תוכן עניינים:
היי מה שלומכם? לאחר שלמדנו איך מפרסמים קמפיין PMAX, מה אפשר לעשות אם אנחנו לא רוצים לפרסם בהרבה מיקומים שונים? או רוצים יותר שליטה ידנית על הקמפיין? ומה אם אנחנו יודעים שבעסק שלנו מה שמביא לנו יותר מכירות או לידים אלו דווקא הלינקים הכחולים הפשוטים? בדיוק בשביל רצונות אלו קיים עדיין, ויהיה קיים לתמיד, קמפיין קידום ממומן ברשת החיפוש.
מה זה קידום ממומן ברשת החיפוש?
ב - קמפיין חיפוש מודעות הטקסט מופיעות לקהל יעד המתעניין במוצרים או השירותים שאתם מוכרים באתר שלכם. ההבדל בין תוצאות טקסט אלו לבין התוצאות מקידום אתרים אורגני, הוא לא רק בתשלום על כל קליק אלא גם בכך שתוצאות אלו תמיד יהיו מסומנות עם כיתוב קטן לידן "ממומן" או "Sponsored".
איך עובד פרסום ממומן לרשת החיפוש?
ממש לפני שנתחיל לבנות את הקמפיין חיפוש שלנו בואו נבין איך זה עובד. בניגוד לקמפיין PMAX שהוא בנוי לפי היררכייה של קבוצות נכסים ונכסים ומשפר אותם בזמן אמת, קמפיין פרסום ברשת החיפוש עובד לפי היררכייה של קבוצות מודעות ומודעות. ז"א שכל קבוצת מודעות יכולה לטרגט מילות מפתח שונות וקהל יעד שונה, ותחתיה מספר רב של מודעות. או בתמוונה שווה אלף מילים זה בנוי ככה:
מודעות חיפוש עובדות גם הן לפי מילות מפתח. ז"א שמה שהמחפש מקליד בגוגל מהווה את הסיבה לכך שמודעה כזאת או אחרת נראית בתוצאות מנוע החיפוש. מודעות אלו יכולות להופיע במגוון מיקומים שונים כמו חנות האפליקציות (Play), מפות, שופינג אך בעיקר הן נראות בתוצאות החיפוש הרגילות.
בחירת יעדי קמפיין
זה לא משנה איזה קמפיין אתם מחליטים לפרסם, בין אם בסושיאל או במנוע החיפוש, בין אם PMAX, חיפוש או שופינג אתם תהיו חייבים לחשוב על מה אתם רוצים להשיג מהקמפיין קידום ממומן, ז"א לתכנן אסטרטגיה. לדוגמה, האם אתם רוצים שהקמפיין חיפוש יתמקד בלעלות את כמות הפעמים שקהל היעד:
יכנסו לאתר? (Website Traffic או Awareness and Consideration)
יצרו אתכם קשר טלפוני או ימלאו טופס? (Leads)
יבצעו רכישה באתר? (Sales)
יגיעו אל החנות שלכם? (Local Stores Visits)
יורידו אפליקציה? (App Promotion)
בנוסף, אם יש לכם מספר יעדים לקמפיין ואתם לא רוצים להתמקד רק באחד אתם יכולים לבחור ליצור "קמפיין ללא יעד מנחה". ואתן לכם דוגמא, הדרך שלי ליצור את המאמרים הללו היא פשוט לעשות ואז להראות תוך כדי איך אני עושה. ז"א שהקמפיין קידום ממומן שאפרסם עכשיו הוא בשביל לקדם את שלושת המאמרים הנ"ל:
כמו שאתם יכולים לראות ישנו קו מחבר די ברור בין שלושתם, כולם בעצם באים לקדם את חבילות הייעוץ של שיווקסיפור ולכן אין ספק שזהו גם קמפיין רכישות לקביעת פגישה. בנוסף, אנחנו לא מדברים כאן על מוצר אלא על פגישה, ז"א שירות, אז היעד לקמפיין גם יכול להיות לידים (אם לא היה לי דף סליקה באתר, די בטוח שהייתי מחליט שזה יהיה היעד של הקמפיין) כפי ששמתם לב שלושת הלינקים למעלה לא מפנים לדף נחיתה פשוט, אלא באים לקדם תוכן באתר אז גם חשוב לי שיכנסו יותר לקרוא אותם, גם אם לא משאירים פרטים או קובעים פגישה בסוף.
