תוכן עניינים:
אם אתם מחפשים שירות ייעוץ קידום אתרים ומתלבטים כיצד לבחור באיש או באשת המקצוע המתאימים ביותר לכם, הגעתם למקום הנכון. למדו אילו כדאי לכם לשאול ואיך להימנע מטעויות יקרות מפז.
מיהו יועץ קידום אתרים?
תפקידו של יועץ קידום אתרים הוא לנתח ולשפר את התוכן באתר על מנת להבטיח שקהל היעד יוכלו למצוא את העסק שלכם בקלות במנועי החיפוש, ואחראי לפתח ולהוציא לפועל אסטרטגיות לקידום אתרים כדי לעזור לאתר שלכם להיות מדורג גבוה במילות מפתח תחרותיות.
מה כולל שירות ייעוץ קידום אתרים?
ייעוץ קידום אתרים כולל מספר פעולות בשביל לעזור לעסק אינטרנטי להיות מדורג במנועי החיפוש בתוצאות האורגניות. נדבר על החשובות והמוכרות שבהן:
מחקר מילות מפתח
מחקר מילות מפתח זהו שלב חשוב כשמתחילים לקדם את העסק והמטרה שלו היא לשפר את הנראות של האתר לפי כוונת חיפוש. ז"א להשתמש ולהטמיע נכון באתר מילים, שאלות וביטויים שקהל היעד שלכם מקליד במנועי החיפוש בשביל למצוא את השירותים והמוצרים שאתם מוכרים.
לדוגמא, אני מניח שאם הגעתם לכאן מגוגל כשחיפשתם את מילת המפתח שמסומנת במשבצת בתמונה, והגעתם עד לקריאת מילים אלו, שזה עניין אתכם מספיק בשביל להמשיך לקרוא. פעולות אלו כמו לחיצה על כניסה מגוגל לאתר והישארות בו למשך מספיק זמן, הן רמזים לכך שהמאמר הזה מספק, לפחות עד רגע זה את מה שחיפשתם למצוא. ז"א את "כוונת החיפוש" שלכם.
מהצד של העסק, "טירגוט" נכון של מילות מפתח בדפי האתר יעזור לכם להשיג תשומת לב מקהל יעד ממוקד שמחפש ספציפית את השירותים והמוצרים שלכם שאם נמשיך עם הדוגמה שלעיל, יש לי שאלה עבורכם שבטוח תדעו לענות עליה אם הגעתם לכאן דרך חיפוש מילת המפתח "ייעוץ קידום אתרים" בגוגל:
מי מחפש את זה? נגיד, מי אתם?
אני יכול כמעט בוודאות להניח שיש לכן\ם אתר, ולא רק זה אלא שהוא גם עסק אינטרנטי. בנוסף אני גם יכול להניח שאתם לא רוצים או מחפשים עכשיו שירות קידום אתרים מתמשך אלא משהו קצר, נקודתי ולעניין. ז"א שאם אענה על הכוונה של מה שחיפשתם בגוגל בעזרת המאמר הזה ונוספים, כך יש יותר סיכוי שתרצו גם לקבוע פגישת ייעוץ, כי אתם גם ככה חיפשתם זאת לפני כן אני רק הייתי שם בשביל שתמצאו אותי.
נ.ב.
מה שכתוב בפסקה האחרונה היא הסיבה למה אני כל כך אוהב קידום אתרים, כי אני לא "דוחף" לכם שום דבר. אתם מוצאים אותי, לא ההפך.
בדיקת קידום אתר
ב - בדיקת קידום אתר, יועץ SEO מנתח את האתר ומספק לכם תובנות והמלצות איך לשפרו. הוא עובר על כל דפי האתר, התוכן שנמצא בהם, הכותרות ותיאורים שלהם, כמה ואיך הם נחשפים במנוע החיפוש דרך הסתכלות על חשבון הסרץ' קונוסול שלכם.
המטרה של בדיקת SEO היא להבין עד כמה מנועי חיפוש מעריכים שהתוכן שאתם מספקים באתר מעביר ערך רלוונטי למחפשים. לכן זה גם אומר לבדוק אם הם יכולים להבין כמו שצריך במה האתר שלכם מתעסק ולפיכך לדרג אותו בהתאם.
