top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אתרים לוקאלי - למה חשוב ואיך עושים?




תוכן עניינים


קידום אתרים לוקאלי מאוד חשוב כי זה עוזר לעסק מקומי להיחשף אל קהל יעד באיזור הגיאוגרפי שלו המחפש את השירות או המוצר שהוא מספק עכשיו. קידום אורגני זה כולל את הפעולות הבאות בהן אופטימיזציה של הפרופיל גוגל מיי ביזנס ו "טירגוט" ביטויי מפתח על ידי יצירת תוכן ממוקד איזור באתר.


באנר של המאמר קידום אתרים לוקאלי בו מופיעות עיגולים בצבעים שונים עם הכותרת של המאמר

קידום אתרים מקומי - למה חשוב?


מעבר לזה שקידום אתרים מקומי עוזר לעסק שלכם להיחשף לקהל יעד הקרוב אליכם פיזית, זה אפילו מושרש עמוק יותר ומתחבר לעצם היותנו בני אדם, ולעובדה שאנחנו נוטים לסמוך יותר על מי שבאים מרקע הדומה לנו. ואני יודע שזה יכול ללכת גם לכיוון ההפוך אבל אני מניח שתוכלו להתחבר לדוגמה הבאה: דמיינו שאתם בחופשה ארוכה של כמה שנים בקריביים שבה לא שמעתם או דיברתם עברית ולפתע באותו חור של העולם אתם שומעים אנשים זרים מדברים בשפת אמכם, האם לא תרגישו באופן כמעט אוטומטי מחוברים אליהם גם אם זאת הפעם הראשונה שאתם פוגשים אותם?


זאת גם אחת הסיבות למה מנועי חיפוש נותנים היום הרבה מאוד משקל במערכות שלהם לעסקים לוקאליים, כי הם מבינים שאתרי עסקים "רלוונטיים" הם גם כאלה המכירים על בשרם את המנטליות, שפה, נוף, תרבות, בעיות של קהל היעד שלהם.


 איך עושים קידום אתרים לוקאלי?


ישנם מספר פעולות שאפשר לעשות בשביל לכוון את התוכן באתר לקהל יעד מקומי כמו אופטימיזציה, יצירת תוכן באתר ושיווקו בגוגל מיי ביזנס לפי ביטויי מפתח מכירתיים לוקאליים. אראה איך אני עושה את התהליך הזה עבור שיווקסיפור.


בחירת מילות מפתח מקומיים


כפי שבטח שמתם לב כותרת המאמר והכותרות המשניות כולן מטרגטות מילות מפתח מכירתיים, כאלו שמחפשים בישראל די הרבה פעמים. אבל הן לא עושות רק את זה מבחינתי. 


תמונת מסך מאהרפס המראה את כמות החיפושים החודשי לביטוי קידום אתרים בצפון 150

תמונת מסך מאהרפס המראה את כמות החיפושים החודשי לביטוי קידום אתרים לוקאלי 250

"First We Take Manhattan, then we take Berlin"


הסיבה שבגללה בחרתי לכתוב ספציפית על איך לקדם אתר לוקאלי, ולמה זה היה הנושא הבא שהיה לי חשוב להתמקד בו זה כי, מכירים אולי את השיר "First We Take Manhattan"? אם תקראו את המילים, ותבינו בנוסף מי היה לאונרד כהן, אתם גם תבינו את הכוונה. מבחינתו, להגיע לברלין זה ה -  "להצליח בעולם" כי מנהטן הרבה יותר קרובה אליו, לא רק גיאוגרפית אלא בעיקר תרבותית. ולכן הוא הבין שבשביל "לקחת את ברלין" הוא צריך לקחת הרבה לפני את מנהטן.


להבדיל אלפי הבדלות, אבל בדומה אליו, גם שיווקסיפור חייב קודם כל להיות מוכר בכל בית עסק בחיפה ואז בצפון, במרכז ואז בכל ישראל, לפני שאני בכלל מתחיל לחשוב על להתרחב לחו"ל. אז נכנס לפה עניין גם של בניית מוניטין ומותג. כי אם בעלי עסקים מהצפון ימצאו את האתר שלי כשהם מחפשים מידע על קידום אתרים, ייכנסו וייראו שאני מבין עניין, יפנו אליי, יעבדו איתי, ואז בוודאות אצליח לקדם ת'אתר שלהם, אז החשיפה שלי לשאר אזורי הארץ תגדל. מה שיוביל ליותר לקוחות, שיגדיל ת'חשיפה, וחוזר חלילה. 


