תוכן עניינים:
"פרפורמנס מקס" (בקיצור - "פימקס, PMAX") הוא סוג קמפיין של קידום אתרים ממומן שהושק בשנת 2021 שעוזר לבעלי אתרים לפשט את התהליך של פרסום העסק בגוגל. בפוסט זה נדבר על מה זה בדיוק? איך זה עובד? וכמובן איך מפרסמים?
?PMAX מה זה קידום אתרים ממומן
קמפיין Pmax בגוגל אדס מאפשר לעסקים לפרסם בעזרת קמפיין אחד למגוון רחב של מיקומי פרסום שונים (Placements) כגון ב:
תוצאות ממומנות בחיפוש - תוצאות מנוע החיפוש המוכרות.
גוגל שופינג - משבצות מוצרים המופיעות בדרך כלל בראש דף התוצאות הראשי ו- בקטגוריית "שופינג" במנוע החיפוש.
רשת המדיה - באמצעות ה "דיספליי נטוורק" (GDN), עסקים יכולים לפרסם במיליוני אתרים ואפליקציות ברחבי הרשת.
יוטיוב - פרסומות המופיעות למשתמשים שאין להם מנוי בתשלום.
ג'ימייל - פרסומות המופיעות בעיקר בקטגורית "קידומי מכירה".
מפות - פרסום ממומן ברשימות של גוגל מיי ביזנס ובתוצאות החיפוש הרגילות האורגניות בגוגל לפי מיקום המשתמש.
איך PMAX עובד?
ה - קמפיין בגוגל פרפורמנס מקס, משתמש בבינה מלאכותית בשביל לשפר בזמן אמת את הנכסים והקבוצות נכסים, בידינג, מיקומים, מודעות ועוד על מנת להעלות את הסיכוי שיתקבלו כמה שיותר המרות לפי יעדי הקמפיין, לידים או מכירות. לשם כך, גם נעשה שימוש בשיטות בידינג חכמות.
מה זה שיטות בידינג חכמות (Smart Bidding)
כמו שנאמר לעיל, PMax משתמש בבינה מלאכותית בשביל לשפר את הקמפיין ככל שעובר הזמן וזה לא שונה בבידינג, הצעות מחיר. ז"א שהאלגוריתם לומד כיצד לשפר את כמה ועל מה נשלם כל פעם שמבקרים לוחצים על המודעה בשביל להשיג את ההחזר השקעה הגבוה ביותר. לפי:
התוצאות של הקמפיין בעבר (אם קיימות)
איך מחפשים מתייחסים לקמפיינים שלכם בזמן אמת.
סמארט בידינג לומד כיצד נתונים משפיעים על התוצאות של הקמפיין בגוגל, ומשתמש במידע הזה בשביל לשפר את הצעת המחיר כך שהמערכת תוכל לזהות הזדמנויות חדשות, על מנת להעלות את הסיכוי שזה יוביל גם ליותר המרות (מכירות\לידים). נתונים אלו יכולים להיות כמו:
שעה ביום,
מיקום הגיאוגרפי של המחפשים,
כוונת המחפשים,
סוג מכשיר (מחשב, טלפון, טאבלט)
ועוד
לדוגמא, אם לאורך כל השנה אתם עושים קידום אתרים ממומן בשביל למשוך לקוחות פוטנציאליים לקנות סופגניות באתר חנות. סביר מאוד להניח שבחנוכה יחפשו יותר פעמים את המילת מפתח "סופגניות" במנועי החיפוש, מה שמוביל לכך שיש יותר סיכוי שגם תמכרו יותר סופגניות בתקופה הזאת. שני הנתונים הללו בוודאות ישפיעו גם על הבידינג של הקמפיין.
איך מפרסמים Pmax Campaign?
המטרה של קמפיין לקידום אתרים ממומן בגוגל Pmax הוא לפשט לכם את תהליך הפרסום כמה שיותר. בחלק זה נדבר על כל השלבים מ א - ת' בשביל שגם אתם תוכלו לעשות זאת לבד ללא קבלת עזרה ממומחה קידום אתרים כזה או אחר.
