלל שאני אוהב ת'דרך הקשה והארוכה (אוקיי, אולי קצת גם בגלל זה:)) אלא בעיקר בגלל שזה פחות אני כרגע. עם זאת, אם תכנסו לחלק של הרילסים או תגוללו בפיד אתם כן תמצאו שפרסמתי כאלה אבל אני לא רוצה לתת הרגשה למי שצופה שזה מאולץ או הכי גרוע מזוייף כי אני יודע שאני הרגשתי ככה, לכן הפסקתי.


אנליטיקס


גם בלי יותר מדיי לייבים או רילס באיסנטגרם הקידום האורגני שלי עובד. לאט אבל עובד. ראו את האנליטיקס המראה עלייה עקבית בחשיפה האורגנית ובכמות העוקבים במהלך ה 30 ו 90 ימים האחרונים. 


תמונת מסך מהתובנות באינסטגרם המראה עלייה עקבית של מעל 21 אחוז בכמות העוקבים בחשבון של שיווקסיפור במהלך ה 90 יום האחרונים מרץ 24


תמונת מסך מהתובנות באינסטגרם המראה עלייה עקבית של מעל 10 אחוז בכמות העוקבים בחשבון של שיווקסיפור במהלך ה 30 יום האחרונים מרץ 24

אז נכון כמו שנאמר בפתיח, אלו לא אלפי אנשים עדיין אבל זה בדרך לשם כי כפי שראיתם שיווקסיפור מאוד פעיל באינסטגרם ורק באמת לאחרונה התחלתי להבין איך אני מפרסם שם ומה. וככה נראה קידום אורגני אמיתי בין אם באינסטגרם או בכל מקום אחר איטי אבל עקבי.


Comments


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page