דף אודות


לכן, לאחר שעשיתי את האופטימיזציה הבסיסית לאתר, ובחרתי ביטויי מפתח כלליים כמו "קידום אתרים אורגני" המופיע כביטוי המרכזי בדף הבית וגם כמאמר בבלוג הגיע הזמן למקד את התכנים שלי לקהל היעד הקרוב אליי ביותר. לכן אם תבדקו, אתם תראו שהוא מטרגט ספציפית את הביטוי "קידום אתרים בצפון"


תמונת מסך מתוך הדף אודות של שיווקסיפור בה מופיע הקידום אתרים לוקאלי בכותרת אודות שיווקסיפור קידום אתרים בצפון ובתיאור הדף מקדם אתרים בחיפה עם לינק לפייסבוק של עדי שוורצמן

והסיבה לכך היא כי "שיווק סיפור" הנו עסק לקידום אתרים הממוקם בחיפה, ז"א שאני רלוונטי למי שמחפש את הביטוי מפתח שבכותרת. בנוסף בטקסט הראשון אני מציג את עצמי כ "מקדם אתרים בחיפה" (ביטוי לוקאלי) שהוא גם קישור לפרופיל בפייסבוק, ששמה גם כתוב שאני מחיפה.


תמונת מסך מהפרופיל האישי בפייסבוק של עדי שוורצמן שהמשבצת מגורים מסומנת במלבן שחור גר בחיפה

פרופיל גוגל מיי ביזנס


"גוגל לעסק שלי" הוא כלי חינמי המשמש לעיתים קרובות ככרטיס ביקור, המאפשר לבעלי עסקים להיחשף לקהל יעד ממוקד לפי איזורי פעילות באמצעות:


  • יצירת פרופיל עסק שיופיע במפות.

  • לעדכן פרטי עסק כמו כתובת, שעות פתיחה, מספר טלפון, קישור לאתר.

  • להוסיף תמונות, עדכונים חשובים וסרטונים.

  • לנהל ביקורות מלקוחות

  • לעקוב אחר סטטיסטיקות כמו מספר צפיות ופעילות


זוכרים מהמאמר הקודם על בניית קישורים על למה לינקים חשובים לאתר? אז בגלל זה החלטתי שהכותרת של הדף אודות תהיה גם קישור חיצוני המוביל לפרופיל גוגל מיי ביזנס של שיווק סיפור, שאתם בטח כבר יכולים לנחש מה הכותרת שלו (בתמונה) ושממנו יש קישור המוביל חזרה לדף אודות באתר. זאת בדיוק הסיבה למה החלטתי לטרגט את הביטוי הנ"ל גם בפרופיל "גוגל לעסק שלי" כי זה מופיע במפות. וזה קשור למיקום, והמיקום של העסק שלי הוא בצפון. ז"א שיש לשיווקסיפור קישור היוצא מהדף אודות לפרופיל הזה וההפך, קישור שיוצא מהפרופיל הזה לדף אודות. 


תמונת מסך מהפרופיל גוגל מיי ביזנס של שיווקסיפור קידום אתרים בצפון

קידום אתרים אורגני לוקאלי


כמו שאתם יכולים לראות למאמר זה יש שתי מטרות עיקריות: אחת זה כמובן להתחיל להיות מדורג בביטויים כמו "קידום אתרים לוקאלי" ו "קידום אתרים מקומי" אבל גם לקדם יותר את שיווקסיפור בביטויים "קידום אתרים בצפון" ו - "קידום אתרים בחיפה" בהם הוא כבר מדורג ומופיע בתוצאות המקומיות של גוגל מיי ביזנס. 


תמונת מסך של התוצאות הלוקאליות מגוגל מיי ביזנס כשמחפשים קידום אתרים בצפון בו רואים את הפרופיל של שיווקסיפור במקום 1 בתוצאות המקומיות באיזור חיפה


בדיוק כמו דף אודות, המטרגט ביטוי מפתח לוקאלי אחד, כך גם עשיתי בדף צור קשר המטרגט ביטוי נוסף "קידום אתרים בחיפה". תזכרו שזהו לא ספאם כי האודות יכול לדבר על מאיפה אני, שזהו פרט מידע רלוונטי, והכתובת של שיווקסיפור היא גם רלוונטית ל"צור קשר".


תמונת מסך מדף צור קשר קידום אתרים בחיפה של שיווקסיפור כשהכותרת של הדף והקישור לפרופיל גוגל מיי ביזנס מוסמנים במלבן שחור


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page