בנוסף, בדיקה זאת לא רק מתייחסת לתוכן שנמצא בדפים, זה גם קשור לבדוק "מתחת למכסה המנוע", ז"א לבצע או להמליץ על פעולות לקידום אתרים טכני בשביל לפתור תקלות שמונעות מהאתר שלכם להיות מדורג בגוגל כמו שצריך. בעיות נפוצות יכולות להיות שהאתר איטי בגלל קבצי תמונות ווידאו גדולים, בעיות באבטחת אתר כמו חידוש SSL, לא רספונסיבי (מותאם לניידים), בעיות במפת אתר (בהמשך המאמר נרחיב על חלק זה)
שירות זה כמובן כולל בתוכו גם חקר מתחרים, זאת אומרת להסתכל על המתחרים שלכם, (אלו שמדורגים גבוה במילות המפתח שאתן רוצים להיות בהן), ולהבין מה הטקטיקות שהם משתמשים בהם? ואיך אפשר ליצור משהו דומה אך יותר טוב באתר שלכם?
לדוגמא, אם יש לכם אתר חנות חיות ואתם רואים שאחד המתחרים שלכם מדורג בביטוי המפתח "אוכל לכלבים" עם מאמר בבלוג שנקרא "מה הכי חשוב לדעת שבוחרים אוכל לכלב?" אתם תצטרכו לבדוק למה דווקא האתר הזה מדורג גבוה בביטוי מפתח מכירתי מאוד ולא אחר, כי תמיד יש סיבות. בנוסף ולא משנה כמה העין של היועץ ששכרתם מוכשרת לראות יתרונות וחסרונות אצל המתחרים שלכם, הוא לבטח גם ישתמש בכלים לקידום אתרים העוזרים להבחין בהזדמנויות ובטקטיקות שיווק. כמו:
להבחין ב "פערי תוכן": מה אנשים מחפשים בגוגל שהמתחרים עדיין לא יצרו תוכן עליו? ו\או מה לא קיים בתוכן שהם יצרו? (לדוגמה בלוג ללא תמונות, סרטונים או פודקאסטים)
למצוא הזדמנויות לבניית קישורים: לבדוק ולהבין אילו אתרים חיצוניים מקשרים אליהם.
לבדוק את הדירוג האורגני שלהם במילות מפתח נבחרות
לראות אם הם עושים פרסום ממומן (PPC), אילו מילות מפתח הם "מטרגטים" בקמפיינים ואיך? ז"א לאן מפנים מהקמפיין?
אופטימיזציה לאתר
ייעוץ זה מתחלק לשניים: באתר ומחוץ לאתר. מה שנקרא בהגה המקצועית "און פייג'" ו "אוף פייג'" SEO.
קודם כל בשלב הראשון של האון פייג' צריך לוודא שכל הדפים באתר שלכם "מטרגטים" מילות מפתח מכירתיות רלוונטיות. ז"א לדוגמא שאם ישנם דפי שירות, מוצרים או בלוג שלא מופיעות בהן מילות מפתח בגוף הדף כמו בתיאור מוצר או בלוגים, בכותרות, מטא-תיאור (הטקסט הקצר שרואים מתחת לכותרת בגוגל), אלטים לתמונות . ואם לא, אז להוסיף אותן כך שיתחברו באופן טבעי לתוכן הקיים בדף.
בנוסף, צריך לבנות קישורים פנימיים, כאלה המקשרים בין דף אחד לשני בתוך האתר שלכם, ה "מטרגטים" גם כן מילת מפתח (ראו לדוגמא את התת-הכותרת לעיל ואת הקישור בתחילת המשפט)
Off Page SEO
מתייחס לשיווק האתר והתכנים בו באתרים חיצוניים רלוונטיים כמו אינדקסים, פורומים ומאמרי אורח באתרים מתחרים או שקשורים למקצוע שלכם. עוד דבר, אוף פייג' גם מדבר על קידום אתרים ברשתות החברתיות כמו יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם. ראו לדוגמא איך יוטיוב מאוד עוזר לי לקדם את התכנים מהאתר בכך שבסרטונים אני מפנה את הצופים למאמרים באתר באמצעות הקישורים שבתיאור.
בנוסף אני גם מפרסם כל יום חלקים קטנים מהמאמרים מהבלוג (מיקרו תוכן) בקבוצה "לך חפש", בחשבון אינסטגרם של שיווקסיפור. לינקדאין וגוגל מיי ביזנס (עדכונים) שמכל אחת מהן, כמובן בהתאם לאפשרויות שהפלטפורמות מאפשרות מוציא קישורים לתוכן באתר.
