תוכן עניינים:
על מנת להעלות את הסיכויים שעסק יצליח, כדאי מאוד שהאתר שלו יהיה מדורג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש כאשר קהל היעד מחפשים את המוצרים שהוא מוכר. ומי כמוני יודע, תהליך זה עלול להיות ארוך, החוזר ומזכיר את המילים "התמדה" , "ענווה" ו "סבלנות" כל פעם מחדש. עם זאת, גם חנות שלא קיימת הרבה זמן יכולה להיות מדורגת גבוה בביטויי מפתח מכירתיים ולהתחרות עם הגדולים ביותר . בבלוג זה נדבר על מאיפה להתחיל קידום אתרי חנות שופיפיי.
מאיפה להתחיל קידום אתרי חנות?
כל קידום אתר מתחיל בדיוק אותו דבר ולו אותם שלבים בין אם זה בשופיפיי, וויקס או כל פלטפורמה אחרת. עם זאת, האופן שבו זה מתבצע יכול להשתנות מ CMS אחת לאחרת.
אימות בעלות אתר בסרץ' קונסול
אפשר לחשוב על סרץ' קונסול כמשרד הפנים של גוגל. שמה בין היתר אתם מודיעים ומצהירים לגוגל שהאתר שלכם נולד. בשביל לעשות את זה תצטרכו קודם כל לאמת את האתר החדש שלכם. תחפשו סרץ' קונסול בגוגל, כנסו לדף הראשון ולחצו על "קדימה מתחילים".
במשבצת של האימות באמצעות כתובת אתר (URL) העתיקו והדביקו את הכתובת של האתר שלכם ולחצו המשך
לאחר מכן תפתח עוד משבצת עם מספר דרכים לאמת את האתר חנות שלכם, עם זאת הדרך הכי קלה וגם זאת ששופיפיי ממליצים עליה היא באמצעות התג HTML. פתחו את המלבן שכתוב עליו תג HTML ולחצו על "העתקה".
השאירו את המסך של הסרץ קונסול פתוח ובדפדפן חדש עברו לממשק ניהול של האתר שופיפיי, לחצו על Online Shop.
במרכז המסך איפה שה THEMES לחצו על השלוש נקודות.
בתפריט שנפתח לחצו על Edit Code. אתם אמורים להגיע ישירות לתיקייה Theme.Liquid.
לכן קודם כל ודאו שאתם במקום הנכון ולאחר מכן מצאו את ה <Head> לחצו "אנטר" בשביל ליצור שורה חדשה, הדביקו את הקוד שעתקתם קודם מסרץ קונסול ולחצו על Save מצד ימין למעלה.
חזרו למסך של הסרץ קונסול ולחצו על "אמת"
אם האתר חדש, אתם לבטח תראו את התמונה הבאה.
לאט לאט אתם תתחילו לקבל מידע שם כגון:
חשיפות - כמה פעמים תוצאות (לינקים) מהאתר שלכם נחשפו בחיפוש של משתמשים
קליקים - כמה פעמים לחצו על תוצאה בשביל להיכנס לאתר
שיעור לחיצה - מהו היחס בין מספר החשיפות לקליקים
דירוג ממוצע - שקלול הדירוג הממוצע של כל תוצאות האתר בחיפוש בגוגל
הדבר האחרון שתצטרכו לעשות בשלב זה הוא להוסיף את המפת אתר שלכם לסרץ קונסול או לחילופין לבדוק שהמפה נוספה בהצלחה באופן אוטומטי בשביל שגוגל יוכלו לגלות בבת אחת את כל הדפים של האתר שלכם, בנוסף שכל דף חדש שתיצרו באתר באופן אוטומטי גם מצטרף לרשימה של המפת אתר שלכם וכך הם יוכלו לגלות אותו, כי כתובת מפת אתר זהו אחד המקומות הראשונים שקרולרים סורקים. ברוב האתרים, המפת אתר שלכם נמצאת בכתובת mydomain.co.il/sitemap.xml רק הוסיפו את החלק האחרון של הכתובת (sitemap.xml) ולחצו "שלח".
