תוכן עניינים
מכירות ו\או לידים הן המטרה הסופית של כמעט כל אתר, כי רוב העסקים זה מה שהם מחפשים שיקרה כשהם בונים ומקדמים ת'אתר שלהם, שאנשים המחפשים את העסק שלהם יגיעו אליו ודרכו יפנו\יקנו. יפה, אז אם זה ככה, בטוח היו רוצים לדעת איך, לא? בדיוק כמו שאם היו בונים עסק פיזי. הם בטוח היו בודקים מהן הדרכי הגישה, כבישים ורחובות ראשיים, מחלפים, האם יש בעיות בדרך? וכאשר מגיעים מה רואים? זה מה שהסרץ' קונסול מספק, תשובות האם אנשים וקרולרים יכולים להגיע לאתר ואיך.
מה זה גוגל סרץ קונסול?
ה Search Console הוא כלי חינמי באמצעותו תוכלו לספק לגוגל מידע על אתרכם על מנת שהם יוכלו לסרוק, לאנדקס ולדרג אותו. לכן, גם תוכלו להבין באמצעותו האם הם מגיעים וסורקים כמו שצריך, איך וכמה הם חושפים את דפי האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
איך פותחים אתר בגוגל סרץ קונסול?
יש לא מעט דרכים לאמת את האתר ב SC. עם זאת, אני לא רואה למה 90 אחוז ממכם תצטרכו לעשות את זה בדרך אחרת ממה שמתואר כאן. אז לא נתעסק בהן. נתעסק רק באימות האתר דרך התג HTML, כי היא הכי פשוטה.
רישום ואימות האתר בסרץ קונסול
אם אתם לא רוצים לגעת בקוד או אם אין לכם מתכנת ואם האתר שלכם על וורדפרס, ישנם לא מעט פלאגינים שיעשו זאת עבורכם, אני תמיד משתמש ב Header Footer Code Manager. במדריך זה אראה את התהליך בשופיפיי ו Wix.
לפני הכל תוודאו שאתם מחוברים לחשבון ג'ימייל. לאחר מכן, כתבו "סרץ קונסול" בגוגל וכנסו לתוצאה שבתמונה:
לאחר מכן תגיעו לכאן:
במשבצת מצד שמאל רשמו את כתובת האתר המלאה (כולל https://) ולחצו "המשך".
תפתח לכם המשבצת הבאה.
בה, לחצו על החץ הקטן או על המשבצת עצמה של התג.
לחצו על הכפתור בשביל להעתיק את התג. השאירו את החלונית הזאת פתוחה.
פתחו חלונית חדשה, לכו לניהול אתר הוורדפרס והטמיעו את התג עם פלאגין או פתחו את הקוד באתר והטמיעו את התג בשורה נפרדת בחלק העליון של ה - <head> ממש לפני ה - <body> .
אימות אתר שופיפיי בסרץ' קונסול
בתוך דף הניהול הראשי של החנות שלכם בשופיפיי, לחצו על "Online Store".
לחצו על השלוש נקודות:
לחצו על Edit Code
זה אמור להעביר אתכם ישירות לתיקיה שנקראת theme.liquid. אם לא העביר ישירות, לחצו בתפריט על התיקייה עם השם הזה (theme.liquid) מצאו שם את ה <head> של המסמך, תלחצו "Enter" בשביל ליצור שורה חדשה מתחתיו, הדביקו שמה את התג HTML שהעתקתם מהסרץ קונסול ולחצו Save.
חזרו לחלונית עם המשבצת של האימות בעלות בסרץ קונסול ולחצו על "אמת"
ובום, האתר Shopify שלכם מאומת בגוגל:
אימות אתר Wix בסרץ קונסול
בדף ה Sites הראשי בחרו את האתר שאתם רוצים לאמת ב SC.
בעמוד הניהול אתר וויקס, לחצו על החץ בתפריט "Marketing & SEO"
בתת-תפריט שנפתח לחצו על "SEO":
גוללו למטה אל המשבצת של Tools and settings ולחצו על Go to Site Verification:
במשבצת, לחצו על Google Search Console
העתיקו את ה Tag HTML מהסרץ קונסול אל המלבן מתחת ל Site verification tag ולחצו Save:
עברו בחלונית הפתוחה לסרץ קונסול ולחצו "אמת"\"Verify"
מזל טוב האתר וויקס שלכם בגוגל.
הזמן שייקח להם להראות לכם נתונים, זאת אומרת לחשוף תכנים מהאתר שלכם במנוע החיפוש ולדווח לכם כמה הם נחשפים, משתנה מאתר לאתר. עם זאת, ברגע שאימתתם את האתר, גוגל יודעים על קיומכם. הם לא יודעים מעבר לזה, אבל הם מודעים לזה שיש אתר אינטרנט חדש שעבר את כל תהליך האימות.
