תוכן עניינים:
להרוויח יותר מבקרים באתר זאת המטרה של כל חנות אינטרנטית, אבל איך אפשר מבלי לשפוך מלא כסף על פרסום ממומן? התשובה ללמוד איך לעשות קידום אתר חנות.
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) זה ביטוי מפוצץ להתאמת האתר שלכם למה שקהל היעד שלכם מחפש שיעזור לכם להגדיל את החשיפה של המותג, להכניס יותר מבקרים לאתר ולהגדיל את כמות ואיכות המכירות, בלי בהכרח לפתוח את הכיס יותר ממקודם.
קידום אתר חנות - הגדרה ומטרה
קידום אתרי חנויות מתייחס להעלאת החשיפה של החנות האינטרנטית שלכם בדירוג התוצאות האורגניות של מנועי החיפוש ומתבצע על ידי יצירת תכנים באתר כמו דפי מוצרים, שירותים, מאמרים ועוד המספקים את הכוונה של המחפשים בצורה הטובה ביותר. זאת אומרת, שהמטרה בקידום אתרים היא להוכיח לקהל היעד ולמנועי החיפוש "על הדרך", למה דפי האתר שלכם צריכים להיות מדורגים גבוה כשמחפשים מילת מפתח כזאת ואחרת.
איך מתחילים קידום אתרים לחנויות?
השוני היחידי הקיים בקידום אתרי איקומרס, הוא רק בסופו של התהליך, זאת אומרת באיך הלקוח בסופו של דבר רוכש את השירות או המוצר. חוץ מזה במהות שלו התהליך של קידום חנויות וירטואליות דומה בכל דבר ועניין לעסקים אחרים בכך שצריך לעשות:
אם תרצו להתחיל קידום חנות וירטואלית ברגל ימין, תצטרכו לבחור את מילות המפתח שבהן הכי חשוב לכם להיות מדורגים במנוע החיפוש ולפיהן לקבוע אילו דפים יהיו באתר ואל אילו מהם תקשרו בתפריט העליון והתחתון, ב "הדר ופוטר" ( Header + Footer)
למה הדפים שמקושרים בתפריטים חשובים?
הדפים שהתפריטים מקשרים אליהם הם אלו שהמבקרים ולכן גם מנועי החיפוש ייראו ברגע הראשון שהם מגיעים לאתר שלכם, מה שמבחינת מנועי החיפוש מעיד על חשיבותם בעיני בעלי האתר. בנוסף לכך, הקישורים לדפים אלו נראים בכל דף באתר, בניגוד לדפים אחרים שלא מופיעים בתפריטים.
למה צריך לבחור?
שאלה מעולה, והתשובה היא שכמו בכל דבר בחיים, גם בקידום אתרי איקומרס יש פשרות. ונכון שככל שהאתר פעיל יותר שנים, ז"א שלאורך זמן יוצרים בו יותר דפים בהם אפשר "לטרגט" מילות מפתח נוספות (נרחיב על כך כשנדבר על הבלוג) לכל עסק אינטרנטי חייב שיהיה סדר עדיפויות של אילו מילות מפתח הכי חשובות לו להיות מדורג קודם מבחינת המיתוג שלו ומחקרי המתחרים, וזאת בגלל שיש כמות בריאה של כפתורים שאפשר לשים בתפריטים מבלי שיפגע בחווית המבקרים באתר.
מחקר מתחרים
תהליך בחירת מילות מפתח ראשיות לאתר, ז"א אלו שתחליטו לשים בתפריטים, לא אמור להתבסס רק על כמות חיפושים חודשית או המיתוג של העסק, אלא גם לפי כמה קשה ייקח להגיע לדף התוצאות הראשון כשקהל היעד שלכם יקליד אותם במנוע החיפוש. מחקר מתחרים כולל להבין:
אילו סוגי תכנים מדורגים בתוצאות הראשונות
לדוגמא אם תחפשו "שמלה לאירוע" אתם תמצאו בראש דף התוצאות הראשון ("הכל") משבצת תמונות מאתרי חנויות שמטרגטים את מילת המפתח הזאת. מה שאומר, שנכון למאי 24 גוגל זיהו שתמונות הן סוג התוכן שמספק הכי טוב את הכוונה של מי שחיפשה לקנות שמלה לאירוע.
למה האתרים הללו דווקא?
לכל אתר שמדורג גבוה יש מספר סיבות שונות ודומות למה גוגל החליטו להציג לי דווקא אותם. עם זאת אפשר ללמוד מכל אחד לא מעט אם רק מסתכלים על הדברים בפרספקטיבה עסקית יותר מאשר צרכנית. ז"א דברים כמו:
אילו מילות מפתח מופיעות בתיאור המוצר?
האם הן גם קישורים המפנים לדפי קטגוריה המטרגטת את אותה מילת מפתח?
האם מילת המפתח מופיעה בתפריט האתר?
אני לקחתי כדוגמה את התמונה שהופיעה לי ראשונה במשבצת מאתר "אפריל" אבל העיקרון זהה לכל האתרים שהופיעו במשבצת התמונות. בכל אחד מהם מצאתי איזה שהוא רמז בין אם בתיאור המוצר, קטגוריות, תפריט, תיאור תמונה לסיבה למה הוא מדורג גבוה.
שימו לב שבאתר אפריל החליטו ללכת חזק מאוד על מילת המפתח "שמלת ערב" המופיעה בכל אחד מדפי המוצרים שלהם, ולא שאני קונה שמלות ערב, אבל אפילו אני יודע שהכוונה בשמלת ערב יכולה להיות גם "שמלה לאירוע" מעבר לכך שזהו שם של דף הקטגוריה.