שימו לב אם זה לא עובד לכם אז זה אומר שסביר להניח שהכתובת מפת אתר שלכם היא שונה.
אימות בעלות אתר בבינג
בדיוק כמו עם סרץ' קונסול את אותו תהליך כדאי לכם גם לעשות בבינג והסיבות הן לא רק בגלל שבינג הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (נכון ל 16 בדצמבר 2024) אלא גם בגלל התחרות שיש או יותר נכון אין שם. חפשו במנוע החיפוש הקרוב לליבכם Bing Webmaster Tools. לאחר שנרשמים עם המייל תגיעו לדף הזה בו יש לכם שתי אופציות:
אימות ידני כמו שעברנו בסרץ קונסול רק עם קוד אימות שבינג מספקים לכם.
לייבא את האתרים מהסרץ' קונסול - כן, גוגל ובינג עובדים ביחד ומשתפים פעולה כבר לפחות 5 שנים ומאפשרים לכם לייבא את האתר שאימתתם בסרץ קונסול בכמה לחיצות פשוטות. עם זאת, שימו לב שבשביל לעשות זאת כמובן תצטרכו לאמת את האתר שלכם בסרץ' קונסול לפני כן ולעשות זאת באמצעות אותו מייל. קראו את התנאים ולחצו המשך.
אם יש לכם כמה אתרי עסק בחרו את אלו שאתם תרצו לייבא. שימו לב שהם יהיו מסומנים כולם, ואם לא תרצו לייבא אתר תצטרכו להסיר את הסימון.
וזהו האתר חנות שופיפיי שלכם גם בבינג.
שימו לב לזכור לוודא שגם בבינג מפת האתר נוספה באופן אוטומטי כמו שצריך ובהצלחה.
גוגל אנליטיקס 4
כל מה שעשינו עד עכשיו הייתה רק ההקדמה לקידום אתרי חנות והגענו לשלב האחרון בהקדמה, חיבור האתר עם סרץ קונסול לאנליטיקס G4.
מה זה גוגל אנליטיקס?
גוגל אנליטיקס 4 הוא כלי שמאפשר לכם למדוד כיצד אנשים התנהגו באתר או באפליקציה שלכם, מה שיכול לתת לכם הרבה תובנות לגבי האם התוכן שמוצג באתרכם משביע רצון בעיניהם או לא. לדוגמה, אתם יכולים לראות:
כמה מבקרים ביקרו באתר במהלך תקופה (שבוע, 28 ימים, חודש, התאמה אישית) ולהשוות לתקופות קודמות,
מאילו מקורות הם הגיעו? ישיר - מי שמעתיק לדפדפן את הכתובת של האתר שלכם/רושם את שם העסק בגוגל, פרסום ממומן חיפוש וסושיאל, קידום אורגני חיפוש וסושיאל.
כמה פעולות בוצעו באתר? ואיזה מקור תנועה הביא הכי הרבה בתקופה מסויימת
כמה מבקרים חדשים נכנסו לאתר שלכם במהלך תקופה?
חיבור אתר שופיפיי לאנליטיקס
עברו בלינק ולחצו על הכפתור הכחול
לחצו על "יצירת חשבון"
תנו שם לחשבון ולחצו "הבא".
תנו שם לנכס - "נכס" זה מה שתרצו למדוד. שימו לב, כל חשבון יכול להכיל מספר נכסים שונים (לדוגמה, אתר בעברית ואתר באנגלית) לי יש רק אתר באנגלית כרגע אז שם הנכס יהיה אותו שם של החשבון, אם אצלכם זה שונה ויש לכם מספר אתרים שקשורים אחד לשני בדרך כלשהיא ובגלל זה הם בחשבון אחד, ממליץ לכם מאוד לתת להם גם שמות שונים המתארים במדויק מה הנכס הזה מודד. ולחצו על "הבא"
תתארו את העסק שלכם, באיזה קטגוריה הוא מתעסק וכמה עובדים יש בו ולחצו על "הבא"
הגדירו יעדים - שימו לב, אם אתם שירות והמטרה הראשית שלכם היא לקבל טלפונים, שימלאו טפסים או שייצרו איתכם קשר ולא שייקנו מהאתר ישירות ממליץ לכם להגדיר זאת על "לידים". בגלל שהאתר הזה הוא אתר חנות שופיפיי אגדיר את היעד "מכירות".