כל אלו הן סיבות למה קמפיין קידום אתרים ממומן הזה יפורסם ללא יעד מונחה.
*מה שכתוב זאת רק דוגמה לאיך אני מחליט אילו יעדים יהיו לקמפיין כזה או אחר, אתם תצטרכו לחשוב בעצמכם איזה יעד יהיה נכון לפי המוצר והדף באתר שאתם מפרסמים. ובכל מקרה תזכרו שזה לא מדע מדויק, עדיין צריך לעקוב אחרי תוצאות הקמפיין ולראות אם עובד או לא אבל נגיע לחלק הזה בהמשך.
בחרו יעד המרות
למרות מה שכתוב לעיל עדיין תצטרכו לבחור יעד המרות שהוא הכי חשוב לכם בקמפיין, במקרה שלי הכי חשוב לי שיקבעו פגישת ייעוץ, אבל בגלל שלא הגדרנו יעד בשלב הקודם גוגל נותנים עוד אופציות ליעד המרות כמו לידים (טלפון) וביקורים באתר, מכיוון ששלושתם חשובים לי אז אבחר בכולם. ז"א שבכתובת אתר אשים את אחד מהמאמרים ואני לא דואג כרגע לגבי איזה מתוך השלושה בגלל שהקמפיין הזה בסופו של דבר יפנה לכל המאמרים, אז לא באמת חשוב איזה מהמאמרים הללו יהיה הראשי.
תנו שם לקמפיין ולחצו "המשך".
בחרו אסטרטגיית הצעת מחיר (בידינג)
אסטרטגיית הצעת המחיר קובעת על מה תשלמו וכמה תשלמו על כל פעולה שמתבצעת (המרה). כפי שאפשר לראות בתמונה הבאה גוגל ממליצים על שתיים:
מקסימום המרות: מתמקדת בלהרוויח הכי הרבה המרות בקמפיין.
מקסימום ערך המרות: מתמקדת בלהרוויח את הערך הגבוה ביותר מכל המרה.
בנוסף, יש עוד שני יעדים שקצת פחות מדברים עליהם אבל אם אתם מודעים ליעדים של הקמפיין שלכם, אז הם גם יכולים להיות רלוונטיים.
ונכון שמעניין אותי שיכנסו יותר לאתר, ז"א שיקליקו על המודעה, ובטח מעניין אותי גם שהמודעה תופיע בראש דף התוצאות (נתח חשיפות) אבל היעד של הקמפיין הזה בסופו של דבר הוא לגרום לאנשים שמחפשים ייעוץ שיווק דיגיטלי גם לקבוע פגישה, אז אפרסם זאת בינתיים על "מקסימום המרות". בכל מקרה רק שתדעו שאפשר לשנות זאת בכל רגע נתון.
הגדרות קמפיין קידום ממומן בגוגל
אוקיי, עכשיו צריך להגדיר את הקמפיין חיפוש של קידום אתרים ממומן וכאן ישנם מספר דברים:
מיקום מודעה
באילו פיצ'רים של גוגל אתם תרצו שהמודעות שלכם יופיעו בהם - רשת מדיה ותוצאות החיפוש (SERPs)
אזורים גיאוגרפים
באילו מדינות או איזור גיאוגרפי תרצו שהמודעות של הקמפיין שלכם יופיעו. אפשר גם לטרגט לפי מרחק בקילומטרים.
שימו לב שבקמפיין הזה אני מטרגט גם את ארצות הברית כי לפי מחקר מילות המפתח שעשיתי גיליתי שמחפשים שם "ייעוץ קידום אתרים" ו - "ייעוץ שיווק דיגיטלי" בעברית כ 150 פעמים בחודש כל אחד בנוסף לאלו שמחפשים את זה בישראל.
והנה לכם עוד סיבה למה כדאי לכם לעשות מחקר מילות מפתח לפני שאתם מפרסמים.
שפות
ההגדרה הזאת כמובן מתייחסת גם לשפה בה אתם מפרסמים את הקמפיין אבל זה גם מתייחס לשפות בהן קהל היעד שלכם מדבר ומשתמש, לדוגמה אילו שפות מוגדרות אצלם במחשב. בגלל זה אתם רואים שלמרות שהקמפיין הזה הוא בעברית אני מוסיף את השפות אנגלית, ערבית, רוסית, אוקראינית, ספרדית.
