top of page

קידום אתרים ממומן PMAX ב 10 שלבים

תוכן עניינים:


"פרפורמנס מקס" (בקיצור - "פימקס, PMAX") הוא סוג קמפיין של קידום אתרים ממומן שהושק בשנת 2021 שעוזר לבעלי אתרים לפשט את התהליך של פרסום העסק בגוגל. בפוסט זה נדבר על מה זה בדיוק? איך זה עובד? וכמובן איך מפרסמים?

באנר של המאמר קידום אתרים ממומן בו רואים אישה יושבת בתוך בריכה עם הכותרת של המאמר מעליה על רקע חום נראה לי

?PMAX מה זה קידום אתרים ממומן


קמפיין Pmax בגוגל אדס מאפשר לעסקים לפרסם בעזרת קמפיין אחד למגוון רחב של מיקומי פרסום שונים (Placements) כגון ב: 


תוצאות ממומנות בחיפוש - תוצאות מנוע החיפוש המוכרות.

תוצאות חיפוש  ממומנות בגוגל המופיעות כשמחפשים בגוגל את מילת המפתח קידום אתרים ממומן

גוגל שופינג -  משבצות מוצרים המופיעות בדרך כלל בראש דף התוצאות הראשי ו- בקטגוריית "שופינג" במנוע החיפוש. 

תמונת מסך של המשבצות של המוצרים של גוגל שופינג בחיפוש בגוגל של עמדות טעינה לרכב חשמלי.png תמונת מסך של המשבצות של המוצרים של גוגל שופינג בחיפוש בגוגל של עמדות טעינה לרכב חשמלי
תמונת מסך של הקטגוריית שופינג בחיפוש של עמדות טעינה לרכב חשמלי בו רואים את הקידום אתרים ממומן של המוצרים.png תמונת מסך של קטגורית שופינג בחיפוש של עמדות טעינה לרכב חשמלי בו רואים את הקידום אתרים ממומן של המוצרים

רשת המדיה -  באמצעות ה "דיספליי נטוורק" (GDN), עסקים יכולים לפרסם במיליוני אתרים ואפליקציות ברחבי הרשת.

תמונת מסך של הפרסומות באתרים דרך הרשת מדיה של גוגל GDN

יוטיוב - פרסומות המופיעות למשתמשים שאין להם מנוי בתשלום.


תמונת מסך של הקרוסלת מוצרים ביוטיוב כשמחפשים גנרטור ביוטויוב
תמונת מסך של הפרסומת ביוטיוב בתוצאות החיפוש כשמחפשים גנרטור.png תמונת מסך של הפרסומת ביוטיוב בתוצאות החיפוש כשמחפשים גנרטו

ג'ימייל - פרסומות המופיעות בעיקר בקטגורית "קידומי מכירה".

תמונת מסך של הפרסומות המופיעות בג'ימייל

מפות - פרסום ממומן ברשימות של גוגל מיי ביזנס ובתוצאות החיפוש הרגילות האורגניות בגוגל לפי מיקום המשתמש.  

פרסומת של עסק המפרסם בגוגל מיי ביזנס במילת המפתח מעבדת מחשבים בבאר שבע

איך PMAX עובד?


ה - קמפיין בגוגל פרפורמנס מקס, משתמש בבינה מלאכותית בשביל לשפר בזמן אמת את הנכסים והקבוצות נכסים, בידינג, מיקומים, מודעות ועוד על מנת להעלות את הסיכוי שיתקבלו כמה שיותר המרות לפי יעדי הקמפיין, לידים או מכירות. לשם כך, גם נעשה שימוש בשיטות בידינג חכמות.


מה זה שיטות בידינג חכמות (Smart Bidding)



כמו שנאמר לעיל, PMax משתמש בבינה מלאכותית בשביל לשפר את הקמפיין ככל שעובר הזמן וזה לא שונה בבידינג, הצעות מחיר. ז"א שהאלגוריתם לומד כיצד לשפר את כמה ועל מה נשלם כל פעם שמבקרים לוחצים על המודעה בשביל להשיג את ההחזר השקעה הגבוה ביותר. לפי: 


  1. התוצאות של הקמפיין בעבר (אם קיימות)

  2. איך מחפשים מתייחסים לקמפיינים שלכם בזמן אמת.  