אם בא לכם שיהיה לכם אנליטיקס אז תשלב הבא אין לכם דרך אלא לאשר.
הגדירו מה הוא סוג הנכס שתרצו למדוד - אתר , אפליקציה לאנדרואיד או ל IOS. בגלל שאנחנו מדברים על אתר אז נבחר את האופציה הראשונה.
הגדרת מקום נתונים - מאיפה בדיוק אתם רוצים לנטר את התנהגות המבקרים. שימו את כתובת האתר ללא HTTPS + תנו שם למקור נתונים ולחצו על הכפתור מצד שמאל למעלה.
בחרו את הדרך בה תרצו לחבר את האנליטיקס לאתר שופיפיי. שימו לב שיש לכם שתי אופציות כאן, נתמקד כרגע רק בדרך המהירה והיעילה ביותר (אך גם הבסיסית ביותר) המתבצעת באופן אוטומטי. בדרך השנייה בטוח יגיע רגע בו אכתוב מאמר על זה, כרגע נתמקד באופציה שאתם רואים שנבחרה בתמונה.
ואז תגיעו למסך הבא עם ההוראות, בתכל'ס אתם לא צריכים לעשות כאן כלום, ואתם יכולים לעבור לשלב הבא.
עברו למסך ניהול של החנות שופיפיי, ובשורת החיפוש למעלה הקלידו Google & Youtube או הורידו כאן בחינם את האפליקציה (שימו לב שאתם מחוברים בדפדפן למייל שמחובר לאתר)
כשתגיעו לדף בקישור לעיל, לחצו על Install בשביל להתקין באתר.
לחצו שוב על Install בשביל להתקין ולתת אישור לגוגל לראות ולערוך את המידע
מעולה. עכשיו חפשו את האפליקציה שוב בשורת החיפוש או לחצו בשביל להיכנס אליה מהתפריט
לחצו על Connect Google Account
מצאו את המשבצת שאתם רואים בתמונה של חיבור אנליטיקס ולחצו על Get Started
מצאו ברשימה את הנכס באנליטיקס שיצרתם בשלב הראשון , בחרו בו ולחצו Connect
וזהו כל הכבוד חיברתם לבד את האנליטיקס לאתר חנות.
עברו בחזרה לאנליטיקס ופתחו את האתר שלכם בדפדפן חדש בשביל לוודא שאכן אתם רואים את הביקור שלכם נספר. שימו לב שיכול לקחת קצת זמן עד שתראו את זה, גג יום, אבל אם עשיתם את התהליך כאן אין סיבה שלא יעבוד.
חיבור סרץ' קונסול ואנליטיקס
עכשיו מה שצריך לעשות זה לחבר את הסרץ' קונסול לאנליטיקס וההפך. בואו נתחיל מסרץ' קונסול. לכו ל "הגדרות" (Settings) ואז לחצו על שיוכים (Associations).
לחצו על המשבצת Associate במשבצת של Google Analytics
בחרו את הנכס שתרצו לקשר, אם יש לכם רק נכס אחד אז רק הוא יופיע. שימו לב, שאתם מחוברים עם אותו מייל גם לסרץ קונסול וגם לאנליטיקס ולחצו "המשך".
בחרו איזה מסד נתונים תרצו לחבר, שוב אם יש רק אחד רק זה יופיע כאופציה. לחצו "המשך".
וזהו האנליטיקס והסרץ קונסול מחוברים.
Shopify SEO
עכשיו לאחר שאנחנו יודעים שהאתר שלנו נסרק על ידי מנועי החיפוש, זה הזמן להתחיל לעשות את ה SEO לאתר. כפי שבטח שמתם לב, פוסט זה בעיקר מדבר על מאיפה מתחילים קידום אתר חדש, ופחות אתר איקומרס ותיק, אם כי הפעולות שביצענו לחלוטין רלוונטיות גם אליו, חלק זה של העבודה יכול להשתנות לא במהות אלא במתי עושים כל דבר.