שלב 1 - בחירת יעד קמפיין PMAX
השלב הראשון בכל קמפיין קידום אתרים ממומן בגוגל אדס מתחיל בבחירת היעד שלכם. ז"א מה אתם רוצים להשיג מהפרסום? בכל הנוגע ל פימקס אנחנו מדברים ספציפית על שני יעדים - מכירות ולידים.
מתי לבחור בלידים ומתי במכירות?
כמובן יש הרבה מאוד דוגמאות למתי לבחור בזה ומתי בזה אבל בסופו של דבר אתם תצטרכו להחליט מה הוא היעד הנכון למוצר או השירות הספציפי שאתם מפרסמים. לדוגמא, אם אתם מפרסמים משחקי מחשב פופולאריים יהיה כדאי לכם לבחור במכירות. עם זאת, אם באותה החנות אתם גם מפרסמים מחשבי גיימינג, העדיפות היא לבחור בלידים, והסיבה היא בגלל ההבדל במוצרים, בהבנה של קהל היעד מה הוא קונה, במחיר ובאמון שלהם במוצר.
למה הכוונה?
כשאדם מחפש לקנות משחק מחשב פופולארי כמו פיפא 25, הוא מבין מה הוא קונה, גם אם הוא לא מכיר את החנות ממנה הוא קונה. מה גם שאם חס וחלילה הוא "נופל" על סקאם כלשהוא הסיכון הוא לא גבוה (בין 300 ל 500 ש"ח בממוצע) בניגוד למחשב גיימינג שיכול להכיל רכיבים שונים ולהגיע למחירים מאוד גבוהים של עשרות אלפי שקלים.
אז ההגיון אומר שהסיכוי שמישהו יקנה מחשב בעשרת אלפי שקלים בכמה "קליקים" באינטרנט, מבלי לדבר עם הספק קודם ולהבין מה זה כולל הוא נמוך עד אפסי ולכן יהיה מאוד כדאי שאם אנחנו מפרסמים מחשב גיימינג אז היעד של הקמפיין יהיה לידים. ז"א שיתקשרו או ישיאירו פרטים בטופס.
שלב 2 - בחרו יעד המרה
בחרו מה תרצו להשיג בקמפיין שלכם, האם שיתקשרו אליכם או שיקנו ממכם באתר. אתם יכולים לשנות או להוסיף יעדי המרות כפי שתרצו על ידי לחיצה על הקישור מצד שמאל למטה (Add Goal) ורק לאחר שיהיה לכם לפחות יעד המרות אחד תוכלו גם להסיר יעדים באמצעות לחיצה על ה 3 נקודות מצד ימין במשבצת.
חשוב: לפני שבכלל מעלים קמפיין אתם תהיו חייבים להגדיר ניטור המרות לאתר, כי תזכרו שאמרנו שגוגל משפרים אוטומטית את הקמפיין PMAX לפי הנתונים שמתקבלים בו, ולכן אם לא הוגדר ניטור המרות מדוייק בחשבון בין אם זה ללידים, ז"א לניטור מילוי טופס ושיחת טלפון או בין אם לרכישות באתר אז המערכת גם לא תדע כיצד נכון לשפר או אם צריך בכלל.
שלב 3 - בחרו Performence Max
שלב 4 - בחרו פיד מוצרים ושם לקמפיין
בשלב הזה כבר אמור להיות לכם חשבון במרצ'נט סנטר אם לא מוזמנים לעבור לקרוא איך לפתוח ולקדם אתרי חנות ואז תחזרו למסך הזה המערכות כבר יסתנכרנו ואז תוכלו לבחור את הפיד מוצרים שלכם. אם יש לכם כמה פידים, בחרו את הפיד שבו יש את המוצרים הרלוונטיים לקמפיין.