סמארט בידינג לומד כיצד נתונים משפיעים על התוצאות של הקמפיין בגוגל, ומשתמש במידע הזה בשביל לשפר את הצעת המחיר כך שהמערכת תוכל לזהות הזדמנויות חדשות, על מנת להעלות את הסיכוי שזה יוביל גם ליותר המרות (מכירות\לידים). נתונים אלו יכולים להיות כמו: 


  • שעה ביום, 

  • מיקום הגיאוגרפי של המחפשים, 

  • כוונת המחפשים,

  • סוג מכשיר (מחשב, טלפון, טאבלט) 

  • ועוד 


לדוגמא, אם לאורך כל השנה אתם עושים קידום אתרים ממומן בשביל למשוך לקוחות פוטנציאליים לקנות סופגניות באתר חנות. סביר מאוד להניח שבחנוכה יחפשו יותר פעמים את המילת מפתח "סופגניות" במנועי החיפוש, מה שמוביל לכך שיש יותר סיכוי שגם תמכרו יותר סופגניות בתקופה הזאת. שני הנתונים הללו בוודאות ישפיעו גם על הבידינג של הקמפיין. 



איך מפרסמים Pmax Campaign?


המטרה של קמפיין לקידום אתרים ממומן בגוגל Pmax הוא לפשט לכם את תהליך הפרסום כמה שיותר. בחלק זה נדבר על כל השלבים מ א - ת' בשביל שגם אתם תוכלו לעשות זאת לבד ללא קבלת עזרה ממומחה קידום אתרים כזה או אחר.    


שלב 1 - בחירת יעד קמפיין PMAX


השלב הראשון בכל קמפיין קידום אתרים ממומן בגוגל אדס מתחיל בבחירת היעד שלכם. ז"א מה אתם רוצים להשיג מהפרסום? בכל הנוגע ל פימקס אנחנו מדברים ספציפית על שני יעדים - מכירות ולידים. 


מתי לבחור בלידים ומתי במכירות?


כמובן יש הרבה מאוד דוגמאות למתי לבחור בזה ומתי בזה אבל בסופו של דבר אתם תצטרכו להחליט מה הוא היעד הנכון למוצר או השירות הספציפי שאתם מפרסמים. לדוגמא, אם אתם מפרסמים משחקי מחשב פופולאריים יהיה כדאי לכם לבחור במכירות. עם זאת, אם באותה החנות אתם גם מפרסמים מחשבי גיימינג, העדיפות היא לבחור בלידים, והסיבה היא בגלל ההבדל במוצרים, בהבנה של קהל היעד מה הוא קונה, במחיר ובאמון שלהם במוצר. 



למה הכוונה? 


כשאדם מחפש לקנות משחק מחשב פופולארי כמו פיפא 25, הוא מבין מה הוא קונה, גם אם הוא לא מכיר את החנות ממנה הוא קונה. מה גם שאם חס וחלילה הוא "נופל" על סקאם כלשהוא הסיכון הוא לא גבוה (בין 300 ל 500 ש"ח בממוצע) בניגוד למחשב גיימינג שיכול להכיל רכיבים שונים ולהגיע למחירים מאוד גבוהים של עשרות אלפי שקלים. 


אז ההגיון אומר שהסיכוי שמישהו יקנה מחשב בעשרת אלפי שקלים בכמה "קליקים" באינטרנט, מבלי לדבר עם הספק קודם ולהבין מה זה כולל הוא נמוך עד אפסי ולכן יהיה מאוד כדאי שאם אנחנו מפרסמים מחשב גיימינג אז היעד של הקמפיין יהיה לידים. ז"א שיתקשרו או ישיאירו פרטים בטופס.      


תמונת מסך של הדף הראשון כשיוצרים קמפיין בגוגל אדס של הגדרת היעד לקמפיין.png תמונת מסך של הדף הראשון כשיוצרים קמפיין בגוגל אדס של הגדרת היעד לקמפיין

שלב 2 - בחרו יעד המרה


בחרו מה תרצו להשיג בקמפיין שלכם, האם שיתקשרו אליכם או שיקנו ממכם באתר. אתם יכולים לשנות או להוסיף יעדי המרות כפי שתרצו על ידי לחיצה על הקישור מצד שמאל למטה (Add Goal) ורק לאחר שיהיה לכם לפחות יעד המרות אחד תוכלו גם להסיר יעדים באמצעות לחיצה על ה 3 נקודות מצד ימין במשבצת. 