לדוגמא, למעט מקרים מיוחדים, לכל אתר חדש אני אמליץ להתחיל לעשות SEO מדף הבית וללכת בהדרגה אחורה. לאתרים ותיקים יותר, עם יותר דפים המדורגים בגוגל, זה גם יכול להתחיל משם, אבל גם יכול להתחיל מהדף או הקולקציה שיביאו הכי הרבה ערך הכי מהר.
אופטימיזציה דף בית
לי עוזר לדמיין שהאתר שלי, ספר. שדף הבית הוא הכריכה, דף אודות תקציר, ומה שביניהם זה הסיפור. זה אומר שבדיוק כמו שכריכת ספר צריכה להיות מושכת, כך גם דף הבית. ואני לא מדבר מבחינה עיצובית, כי כמובן שגם מהבחינה הזאת כדאי שדף הבית שלכם ייראה טוב אבל בזה אני לא מבין או טוב, כשאנחנו מדברים על קידום אתרים ובפרט קידום לעסקים, צריכים למשוך את המבקרים בכך שהם ידעו מהר שהגיעו למקום הנכון ושהם מוצאים באתר שלכם את מה שחיפשו, מה שגם מגדיל משמעותית את הסיכוי שירצו להמשיך לבקר בו. זאת בדיוק הסיבה למה הטקסט ש:
כותרת הראשית (H1)
ובתיאור הדף (אלט דיסקריפשיין)
בטקסט של דף הבית - כותרות משניות (H2) ובפסקאות.
בתיאור התמונה (אלט טקסט)
כל אלה חייבים להסביר בצורה רהוטה במה אתם מתעסקים, ובעדיפות להשתמש גם במילות מפתח שהמבקרים הקלידו במנוע החיפוש בשביל למצוא אתכם. בדיוק כמו שיכולים לראות שעשינו באתר LBTB כשטירגטנו את ביטוי המפתח "Lavender Farms" שאותו מחפשים כ 700 פעמים בחודש בארצות הברית.
אופטימיזציה קולקציה
הדבר היחידי השונה באופטימיזציה לדפי קולקציות בשופיפיי מלדף הבית הוא בהתמקדות במגוון מוצרים הנכללים בתוך קטגוריה אחת, זאת בניגוד לדף הבית שבו אנחנו רוצים לטרגט מילת מפתח אחת המסבירה למבקרים במה האתר מתעסק (כולל כל הקטגוריות שבו) כאן אנחנו מסבירים להם מה הם ימצאו בכל קולקציה. לדוגמא, כמו הקולקציה של Aromatherapy Lavender. גם כאן עדיפות שביטוי המפתח המדויק יחזור על עצמו ב:
בכותרת + על הדף
באלט לתמונה
תיאור, כותרת SEO ובכתובת ה URL
איך לכתוב דיסקריפשיין לדף קולקציה?
זוכרים שאמרנו שצריך להבטיח שהמבקרים באתר יידעו שהם הגיעו למקום הנכון?
המחשבה הזאת צריכה ללוות אתכם לאורך כל תהליך הקידום, ודף קולקציה הוא פשוט עוד שלב אחד בדרך. ויש מלא דרכים לעשות את זה, אתם תמצאו מהי הדרך הנכונה ביחס למיתוג שלכם, איך שאני עושה את זה הוא תמיד להסביר למבקרים מה הם ימצאו בדף הקולקציה, ז"א אילו מוצרים, וככה "על הדרך" אני גם משתמש בעוד מקום, בהרבה ביטויי מפתח של מוצרים (בנוסף לאלו בדפי המוצר בשלב הבא)
ראו את התמונה - במשבצת למעלה אילו מוצרים נמצאים בקולקציה, במשבצת התחתונה, חלק מאותם המוצרים גם כתובים באלט דיסקריפשיין.