שלב 5 - בחרו הצעת מחיר (בידינג)
הגענו לרגע בו אנחנו מגדירים את הצעת המחיר של הקמפיין. שימו לב שבגלל שפימקס משתמש בבינה מלאכותית, אם לא תגדירו הגבלות תקציב ידניות, יהיו ימים שהמערכת תבזבז טיפה מעל התקציב שהגדרתם. בנוסף זהו הרגע שבו מגדירים אסטרטגיית בידינג. וכאן יש לכם שתי אופציות:
מקסימום המרות (Max. Conversions)
מקסימום המרות זאת אסטרטגיית הצעת מחיר המתמקדת בלהשיג הכי הרבה המרות, בין אם רכישה או לידים בתוך מסגרת התקציב שהגדרתם.
יעד עלות להמרה Target CPA
האופציה Target CPA נותנת לכם להגדיר בתוך הקמפיין פימקס מה המחיר האידיאלי שתרצו לשלם עבור כל המרה, ליד ו\או מכירה. גוגל מהצד שלה תנסה לשפר את הבידינג של הקמפיין בשביל להשיג את ה CPA שציינתם.
מקסימום ערך המרות
מקסימום ערך המרות (Conversions Value) מתייחס להשיג את הערך המרה הגבוה ביותר בתוך מסגרת התקציב שלכם. ז"א להשיג את הערך הכספי הגבוה ביותר לכל מכירה או ליד. מקסימום ערך המרות מחושב לפי חילוק של כמות ההמרות הכולל עם כמות האינטראקציות הנוספות שקרו בקמפיין PMAX (חשיפות, לחיצות)
יעד החזר על הוצאות פרסום (Taget ROAS)
כשאתם מגדירים את הניטור המרות, אתם גם מגדירים את הערך שלהן. לפיהן, גוגל תנבא כמה המרות הקמפיין יביא ואת הערך הכספי שלהן ואז תעלה את המחיר לכל קליק (CPC) בשביל למקסם את הערך המרה תוך כדי ניסיון לשמור על הוצאות הפרסום הגיוניות בשביל להגיע ליעד החזר שהגדרתם.
יעד צירוף לקוחות חדשים
גוגל נותנת מספר דרכים להעלות קמפיינים של פרסום ממומן PMAX המשפרים באופן אוטומטי את הצעות המחיר בשביל להשיג יותר המרות מלקוחות חדשים:
הצעת מחיר רק ללקוחות חדשים - אם המטרה של הקמפיין היא לחשוף את העסק רק ללקוחות חדשים אז גוגל באופן אוטומטי תראה את הפרסומות רק להם, ותתעלם מאלו שגוגל זיהו שהיו באתר או קנו ממכם בעבר.
לשלם יותר על לקוחות חדשים מקיימים - אם המטרה שלכם היא בעיקר לחשוף את העסק ללקוחות חדשים אבל גם ללקוחות קיימים, אז תוכלו להגדיר את הבידינג כך שהמחיר ללקוח חדש יהיה יותר גבוה מלקוח קיים, דבר האומר למערכת שאתם מוכנים לשלם יותר על המרה מלקוח חדש מאשר מלקוח קיים.
כמובן בשביל שהמערכת תבין מה ואיך לעשות בשני היעדים לצירוף לקוחות חדשים תצטרכו שיהיה בחשבון אדס שלכם מספיק מידע על לקוחות קיימים.
שלב 6 - הגדרות קמפיין
מלאו את ההגדרות של הקמפיין:
אזור - המיקום הגיאוגרפי של קהל היעד של הקמפיין.
שפה -השפה של הקמפיין והשפות בהן משתמשים קהל היעד שלכם.
נכסים דיגיטליים שנוצרו באופן אוטומטי - לתת רשות לגוגל ליצור אוטומטית תכנים נוספים לקמפיין מעבר לאלו שניצור בשלב הבא.
תאריך סיום לקמפיין (אם יש)
שלב 7 - צרו נכסים בקמפיין
כמו שצוין ממקודם, "פימקס" משלב הרבה סוגי קמפיינים שונים בתוך קמפיין אחד. בשביל להצליח לעשות את זה גוגל צריכים שיהיה להם הרבה תכנים שהם יוכלו "לשחק" איתם לכן הם מבקשים להוסיף:
כתובת האתר שאליו תפנו מבקרים באמצעות הקמפיין.
