top of page

קידום אתרים מה זה?

תמונת הסופר/ת: Adi ShwartzmanAdi Shwartzman

תוכן עניינים:


אני שומע הרבה את השאלה: "תגיד עדי, במה אתה ממליץ להשקיע יותר? בפרסום ממומן או בקידום אתרים אורגני?" והתשובה שלי היא אותה אחת כל הזמן "בשניהם". היום יותר מתמיד שני הערוצים הללו שזורים אחד בשני ומשלימים זה את זה כי לקידום אורגני ישנם יתרונות וחסרונות שאין לפרסום ממומן וההפך. לכן, היה לי חשוב לפתור את הסוגיה הזאת אחת ולתמיד בכך שאכתוב את המאמר הזה על מה זה קידום אתרים?


באנר של המאמר קידום אתרים מה זה רקע אדום שיש ציורים בצד ימין של דפדפני אינטרנט ובצד השני הכותרת של המאמר והשם של העסק שיווקסיפור שירותי קידו

מה זה קידום אתרים?


קידום אתרים הוא סט פעולות שבעלי ומקדמי אתרים מבצעים כדי לשפר את התוכן באתר ולהגדיל את החשיפה שלו במנועי החיפוש על מנת להגדיל את כמות המבקרים. טכניקות אלו כוללות בין היתר, אופטימיזציה למנועי חיפוש, פרסום ממומן וקידום אתרים ברשתות החברתיות.


הבנת דף התוצאות


הדרך הטובה ביותר להבין את ההבדלים בין קידום אתרים ממומן לאורגני היא על ידי הסתכלות על דף התוצאות בגוגל. פעם היו רק 10 לינקים לאתר, היום מופיעים בדף התוצאות הראשון גם:


גוגל מיי ביזנס (עסקים לוקאליים)


אלו עסקים המופיעים עם פרטי העסק שלהם במשבצת שנקראת Local Pack במילת מפתח שקהל היעד שלהם הקליד במנוע החיפוש באיזור הגיאוגרפי של העסק ואלו הן תוצאות אורגניות מקומיות. ז"א שאותם העסקים לא משלמים כסף לגוגל עבור להיראות שם. 


תמונת מסך מתוך חיפוש בגוגל של מילת המפתח שמלה שמראה את המשבצת לוקאל פאקס של גוגל מיי ביזנס של 3 עסקים שמוכרות שמלות כלה באיזור חיפה


פרסום ממומן


כמובן, ישנם גם את הפרסומות. ואלו יכולות להופיע במנוע החיפוש במספר דרכים: 


א. קישורים - בדיוק כמו הקישורים לאתרים שנראים בתוצאות האורגניות ככה גם יש פרסום ממומן. 


ב. גוגל שופינג - תמונות מוצרים מגוגל שופינג בדרך כלל מופיעות בראש דף התוצאות, והן מאוד משמעותיות בגלל הנראות שלהן. ז"א "כמה מסך" הן תופסות.


תמונת מסך מהקישורים והתמונות של גוגל שופינג מהפרסום הממומן כשמחפשים את מילת המפתח נעליים בגוגל

ג. בנוסף, קיימת אפשרות שאני לא רואה יותר מדי עסקים ישראליים עושים, וזה פרסום ממומן של הפרופיל גוגל מיי ביזנס. ואני מניח שלא עושים בגלל שתי סיבות עיקריות: האחת, לא בטוח שהרבה מכירים את האופציה הזאת עדיין, ושתיים בגלל השיבושים במיקומים שיש נכון ליוני 24 בגלל המלחמה המחורבנת.


תמונת מסך של עסק שעשה פרסום ממומן בגוגל מיי ביזנס כשמחפשים את מילת המפתח נעליים בגוגל באיזור חיפה

שימו לב שלפרסומות לא משנה מאיזה סוג תמיד יהיה יהיה מעליהן בצד ימין את הסימון "ממומן". 