תמונת מסך של בחירת היעד המרה זא מה ייחשב כהמרה בקמפיין רכישות או לידים

תמונת מסך של בחירת יעד המרה לקמפיין חדש בגוגל אדס עם הסימון של להוסיך יעד המרה או ה 3 נקודות שצריך ללחוץ עליהן בשביל להסיר יעד המרה בקמפיין

חשוב: לפני שבכלל מעלים קמפיין אתם תהיו חייבים להגדיר ניטור המרות לאתר, כי תזכרו שאמרנו שגוגל משפרים אוטומטית את הקמפיין PMAX לפי הנתונים שמתקבלים בו, ולכן אם לא הוגדר ניטור המרות מדוייק בחשבון בין אם זה ללידים, ז"א לניטור מילוי טופס ושיחת טלפון או בין אם לרכישות באתר אז המערכת גם לא תדע כיצד נכון לשפר או אם צריך בכלל.


תמונת מסך של ניטור ההמרות בחשבון אדס של לקוח של שיווקסיפור

שלב 3 - בחרו Performence Max


תמונת מסך של בחירת סוג הקמפיין בהגדרות קמפיין הראשיות כשהמשבצת של PMAX לחוצה

שלב 4 - בחרו פיד מוצרים ושם לקמפיין


בשלב הזה כבר אמור להיות לכם חשבון במרצ'נט סנטר אם לא מוזמנים לעבור לקרוא איך לפתוח ולקדם אתרי חנות ואז תחזרו למסך הזה המערכות כבר יסתנכרנו ואז תוכלו לבחור את הפיד מוצרים שלכם. אם יש לכם כמה פידים, בחרו את הפיד שבו יש את המוצרים הרלוונטיים לקמפיין.


תמונת מסך של בחירת חשבון מרצנט סנטר בשביל להוסיף מוצרים לקמפיין PMAX בגוגל אדס ובחירת שם לקמפיין

שלב 5 - בחרו הצעת מחיר (בידינג)


הגענו לרגע בו אנחנו מגדירים את הצעת המחיר של הקמפיין. שימו לב שבגלל שפימקס משתמש בבינה מלאכותית, אם לא תגדירו הגבלות תקציב ידניות, יהיו ימים שהמערכת תבזבז טיפה מעל התקציב שהגדרתם.   בנוסף זהו הרגע שבו מגדירים אסטרטגיית בידינג. וכאן יש לכם שתי אופציות:


מקסימום המרות (Max. Conversions) 


מקסימום המרות זאת אסטרטגיית הצעת מחיר המתמקדת בלהשיג הכי הרבה המרות, בין אם רכישה או לידים בתוך מסגרת התקציב שהגדרתם.


 יעד עלות להמרה Target CPA

האופציה Target CPA נותנת לכם להגדיר בתוך הקמפיין פימקס מה המחיר האידיאלי שתרצו לשלם עבור כל המרה, ליד ו\או מכירה. גוגל מהצד שלה תנסה לשפר את הבידינג של הקמפיין בשביל להשיג את ה CPA שציינתם. 

תמונת מסך של הצעת המחיר בידינג בקמפיין פימקס בגוגל  יעד  Target CPA עלות להמרה

מקסימום ערך המרות


מקסימום ערך המרות (Conversions Value) מתייחס להשיג את הערך המרה הגבוה ביותר בתוך מסגרת התקציב שלכם. ז"א להשיג את הערך הכספי הגבוה ביותר לכל מכירה או ליד. מקסימום ערך המרות מחושב לפי חילוק של כמות ההמרות הכולל עם כמות האינטראקציות הנוספות שקרו בקמפיין PMAX (חשיפות, לחיצות)


יעד החזר על הוצאות פרסום (Taget ROAS)

כשאתם מגדירים את הניטור המרות, אתם גם מגדירים את הערך שלהן. לפיהן, גוגל תנבא כמה המרות הקמפיין יביא ואת הערך הכספי שלהן ואז תעלה את המחיר לכל קליק (CPC) בשביל למקסם את הערך המרה תוך כדי ניסיון לשמור על הוצאות הפרסום הגיוניות בשביל להגיע ליעד החזר שהגדרתם.  