תוך כדי עשיית המחקרים שלעיל, גם צריך לחקור ולגלות דרך הסרץ קונסול של גוגל ובינג וובמאסטר האם ישנם בעיות טכניות שמונעות מדפי האתר שלכם להופיע במנועי החיפוש או מעכבות אותן, כמו לדוגמא תג No Index על דפים חשובים, בעיות קריאה של ה sitemap ועוד. וזאת בגלל שלא משנה כמה תוכן ניצור באתר ו\או כמה רלוונטי הוא למחפשים, אם מנועי חיפוש לא יוכלו לגשת ולסרוק את התוכן הזה באתר הם גם לא יוכלו לדרג אותו.
לאחר שווידאנו שמנועי חיפוש יכולים לגלות ולאנדקס את דפי האתר, בחרנו מילות מפתח לפי המיתוג של החנות הוירטואלית, המתחרים ונפחי החיפוש, הגיע הזמן גם לעשות אופטימיזציה. ולשלב הזה יש מלא דרכים כיצד להתחיל, כי ישנו הבדל בין אתר ותיק לאתר חדש. עם זאת, ובשביל לפשט ולא לחפור יותר מדי, אז ב 90 אחוז מהפעמים אתם תתחילו מהדף הקדמי ביותר ותתקדמו אחורה :) זאת אומרת להתחיל לעשות און פייג' קודם כל לדף הבית, ואז לכל לדפים הראשיים שבתפריט, קטגוריות מוצרים (Collection) ודפי המוצרים.
והסיבה לכך היא שבדרך זאת אתם גם עוברים על כל אחד מהדפים באתר, ולכן אתם עוברים את אותה דרך שהמבקרים שלכם יעברו. מה שאומר, שתוכלו לזהות בעיות ואתגרים הקשורים להיררכיית אתר (מה מקושר למה ולמה)
היום למזלנו רוב המערכות ניהול תוכן כמו שופיפיי, וויקס ואחרות מספקות הגדרות בסיסיות של SEO כמו יצירת ושליחת קבצי Robots.txt ומפות אתר למנועי חיפוש באופן אוטומטי מה שמקל ומפשט מאוד את עבודת הקידום. עם זאת, ישנם דברים שגם אם קיימות אוטומציות קיימות בשוק, כמו כלי AI SEO למיניהם אין אף כלי שבעולם בטח לא בעברית (לפחות נכון לתאריך כתיבת שורות אלו) שיכול להבין את העסק שלכם, מתחרים, מילות מפתח ועוד באופן אוטומטי ולייצר לפיהן אסטרטגיית קידום אתרים אשר תעזור:
ליצור ולערוך כותרות ומטא כותרות, תיאורי מוצר ומטא תיאורים, כך שמילות המפתח יופיעו בהן באופן טבעי (שפה מדוברת)
ליצור אלטים לתמונות - לכתוב תיאורים המסבירים לבעלי מוגבלות ראייה (ולמנועי החיפוש "על הדרך") מה רואים בתמונה, בהם גם לכתוב בשפה מדוברת את מילת המפתח.
ליצור קישורים פנימיים בין דפי האתר המטרגטים מילות מפתח תחרותיות. ראו תמונות איך עשיתי זאת לאתר Femme Liberee, שבו מהתיאור מוצר יש לינק שמקשר לדף חיפוש המטרגט מילת מפתח נוספת בו מופיעים עוד מוצרים מאותו הסוג.
בלוג קידום אתרים לחנויות
בלוג עוזר לקידום אתרי איקומרס ליצור עוד דפים באתר אשר יטרגטו מילות מפתח שאנחנו לא מתמקדים בהן בדפים הראשיים ולנסות לעניין את קהל היעד שמחפש את המוצרים שאנחנו מוכרים בחנות. עם זאת, זה לא מספיק רק לטרגט את המילת מפתח אלא חייבים לגרום להם להתעניין מספיק בשביל גם להיכנס לאתר, לקרוא את הבלוג פוסט ולהמשיך לשוטט באתר. ראו לדוגמא איך אתר Atlantic Pacific עשה זאת, הם כנראה עשו את המחקרים שלהם וגילו שהרבה אנשים מחפשים בחודש מילות מפתח הקשורות ל "מה ללבוש לטקס סיום?" אז הם יצרו מאמר בבלוג
המטרגט מילות מפתח כמו "what to wear to a graduation ceremony as a guest female" (תרגום חופשי - "מה ללבוש כאורחת בטקס סיום") שאותו מחפשות כ 5000 פעמים בחודש בארצות הברית ושכמות המבקרים החודשית שהמאמר הזה לבדו מכניס לאתר הוא מעל 1800, וזה רק מביטוי מפתח אחד.
עכשיו, זה לא היה אפשרי לאתר זה להופיע בביטוי הזה בלי הבלוג, כי אין דרך שביטוי המפתח הארוך הזה ייראה טוב בתפריט או אפילו בטקסט של דף הבית או דפי השירותים, כי זה מאוד ספציפי. זה איך בלוג המטרגט מילות מפתח מכירתיות עוזר מאוד לקידום אתרי איקומרס בפרט ועסקים בכלל.
*לסיכום, באמת שחיפשתי גם אתרי קניות ישראליים שעושים קידום אורגני כמו בדוגמא שלעיל. ולמרות שמצאתי כאלה המשקיעים בבלוג באתר, זה לא נראה שהם עשו את המחקרים כמו שצריך, ולכן לא טירגטו מילות מפתח כמו שצריך, מה שהכריח אותי למצוא לזה הוכחות מחו"ל. לכן, אם יש לכם\ן חנות אינטרנטית יש לכם הזדמנות פז נכון לסוף מאי 24, כי המתחרים שלכם לא עושים את זה ומאוד אשמח להיות זה שילווה אתכם\ן בקידום אתר החנות שלכם, צרו קשר.
Comments