לכן, בשביל להגדיל את הסיכוי שגוגל יתחילו לסרוק את האתר מהר יותר, ובכך לגלות עוד דפים ממנו, מה שאומר בהכרח גם לדרג אותם בתוצאות החיפוש מהר יותר, כדאי מאוד שהדבר הראשון שתעשו לאחר שאתם מאמתים את האתר בסרץ קונסול הוא לשלוח מפת אתר.
מה זה מפת אתר?
מפת אתר (Sitemap) זה קובץ טקסט או HTML המכיל רשימה של כל הדפים הקיימים באתר, המסייעת למנועי חיפוש לסרוק ולגלות תוכן חדש. זאת מכיוון, שכל דף חדש המתפרסם באתר באופן אוטומטי מתווסף לרשימה. כברירת מחדל, את ה - סייטמאפ הקרולרים מתוכנתים לסרוק יותר בעקביות מאשר דפים אחרים מהאתר, ולכן באמצעותה הקרולרים יכולים למצוא הרבה יותר בקלות תוכן חדש.
איך למצוא ולשלוח את המפת אתר שלי?
בדרך כלל מפת אתר נמצאת בכתובת האתר שלכם עם הסיומת sitemap.xml. כמו שאתם רואים בלינק ובתמונה את שלי. אז תנסו לכתוב htttps://yourdomain.co.il/sitemap.xml ורק תשנו את מה שבמודגש לכתובת האתר שלכם. אתם אמורים למצוא את המפת אתר שלכם שמה. אם לא הצלחתם, פנו אליי או לאיש מקצוע בסביבתכם ונשמח לעזור.
בשביל לשלוח לגוגל את המפת אתר כנסו לסרץ קונסול ולחצו על המשבצת של ה Sitemaps
את הסיומת sitemap.xml תעתיקו לאיפה שמסומן בצהוב
לחצו "Submit"
וזהו, מפת אתר נשלחה לגוגל והם עכשיו הם יהיו מודעים לכל הדפים באתר שלכם כשהקרולרים יגיעו לסרוק אותו לראשונה.
* שימו לב לרענן את הדף ולבדוק אם הסטטוס משתנה מ couldnt fecth ל - success
וזהו, כל הכבוד :) סיימתם את ההגדרה הראשונית של הסרץ קונסול, האימות ושליחת מפת אתר לאתרי שופיפיי ווויקס. לאחר זמן מה, יתחיל להתמלא שם מידע שגוגל עיבדו, מעבדים, או שצריכים לעבד מהאתר שלכם. זאת אומרת:
אילו דפי אתר מופיעים בתוצאות החיפוש?
ה - SC מעדכנים אתכם באמת בהרבה דברים חשובים. אחד מהם הוא מה הסטטוס "אינדוקס" של כל דף באתר. זאת אומרת, האם באינדקס או לא באינדקס.
לחצו על "דפים" בתפריט הצידי בסרץ קונסול ואז תגיעו לדף של התמונה השניה:
לחצו על "לעיון בנתונים על דפים שנוספו לאינדקס"
מה זה "דפים באינדקס"?
אלו הדפים מהאתר שלכם שכבר עכשיו אפשר למצוא בגוגל. שימו לב, זהו אינו דירוג. יעני, באיזה מקום המחפשים מוצאים את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. זה נטו מתייחס להאם הדפים האלה קיימים שם בכלל.
מה זה "לא באינדקס" בסרץ קונסול?
אלו הדפים מהאתר שאי אפשר למצוא בחיפוש בגוגל. ויכולות להיות הרבה סיבות לכך שמנועי חיפוש לא "מאנדקסים". עם זאת, נתמקד רק בנפוצות.
התגלו - כרגע לא מאונדקסים (Discovered – currently not indexed)
אלו דפים שהקרולרים גילו שקיימים באתר אבל עדיין לא סרקו והבינו מה קיים בהם. ואגב, זוהי אינה בעיה. זה רק אומר שהם מגלים יותר דפים מהאתר, וזה מה שאנחנו רוצים. אז זה רק השלב הראשון בדרך לדירוג בתוצאות החיפוש. הפוך גוטה,הפוך. זה דווקא טוב.