תמונת מסך של הצעת המחיר בידינג בקמפיין פימקס בגוגל החזר על הוצאות פרסום.png תמונת מסך של הצעת המחיר בידינג בקמפיין פימקס בגוגל החזר על הוצאות פרסום

יעד צירוף לקוחות חדשים


גוגל נותנת מספר דרכים להעלות קמפיינים של פרסום ממומן PMAX המשפרים באופן אוטומטי את הצעות המחיר בשביל להשיג יותר המרות מלקוחות חדשים:


  1. הצעת מחיר רק ללקוחות חדשים - אם המטרה של הקמפיין היא לחשוף את העסק רק ללקוחות חדשים אז גוגל באופן אוטומטי תראה את הפרסומות רק להם, ותתעלם מאלו שגוגל זיהו שהיו באתר או קנו ממכם בעבר. 


  1. לשלם יותר על לקוחות חדשים מקיימים - אם המטרה שלכם היא בעיקר לחשוף את העסק ללקוחות חדשים אבל גם ללקוחות קיימים, אז תוכלו להגדיר את הבידינג כך שהמחיר ללקוח חדש יהיה יותר גבוה מלקוח קיים, דבר האומר למערכת שאתם מוכנים לשלם יותר על המרה מלקוח חדש מאשר מלקוח קיים.   


כמובן בשביל שהמערכת תבין מה ואיך לעשות בשני היעדים לצירוף לקוחות חדשים תצטרכו שיהיה בחשבון אדס שלכם מספיק מידע על לקוחות קיימים.


תמונת מסך מהחלק של יעד צירוף לקוחות חדשים כשמגדירים בידינג בקמפיין PMAX

שלב 6 - הגדרות קמפיין


מלאו את ההגדרות של הקמפיין: 


תמונת מסך של הגדרות קמפיין PMAX מיקום גיאוגרפי ושפות.png תמונת מסך של הגדרות קמפיין PMAX מיקום גיאוגרפי ושפות

  • אזור - המיקום הגיאוגרפי של קהל היעד של הקמפיין. 

  • שפה -השפה של הקמפיין והשפות בהן משתמשים קהל היעד שלכם. 

  • נכסים דיגיטליים שנוצרו באופן אוטומטי - לתת רשות לגוגל ליצור אוטומטית תכנים נוספים לקמפיין מעבר לאלו שניצור בשלב הבא. 

  • תאריך סיום לקמפיין (אם יש) 


שלב 7 -  צרו נכסים בקמפיין


כמו שצוין ממקודם, "פימקס" משלב הרבה סוגי קמפיינים שונים בתוך קמפיין אחד. בשביל להצליח לעשות את זה גוגל צריכים שיהיה להם הרבה תכנים שהם יוכלו "לשחק" איתם לכן הם מבקשים להוסיף:


  • כתובת האתר שאליו תפנו מבקרים באמצעות הקמפיין.

תמונת מסך של בחירת כתובת האתר שמפרסמים בקמפיין קידום אתרים בחלק של היצירת נכסים לקמפיין

  • שם לנכס 

תמונת מסך של בחירת שם לנכס הראשון בקמפיין PMAX ובחירת Listing Groups של המוצרים מהמרצ'נט סנטר

  • את הפיד מוצרים של המרצ'נט סנטר לאתרי חנות: אם יש לכם הרבה מוצרים ותרצו לפרסם רק חלק מהם תוכלו לפלטר את המוצרים שאתם מפרסמים בקמפיין באמצעות לחיצה על העיפרון המסומן בתמונה.


תמונת מסך של בחירת חלק מהמוצרים לקמפיין קידום אתרים ממומן פימקס בגוגל


  • 15 כותרות רגילות של עד 30 תווים (שימו לב שבכל אחת מהכותרת להטמיע מילת מפתח אחת לפחות)


תמונת מסך של ה15 כותרות רגילות בקמפיין PMAX

  • לפחות 5 כותרות ארוכות של עד 90 תווים (מילת מפתח אחת לפחות בכל אחת)


תמונת מסך של חמשת הכותרות הארוכות בקמפיין PMAX

  • תיאורים של בין 60 ל 90 תווים (מילת מפתח אחת לפחות בכל אחד)


תמונת מסך של חמשת התיאורים בקמפיין קידום אתרים ממומן PMAX

  • תמונות: מוצר, שירות ולוגו


תמונת מסך של החלק לבחירת תמונות ולוגו בקמפיין גוגל אדס פימקס.png תמונת מסך של החלק לבחירת תמונות ולוגו בקמפיין גוגל אדס פימקס

  • סרטונים מיוטיוב (אם אין לכם גוגל ייצרו עבורכם)


תמונת מסך מהחלק של הוספת סרטונים לקמפיין קידום אתרים ממומן PMAX
  • סייט לינקס: קישורים לעוד דפים באתר מעבר לדף הראשי שהקמפיין מפנה אליו המוצגים בתחתית הפרסומת בחיפוש. שימו לב שכל אחד הכותרות של הסייט לינקס, אלו בכחול בתמונה, מכילות מילת מפתח רלוונטית אחת לפחות.