תמונות


במילות מפתח שבהן יש כוונה של המחפשים לראות משהו, כמו לדוגמא בחיפוש "שמלה שחורה", גוגל מציגים משבצת של תמונות הנלקחות לרוב מדף המוצר. מה שאומר שגם אם יש לכם אתר חנות אופנה ואתם לא מדורגים עדיין עם הקישור לאתר, אתם כן יכולים להיות מדורגים במשבצת תמונות במילות מפתח מכירתיות, אתם רק צריכים ללמוד איך לכתוב אלטים לתמונות. תזכרו, הקישור של התמונה מגוגל לרוב מעביר לדף מוצר, ז"א שאם המחפשת לוחצת על התמונה, זה יכול מאוד לזרז את המכירה באתר.


תמונת מסך מדף התוצאות בגוגל של משבצת התמונות בחיםוש מילת המפתח שמלה שחורה


אני לא יודע כמה פעמים אני יכול לחזור על זה אבל אחזור על זה שוב למען ייראו וייראו - יוטיוב זה גוגל. ז"א שהיום סרטונים שמפרסמים ביוטיוב מדורגים במילות מפתח מכירתיות בגוגל. מה שאומר שכמו עם תמונות אבל הרבה יותר מהר, תוכלו להיות מדורגים עם תכנים מהעסק שלכם כשקהל היעד מחפש את המוצרים\שירותים שלכם בגוגל. 


תמונת מסך של הסרטונים של שיווקסיפור המדורגים במילת המפתח קידום אתרי חנות בדף התוצאות הראשון בגוגל


ואתן כאן דוגמא על שיווקסיפור, אני כבר לפחות 4 שנים+ עוקב ב FOMO אחרי מה שקורה ביוטיוב והשילוב עם גוגל, וממש עד לפני חודש וחצי פחדתי לפרסם סרטונים אבל תמיד ניקרה לי בראש המחשבה "אתה מפסיד את יוטיוב, אתה תצטער על זה, אתה צריך היום להתחיל". אז לאחר הרבה מאוד זמן של "לחשוב על…" אשכרה התחלתי לקדם את העסק שלי ביוטיוב, גם אם אני מרגיש מוזר שם, גם אני לא אוהב להצטלם, אני חייב את זה עבור שיווקסיפור. ותנחשו מה? ברמה מסוימת זה מצליח, גם אם קצת מתרגש בסרטונים, גם אם לעיתים אני לא קוהרנטי, עדיין יש שם תוכן אינפורמטיבי שבא לעזור לכם לקדם את האתר.


בגלל זה כמו שרואים בתמונה לעיל וב - קישור כאן (מקווה שיחזיק מים), הסרטונים הקצת מעפנים האלה מדורגים במילות מפתח תחרותיות כמו "קידום אתרי חנות", "קידום אתרי איקומרס" ועוד. אז אם בא לכם גם להאיץ את הקידום האורגני של העסק שלכם, תשקיעו ביוטיוב היום.


אל תהיו פחדנים כמוני :) 


תוצאה "אפס" - Featured Snippets


תוצאה 0 היא הגביע הקדוש של כל מקדם אתרים, וזוהי תוצאה מודגשת של חלק ספציפי מדף באתר. וזה הגביע הקדוש כי הסיכוי שמי שייראה את התוצאה הזאת גם יחליט ללחוץ עליה ולהיכנס לאתר הוא מאוד גבוה (תראו בתמונה כמה מסך היא תופסת). אגב, חשוב להגיד שזה מקידום אתרים אורגני.   