נסרקו - עדיין לא מאונדקסים (Crawled– currently not indexed)
אלו דפים שגוגל כבר סרקו אבל עדיין לא הכניסו לאינדקס. וזאת יכולה באמת להיות בעיה. אבל שימו לב גם ל "יכולה" במשפט, בגלל שזה הכל תלוי האם אלו דפי אתר שחשובים לנו שידורגו. אם לא ידעתם באינטרנט כמו בחיים, יש הרבה זבל. וכשבונים ומתחזקים אתר, זה משאיר שאריות. וקרולרים מה לעשות, אלא אם נאמר להם אחרת, סורקים מה שבא להם, גם תזבל. כמו הכתובות מהאתר שלי שמסתיימות ב /feed/
מצד שני, זה גם יכול להצביע על בעיה טכנית באתר. בייחוד באתרי JS. אז התשובה להאם זאת בעיה היא אולי. כדאי לבדוק אילו דפים, וממש לעבור אליהם ולראות מה יש שם, ואם זה חשוב. האם יש טקסט, מוצרים, משהו בעל ערך עבורכם. אם לא עזבו.
אם כן חשוב, תעתיקו את הכתובת אתר והדביקו אותה בשורת החיפוש בסרץ קונסול ולחצו Enter.
תקבלו את המסך הבא בו תוכלו:
להבין האם הדף נמצא בתוצאות החיפוש בגוגל
לבקש להכניס את הדף מהאתר לתור לאינדוקס בגוגל.
האם הייתה בעיה שבגללה הם לא יכלו לאנדקס את הדף הזה, ומה היא.
מקורות נוספים מהם גוגל יכולים להגיע אל הדף - מפת אתר, דפים אחרים וכו'
איזה גוגל בוט סרק, מחשבים ניידים או סמארטפון. האם הצליחו לסרוק כמו שצריך, והאם אין מניעה להכניס את הדף לאינדקס?
אם תחקרו ותעברו נקודה נקודה אתם תגיעו לסיבה למה גוגל לא מאנדקסים את הדף. וברגע שאתם מבינים את זה אתם כבר בחצי דרך ללפתור אותה.
אגב סטייה קטנה מהנושא רק בשביל להסביר ת'תמונה. גוגל אומרים שהאתר שלי לא נמצא שם בכלל. וזה לא נכון. אבל הוא כן עבר טרנספורמציה ענקית עכשיו, ובגלל שרציתי לראות מה קורה ל SEO כאשר ממיתים לרגע אתר בשביל להחיות אותו מחדש (מעבר אחסון מוורדפרס לוויקס) אז הרבה לינקים נעלמו ממנו. חוץ מסוג של "דף בית" שהיה. ודי הנחתי שזה מה שיקרה. אבל זה האתר שלי אז מה אכפת לי. אה.. ואל תשכחו שאת המאמר הזה אתם קוראים באתר החדש, אז הכל בסדר. דבר אחרון, זה מצחיק. כי הרגתי את האתר בדיוק שהתחלתי לאחר הרבה זמן להופיע בביטויים יפים איתו כמו "קידום אורגני" בדף 6, "קידום אורגני מדריך" בדף 2 וזה... אז רציתי לשתף שזה היה מצחיק\כואב קצת. אבל זה יחזור ויותר חזק. והיי בייב, אם את קוראת את זה עכשיו, אולי זה כבר חזר.
Robots.txt - לדבר עם קרולרים
Robots.txt הוא קובץ טקסט האומר למנועי חיפוש איזה דפים באתר שלכם הם יכולים לסרוק ואילו לא. בתכלס, מה מותר ואסור להם לראות. אותו בדרך כלל תוכלו למצוא ב - yourdomain.co.il/robots.txt.
חזרו לסרץ' קונסול ולחצו על "Settings"
גוללו למטה למשבצת שכתוב עליה Robots.txt ולחצו עליה
בדף הבא תוכלו לראות האם גוגל עיבדו כמו שצריך את הקובץ (Status)
והאם נתקלו בבעיות בסריקה? (Issue) כדי לפתוח לחצו:
לעקוב אחרי תוצאות הקידום האורגני של האתר
כמובן, הסרץ קונסול מספק איך התכנים שלכם נראים לאורך זמן. זאת אומרת:
הופעות - כמה פעמים גוגל הציגו למחפשים תכנים מהאתר.
קליקים - כמה פעמים לחצו בשביל להיכנס לאתר מגוגל.
שיעור הקליקים - כמה פעמים לחצו לעומת כמה פעמים הופיעו.
מיקום ממוצע - שכלול של כל מיקומי הביטויים בהם תכנים מהאתר שלכם מדורגים בגוגל.
ביטויי המפתח שהאתר שלכם מופיע בהם ושהקליקו עליהם.
מקווה שמדריך בסיסי זה עזר לכם להתחיל עם SEO ברגל ימין. אם עשיתם את כל מה שכתוב כאן או אם האתר שלכם הוא אתר וותיק ועדיין אתם קולטים בעיות בו שלא נסקרו כאן או שמצאתם להן פתרון, אשמח לעזור. השאירו פרטים ונהיה בקשר בימים הקרובים.
Comments