תמונת מסך של הסייט לינקס בקמפיין PMAX


תמונת מסך של העריכה הסייט לינקס בקמפיין PMAX


תמונת מסך של החלק של הוספת טופס לקמפיין

תמונת מסך של איך נראה הקידום הממומן PMAX בגוגל מיי ביזנס תוצאות מקומיות בגוגל

  • נתיב לתצוגה (Display Path) -  קישור עוגן ייעודי לקמפיין המכיל מילת מפתח כמו שאתם רואים בתמונה


תמונת מסך של נתיב לתצוגה של כתובת האתר בקמפיין PMAX בגוגל אדס

שלב 8 - הוסיפו נושאי חיפוש


מילות המפתח שהוספתם בכותרות ותיאורים שלעיל ומילות מפתח נוספות הרלוונטיים למוצר או שירות שאתם מפרסמים. גוגל מאפשרים לכם להוסיף עד 25 ממליץ בחום להוסיף את כולם כי אז יש לגוגל יותר מידע על המוצר שלכם ולמי להראות אותו.

תמונת מסך של הוספת נושאי חיפוש שהם מילות מפתח לקמפיין פרסום ממומן בגוגל PMAX

שלב 9 - הוסיפו אותות לזיהוי קהלים (Audience Signals)


אותות לזיהוי קהלים עוזרים לגוגל להבין מי הם הלקוחות הפוטנציאליים של המוצרים ו\או השירותים שלכם ולכן למי להראות את הפרסומות של הקמפיין בצורה מדויקת יותר לפי ה: 


  • מידע של התנהגות המבקרים בעסק שלכם


תמונת מסך של אותות לזיהוי קהלים לפי המידע האיש של העסק מבקרים באתר ורשימות לקוחות

  • מאפייני קהל - מיקום גיאוגרפי, תחביבים, תחומי עניין, מצב סוציו אקונומי, גיל, מין ועוד


תמונת מסך של אותות לזיהוי קהלים נוספים לפי תחומי עניין גיאוגרפיה מצב סוציו אקונומי ועוד

שלב 10 - הגדירו תקציב יומי 


הגדירו את התקציב היומי של הקמפיין, עברו שוב בדף הבא על כל הפרטים של הקמפיין ולחצו פרסם. 


תמונת מסך של הגדרת תקציב יומי בקמפיין קידום אתרים ממומן פימקס


וזהו. עכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבדוק שהכל עובד כשורה. במהלך היומיים הקרובים הקמפיין יעבור כמה שלבים הראשון לאחר שאתם מפרסמים את הקמפיין הוא עובר לשלב הבדיקת מדיניות כדי לראות שהקמפיין עומד בכל הסטנדרטים, אם הוא לא אז אתם תקבלו התרעות למייל ובחשבון אדס.


תמונת מסך של אחרי שמפרסמים קמפיין של קידום אתרים ממומן בגוגל אדס של הגרף התקדמות המראה על מתקבלות חשיפות מתקבלות קליקים מתקבלים המרות ועוד

אם הקמפיין עובר את השלב הזה ללא בעיות אז יתחילו להתקבל חשיפות לקמפיין במהלך הימים שלאחר מכן, ואם הקמפיין עובד טוב גם יגיעו משם המרות. בכל מקרה זה אף פעם לא "פרסם ושכח", אתם תהיו חייבים לעקוב אחריו ולראות אם: 


א. כל מה שכתוב לעיל קורה. 

ב. מתקבלות המרות (שוב מזכיר את החשיבות של הגדרת ניטור המרות לחשבון. מוזמנים לדבר איתי בשביל שאגדיר לכם את זה, כי יכול להיות טיפה מסובך. בכל מקרה אם אראה שיש דרישה לזה בגוגל, כי בשוק אני יודע שיש פשוט אני גם יודע שלא מחפשים את זה בעברית לפחות אז אצור על זה מאמר)

ג. אסטרטגיית בידינג שלכם עובדת.Pmax


 









Comentarios


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page