תמונת מסך של featured snippets בגוגל המכונים גם תוצאה אפס


"גרף ידע" אלו משבצות המופיעות כאשר מחפשים ישויות מוכרות כמו מפורסמים, מקומות, ארגונים ועוד המספקות מידע על הנושא באופן תמציתי במנוע החיפוש. אגב, אין דרך חוקית לעשות לזה אופטימיזציה, ז"א לגרום לגוגל להראות את העסק שלנו בגרף ידע זאת כמובן חוץ מליצור מלא תכנים באתר לאורך מלא זמן ובכך למצב את עצמנו כגורמי סמכות שאנשים מעריכים ורק אז לקוות שגוגל יירצו לשים אותנו ב "גרף ידע". וגם אז זה לא מובטח. 


תמונת מסך מתוך התוצאות של גוגל של גרף הידע מחיפוש מילת המפתח תל אביב בגוגל


משבצת של שאלות שבדרך כלל מופיעה באמצע דף התוצאות בה שאלות שאנשים שאלו הקשור למילת המפתח שהקלדתם. 


משבצת של שאלות שבדרך כלל מופיעה באמצע דף התוצאות בה שאלות שאנשים שאלו הקשור למילת המפתח שהקלדתם.


תוצאות אורגניות


אלו התוצאות הרגילות של הלינקים מהאתרים בתוצאות החיפוש שאתם כבר מכירים עם הכותרת, סמליל, ותיאור קצר.

תמונת מסך של מהדף תוצאות בגוגל של חיפוש מילת המפתח קידום אתרים לאדריכלים המראה את התוצאה של המאמר באתר שיווקסיפור על קידום אתרים לאדריכלים

קידום אתרים ממומן - מה זה?


פרסום ממומן זהו ערוץ שיווק בתשלום דרכו עסקים מפרסמים את המוצרים או השירותים שלהם מילות מפתח תחרותיות שקהל היעד שלהם מחפש. החישוב של המחיר הכולל עבור קידום אתרים ממומן מתבצע לפי ה - "עלות פר לחיצה" (CPC). ז"א כל פעם שאדם לוחץ על הפרסומת בגוגל רק אז משלמים. 



לכל מילת מפתח ישנה תחרותיות שונה, ולכן כמו כל דבר בעולם העסקים, העלות לכל קליק בסופו של דבר גם קשורה לביקוש והיצע. שמתם לב ל "גם" במשפט האחרון? זה היה, כי לרוב לא מדברים על זה, אבל ה CPC שתשלמו בקמפיינים קשור באופן הדוק לאיכות הטקסטים, תמונות, סרטונים וכו'. מה שנקרא ציון איכות, וככל שאלו איכותיים יותר, ז"א גורמים לאנשים יותר ללחוץ עליהם, להיכנס לאתר ולקנות ממכם יותר ככה ה CPC יורד.  


יתרונות וחסרונות בקידום ממומן


היתרון המהותי שיש לקידום אתרים ממומן על פני אורגני הוא הזמן. בזמן קצר, כל עוד יש לכם תקציב לכך, המוצרים, שירותים, תכנים מהאתר שלכם יכולים להופיע גבוה בתוצאות החיפוש מה שבהכרח אומר יותר כניסות לאתר, ואם יותר אנשים נכנסים לאתר בזמן קצר, ככה יש סיכוי שיותר אנשים ייקנו ממכם. 


אבל כמו שזה יתרון ככה זה גם חיסרון, כי רוב העסקים הם לא אילון מאסק, קוקה קולה, לאומי, מזרחי וכו' שיש להם כביכול תקציב בלתי מוגבל "לשפוך" על פרסום ממומן. לרובנו, ואלוהים והבנק שלי יודעים שלי, אין תקציב בלתי מוגבל, הזמן בו נוכל להמשיך לתחזק קמפיינים הוא גם מוגבל וזה החיסרון המהותי בקידום אתרים ממומן, שברגע שמפסיקים את הקמפיין הפרסומות שלנו נעלמות, ואיתן כמות המבקרים, ואיתם כמות המכירות. 