שם לנכס
את הפיד מוצרים של המרצ'נט סנטר לאתרי חנות: אם יש לכם הרבה מוצרים ותרצו לפרסם רק חלק מהם תוכלו לפלטר את המוצרים שאתם מפרסמים בקמפיין באמצעות לחיצה על העיפרון המסומן בתמונה.
15 כותרות רגילות של עד 30 תווים (שימו לב שבכל אחת מהכותרת להטמיע מילת מפתח אחת לפחות)
לפחות 5 כותרות ארוכות של עד 90 תווים (מילת מפתח אחת לפחות בכל אחת)
תיאורים של בין 60 ל 90 תווים (מילת מפתח אחת לפחות בכל אחד)
תמונות: מוצר, שירות ולוגו
סרטונים מיוטיוב (אם אין לכם גוגל ייצרו עבורכם)
סייט לינקס: קישורים לעוד דפים באתר מעבר לדף הראשי שהקמפיין מפנה אליו המוצגים בתחתית הפרסומת בחיפוש. שימו לב שכל אחד הכותרות של הסייט לינקס, אלו בכחול בתמונה, מכילות מילת מפתח רלוונטית אחת לפחות.
טופס צור קשר (גם כאן, מילת מפתח אחת לפחות)
מיקום גיאוגרפי (חיבור לגוגל מיי ביזנס)
נתיב לתצוגה (Display Path) - קישור עוגן ייעודי לקמפיין המכיל מילת מפתח כמו שאתם רואים בתמונה
שלב 8 - הוסיפו נושאי חיפוש
מילות המפתח שהוספתם בכותרות ותיאורים שלעיל ומילות מפתח נוספות הרלוונטיים למוצר או שירות שאתם מפרסמים. גוגל מאפשרים לכם להוסיף עד 25 ממליץ בחום להוסיף את כולם כי אז יש לגוגל יותר מידע על המוצר שלכם ולמי להראות אותו.
שלב 9 - הוסיפו אותות לזיהוי קהלים (Audience Signals)
אותות לזיהוי קהלים עוזרים לגוגל להבין מי הם הלקוחות הפוטנציאליים של המוצרים ו\או השירותים שלכם ולכן למי להראות את הפרסומות של הקמפיין בצורה מדויקת יותר לפי ה:
מידע של התנהגות המבקרים בעסק שלכם
מאפייני קהל - מיקום גיאוגרפי, תחביבים, תחומי עניין, מצב סוציו אקונומי, גיל, מין ועוד
שלב 10 - הגדירו תקציב יומי
הגדירו את התקציב היומי של הקמפיין, עברו שוב בדף הבא על כל הפרטים של הקמפיין ולחצו פרסם.
וזהו. עכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבדוק שהכל עובד כשורה. במהלך היומיים הקרובים הקמפיין יעבור כמה שלבים הראשון לאחר שאתם מפרסמים את הקמפיין הוא עובר לשלב הבדיקת מדיניות כדי לראות שהקמפיין עומד בכל הסטנדרטים, אם הוא לא אז אתם תקבלו התרעות למייל ובחשבון אדס.
אם הקמפיין עובר את השלב הזה ללא בעיות אז יתחילו להתקבל חשיפות לקמפיין במהלך הימים שלאחר מכן, ואם הקמפיין עובד טוב גם יגיעו משם המרות. בכל מקרה זה אף פעם לא "פרסם ושכח", אתם תהיו חייבים לעקוב אחריו ולראות אם:
א. כל מה שכתוב לעיל קורה.
ב. מתקבלות המרות (שוב מזכיר את החשיבות של הגדרת ניטור המרות לחשבון. מוזמנים לדבר איתי בשביל שאגדיר לכם את זה, כי יכול להיות טיפה מסובך. בכל מקרה אם אראה שיש דרישה לזה בגוגל, כי בשוק אני יודע שיש פשוט אני גם יודע שלא מחפשים את זה בעברית לפחות אז אצור על זה מאמר)
ג. אסטרטגיית בידינג שלכם עובדת.Pmax
Comentarios