אופטימיזציה דף מוצר
אם דף הבית מטרגט מילות מפתח כלליות המתארות את העסק, ודף הקולקציה מטרגט מילות מפתח כלליות המתארות מגוון מוצרים, אז דף המוצר יטרגט ביטויי מפתח שמתארות אך ורק אותו. וגם כאן בדיוק כמו בקולקציה כדאי שמילת המפתח המדויקת תחזור על עצמה בכותרת ותיאור דף, באלט טקסט של התמונה, בכותרת ותיאור SEO.
השוני העיקרי בדף מוצר הוא היכולת לטרגט הרבה מאוד ביטויי מפתח באמצעות התגיות. עם זאת, שימו לב שכל מילת מפתח שאתם מוסיפים כתגית היא רלוונטית למוצר.
כיצד למצוא מילות מפתח לדף מוצר?
אז ככה יש לא מעט דרכים למצוא מילות מפתח.
בואו ניקח את המוצר הזה.
קודם כל אני מוצא מילות מפתח שרלוונטיות לאותו מוצר. את זה עושה עם Aherfs בעיקר אבל תוכלו למצוא לא מעט כלים כאלו ברשת. ובהתחלה מתחילים עם הביטוי המלא לראות אם מחפשים אותו. (אגב, אני מניח מראש שלא, אבל אף פעם אי אפשר לדעת)
לאחר שוידאנו זאת, ננסה למצוא ולטרגט ביטוי מפתח שכן מחפשים. במקרה הזה כמו שרואים כאן ובסרטון את מילת המפתח Sachet מחפשים כ 12 אלף פעמים בממוצע בחודש. אז כמובן שאטרגט אותו.
לאחר שמצאתי את מילת המפתח המדויקת, אני כותב אותה בשורה - שתיים הראשונות של תיאור המוצר, וגם לרוב יוצר ממנה לינק שמוביל לדף שמטרגט את הביטוי הזה, כמו בדוגמא בתמונה. אגב, אם מילת המפתח היא גם שם של קולקציה אתם יכולים לקשר אל דף הקולקציה. אלו יוצרים עוד לינקים פנימיים אל דפים המטרגטים את מילת המפתח.
לאחר מכן מוצאים עוד מילות מפתח קשורות וכותבים אותם כתגיות. אלו נותנים עוד קונטקסט למנועי החיפוש אילו ביטויי מפתח רלוונטיים למוצר הזה, וכמובן גם אופציה לחשוף את המוצרים שלכם לקהל יעד שמחפש אותם.
לאחר מכן נבחר הסוג מוצר (Product Type) - זהו תמיד יהיה מה המוצר עצמו, במקרה הזה Lavender Sachet
לאחר מכן לבחור את הקטגוריה הנכונה. אם אתם לא יודעים באיזה קטגוריה המוצר שלכם תחפשו במנוע החיפוש " שם המוצר שלכם באנגלית + Shopify Product Category" במקרה שלי אני כבר יודע שזה Home Fragrance Accessories
תכתבו אלט לתמונה הכולל את מילת המפתח המדויקת, שימו לב שאתם מתארים ככל הניתן איך המוצר נראה. כן, זה גם עוזר לקידום אתרים, אבל לא רק מהצד הטכני של הדברים אלא בעיקר בגלל שזה עוזר לאנשים עם מוגבלויות ראייה, להבין או לדמיין יותר איך המוצר שלכם נראה.
כיצד לכתוב תיאור דף מוצר?
והגענו לחלק האחרון, עכשיו אנחנו צריכים להתאים את מה שכתוב בדף המוצר למנועי החיפוש. ז"א שהכותרת SEO תטרגט את אותה מילת מפתח שהכותרת הראשית (H1) מטרגטת ולכתוב תיאור קצר עד 140 תווים להמלצתי.
עכשיו, בדיוק כמו שהתיאור של דף הבית מסביר בכללי במה האתר מתעסק, דף הקולקציה מסביר מה המבקרים יימצאו בקולקציה, בדף המוצר כדאי שתכתבו תיאור קצר המתאר בצורה כללית את המוצר. אני תמיד כותב שורה עד שורה וחצי של מה זה ואז מוסיף מאפיינים כמו משקל, גודל או דגמים. דבר אחרון כדאי שכתובת המוצר גם תכיל את מילת המפתח המדויקת.
Comments