בנוסף חיסרון מהותי שיש לערוץ שיווק זה הוא המוניטין. ואני אסביר, כולם יודעים שאם משלמים על משהו אז משיגים משהו. במקרה זה אם אשלם הכי הרבה בשביל להופיע עם פרסומת לאתר שיווק סיפור במילת מפתח "קידום אתרים" אז אופיע שם עד שלא אוכל לשלם יותר. אין בזה שום דבר מיוחד, חדש או הכי חשוב, מעיד שאני יודע באמת לקדם אתרים מאפס, זה רק מוכיח שאני יודע להעלות קמפיינים ולשלם עליהם. 


זאת כמובן בניגוד ל….


מה זה קידום אתרים SEO?


ראשי תיבות של SEO מאנגלית לעברית זה "אופטימיזציה למנועי חיפוש" ומתייחס לתהליך שיפור החשיפה של האתר שלכם במנועי החיפוש כמו גוגל, בינג ודומיהם רק לפי התוכן שנמצא על גבי דפי האתר שלכם, ז"א באופן טבעי וללא תשלום.  ב - קידום אתרים SEO מבצעים פעולות כגון: 





יתרונות וחסרונות בקידום אתרים אורגני SEO


בואו נתחיל מהרע סבבה? 


קידום אתרים אורגני לוקח נצח עד שמביא תוצאות או לפחות זה מרגיש ככה (תאמינו לי אני יודע) ז"א שלוקח מלא זמן ומאמץ ליצור תכנים באתר ולשווק אותם ברשתות החברתיות עד שהם מתחילים להיות מדורגים גבוה במילות מפתח תחרותיות. מה שאומר בהכרח שלוקח נצח עד שאנשים באופן אורגני יימצאו את האתר שלכם במנועי חיפוש כשהם מקלידים מילות מפתח הקשורות לעסק, למוצרים או שירותים שאתם מציעים.


אבל, וכאן נכנסים ליתרונות, בואו נתחיל מזה שאתם לא תשלמו על כל פעם שמישהו כן יראה ן "יקליק" (ילחץ) על הקישור לאתר שלכם, שאם אתם בנישה תחרותית מאוד (כמוני) יכול להסתכם בהרבה כסף שנחסך בחודש. בנוסף ליתרון הענק הזה, גם מבחינת בניית מוניטין אתם מרוויחים הרבה יותר בקידום אתרים אורגני. כי את זה אולי תופתעו לשמוע לא כולם עושים, הרבה יותר קל (בטח אם יש לך כסף) לפרסם קמפיינים ממומנים מאשר ליצור תכנים באתר שיסקרנו את קהל היעד ושינסו לגרום להם לאהוב את המותג ואת הערכים שהוא מייצג, ולעשות זאת בעקביות לאורך זמן, כל יום ביומו.   


*מה גם שתהליך זה מחייב מעסקים להיחשף בהדרגה יותר ויותר, ויש הרבה שלא אוהבים את זה ומפחדים מזה מאוד מאוד מאוד (יש סיבה למה כתוב 3 פעמים) 


איך ממומן ואורגני קשורים אחד לשני? 


זאת שאלה פשוטה לענות עליה, מה הוא הדבר שמשותף גם לקידום אורגני וגם פרסום ממומן? 

האתר שלכם, נכון. מה שאומר שסביר מאוד להניח, שאת אותם מילות מפתח שאתם עושים עליהן פרסום ממומן אתם איכשהוא גם מקדמים באופן אורגני באתר.


לדוגמא: זוכרים שאמרנו במאמר הקודם שגוגל שופינג מושכים את המידע על המוצרים בחנות האינטרנטית שלכם מדפי האתר? אז מאוד כדאי שהפרסום הממומן שעושים יהיה בהתאם ולפי מה שכתוב בדפי האתר, ומה שכתוב באתר יהיה בהתאם למה שמופיע בפרסומות. כי אם לא, אלו "סיגנלים" סותרים שיכולים לפגוע גם בקידום האורגני וגם בקידום הממומן.



Comments


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page