קידום אתרים טכני
קידום אתרים טכני מתייחס לשיפור האתר שלכם כך שמנועי חיפוש יוכלו למצוא ולהבין את התוכן שנמצא בו כמו שצריך, וכולל פעולות כמו:
אבטחת האתר עם SSL
שיפור האתר מבחינת נראות במובייל (רספונסיבי)
שיפור מבנה אתר
טיפול בבעיות הקשורות למהירות האתר
אבחון וטיפול בבעיות הקשורות ל Core Web Vitals
תיקון בעיות במפת אתר
אבחון ותיקון בעיות ב Robots.txt
אבחון וטיפול בבעיות מהדוח "דפים" בסרץ קונסול.
כש - חושבים לשכור יועץ SEO מאוד חשוב להבין אם יש לו\לה הרבה מאוד ניסיון בקידום אתרים טכני כי הרבה מאוד פעמים רק לאבחן את התקלות שעלולות לגרום לאתר שלכם לא להיות מודרג במנועי החיפוש יכולה להיות משימה שמצריכה לא רק הבנה טכנית טובה אלא גם ובייחוד עין לזה, ז"א לדעת מה לחפש, ומה יכולות להיות הבעיות.
למנועי חיפוש היום מאוד חשוב גם להראות תוצאות מעסקים ואתרים שקרובים גיאוגרפית אל המחפשים. לדוגמא, אם תחפשו את מילת המפתח "חנות חיות" סביר מאוד להניח שאתם גם תראו את משבצת ה Local Pack שזאת בדרך כלל משבצת הכוללת שלוש חנויות לחיות שקרובים אליי פיזית בדף התוצאות הראשון.
ל - קידום אתרים לוקאלי יש שני חלקים: אחד, כמו שכתוב למעלה המשבצות מגוגל מיי ביזנס. השני הוא התוצאות האורגניות מהאתר, ז"א הלינקים עם הכותרת והתיאור הרגילים שברגע שמנוע החיפוש מזהה שאתר עסק מסויים גם קרוב פיזית למחפש הם יעלו אותו בתוצאות הללו.
מה לבדוק כשחושבים לשכור ייעוץ לקידום אתרים?
כמו כל דבר בעסקים, המחיר לשכירת ייעוץ לקידום אתרים נוטה לעלות עם השנים, בטח אם ליועץ שאתם מוצאים יש ניסיון רב והבנה באיך SEO עובד אבל זה לא אומר שאתם צריכים להתפשר על מישהו\י שלא יביאו לכם תוצאות בכיס, כי הרי עבור מה שוכרים את השירות? עבור התוצאות. ובגלל שקידום אתרים יכול להיות מקצוע שקצת קשה היום לאנשים להבין בדיוק מה נותני השירות עושים, זה חשוב לשכור איש מקצוע שאתם יכולים לוודא שהוא מבין הוא עושה. לדוגמא תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
איך מצאתי אותו? דרך רשתות חברתיות או גוגל?
אם דרך גוגל מה כתבתם בשורת החיפוש? כאילו מה חיפשתם? האם זאת מילת מפתח שלדעתכם היא תחרותית (לדוגמא "ייעוץ קידום אתרים")
האם הוא יכול להראות קייס סטאדי של קידום אתרים מהעבר?
האם הם מכירים כלים לקידום אתרים? והאם עובדים איתם באופן יום-יומי? תבקשו לראות.
לסיכום,
שירות ייעוץ קידום אתרים בהחלט יכול לעזור לעסק האינטרנטי שלכם להשיג יותר תנועה אורגנית לאתר, ולכן כפועל יוצא מזה גם סביר להניח שאת כמות הלידים ו\או המכירות מהחנות. עם זאת, חשוב לזכור שלא אני או כל יועץ קידום אתרים אחרים, יכול להבטיח לכם יותר מכירות או דירוג יותר גבוה, כל מה שאנחנו יכולים להבטיח זה לבצע כמיטב יכולתנו את הפעולות שעברנו עליהן כאן ולראות איך מנועי חיפוש מגיבים לזה, ולשפר ככל שאנחנו מבינים יותר על האתר שלכם, המותג, והשוק שאתם נמצאים בו. לכן, כדאי להתרחק ממקדמי או יועצי אתרים שמבטיחים לכם הרים וגבעות כי לא הם ולא אני מחליטים על גוגל, רק גוגל מחליטים איך לדרג את האתר שלכם.
Comments