פילוח קהל
טירגוט קהל יעד לפי תחומי העניין, עיסוק, דמוגרפיה, תחביבים ועוד. לדוגמה, האנשים שאני מטרגט בקמפיין הזה הם בעיקר אלו המחפשים כרגע שיווק דיגיטלי או שכירים מקבלי החלטות בעניינים אלו בעסקים בהם הם עובדים. בנוסף, ואלמלא אתם יודעים בדיוק את מי אתם מטרגטים תשאירו את האופציה למטה על Observation תצפית.
מילות מפתח בהתאמה רחבה
מוגדר כברירת מחדל האם אתם רוצים שגוגל יחפשו עוד מילות מפתח ויטרגטו אותם בקמפיין בנוסף לאלו שנגדיר בשלבים הבאים. אתם גם כמובן יכולים לבחור גם באופציה השנייה שאומרת לגוגל להשתמש רק במילות המפתח שבחרנו. אני משאיר את הברירת מחדל כרגע, גם את זה אפשר לשנות אם תרצו בעתיד.
מותגים
מותגים מאפשר לכם לפרסם או לא לפרסם על שמות מותגי מתחרים או על שם המותג שלכם. ורק שתדעו זה משהו חדש יחסית כי עד כמה שאני זוכר גוגל לא איפשרו לפרסם על שם מותג עסק אחר היום לא רק שהם מאפשרים אלא הם גם באיזה שהוא מקום גם מתמרצים אתכם לעשות את זה. לחילופין אם לא תרצו שהמודעות שלכם יופיעו כאשר מחפשים שם מתחרה שלכם, תוכלו להכניס את שם המותג המתחרה ולפלטר אותו בתיבה של ה Brand exclusions.
תאריך התחלה וסיום
החליטו מתי הקמפיין יעלה, הברירת מחדל היא מהרגע שאתם לוחצים "פרסם" ועד מתי הוא ירוץ, ברירת המחדל היא "ללא תאריך סיום".
יצירת קבוצות מודעות
קודם כל בואו נדבר על מה שכבר פעיל במספר שפות בעולם אך עדיין לא בעברית - יצירת כותרות, תיאורים וכו' על ידי AI. אגב, ניסיתי את זה באנגלית ולפי דעתי זה לא משהו עדיין, מאוד גנרי יוצא, מה גם שזה לא בהכרח משתמש במילות המפתח שהגדרתי לו, בכל מקרה זה לא פעיל בעברית כרגע. אז פשוט לחצו Add Assets.
הוסיפו שירותים ומילות מפתח לקבוצת מודעות הראשונה ובחרו את השם שלה, בגלל שהקבוצה הזאת תקדם את המאמר הזה היא נקראת כשם המאמר הראשון, כמובן שכמו שתראו בסוף מאמר זה, לכל אחד מהמאמרים על שירותי ייעוץ, תהיה קבוצת מודעות משלו.
הוסיפו את הלינק הראשי לדף שאותו אתם רוצים מהאתר שלכם, בחרו מילת מפתח אחת והוסיפו אותה בתצוגת כתובת אתר (URL Path) והוסיפו מספר טלפון.
הוסיפו כותרות הכוללות מילות מפתח מכירתיות
הוסיפו תיאורים עם מילות מפתח
הוסיפו תמונות רלוונטיות למוצר או שירות
הוסיפו סייט לינקס לשירותים או מוצרים רלוונטיים נוספים באתר. מה שאתם רואים אצלי אלו לינקים שיצרתי מכל תת כותרת משלושת המאמרים על שירותי הייעוץ של שיווקסיפור.
המלצה - הוסיפו קריאות לפעולה
המלצה חמה - הוסיפו טופס ייעודי למילוי בגוגל עבור השירות או המוצר.
לחצו שמור ותגיעו לדף הבא, בדקו את הקמפיין ואם הכל בסדר זהו לחצו Publish או פרסם.
וזהו עכשיו זוכרים שאמרתי שהקמפיין הזה יפרסם שלושה מאמרים בקמפיין אחד שלכל אחד מהם תהיה קבוצת מודעות משלו.
Comments