תוכן עניינים:
יועץ שיווק דיגיטלי תורם בחידוד האסטרטגיה השיווקית, יבדל את העסק שלכם מהמתחרים, ויעזור לכם למצוא את קהל היעד שלכם. פוסט בלוג זה יתעסק במה יועץ שיווק באינטרנט עושה בפועל ואיך יכול לעזור לבנות את העסק לשנים קדימה.
מה עושה יועץ שיווק דיגיטלי?
תפקידו של יועץ שיווקי יכול להשתנות דרמטית לפי רצונות הלקוח ודרישות הפרוייקט. עם זאת, שירותי ייעוץ דיגיטלי לרוב כוללים:
מחקר שוק
מחקרי השוק בשיווק דיגיטלי יעזרו לכם להבין את קהל היעד, ההעדפות האישיות שלהם, איפה הם מסתובבים ברשת ומי העסקים המתחרים אתכם על תשומת לבם. על ידי ניתוח מידע זה ארגונים יוכלו לזהות הזדמנויות חדשות, לטרגט נכון את קהל היעד הספציפי שלהם על ידי יצירת תוכן במקומות הנכונים שהם יוכלו להזדהות איתו. מתודות נפוצות של מחקרי שיווק כוללות:
מחקר מילות מפתח ותגיות
מחקר מילות מפתח מתייחס למציאת המילים והביטויים בהם קהל היעד שלכם משתמש כאשר הם מדברים על העסק, מוצרים או שירותים שלכם ברשת. אלו, יכולים להיות מילות מפתח שמקלידים בשביל לחפש משהו במנועי החיפוש או תגיות ברשתות החברתיות.
לאחר שמצאנו מה, איך ואיפה קהל היעד מחפש מידע על או לרכוש את המוצרים והשירותים שעסק מציע, כך נוכל גם להבין מה הם מוצאים, ז"א אילו תכנים הם מוצאים בסושיאל ובמנועי החיפוש. לדוגמה כשמישהי מחפשת "לק ג'ל" באינסטגרם מה היא מוצאת? האם היא מוצאת יותר פוסטים או רילסים? אילו חשבונות היא מוצאת שם? איך הם מציגים את עצמן\ם בביו?
כמובן, אין בכוונתי שתעתיקו אחד לאחד מהמתחרים שלכם. עם זאת, כן כדאי ללמוד מהן\ם ולהבין מה מצליח ואיך אנחנו יכולים לעשות לזה גרסה אחרת משלנו.
בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט
בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט מתייחסת ליצירת תכנית פרסום סדורה של המוצרים או התוכן של העסק, המבוססת על המחקרים שעשינו בשלב הקודם. ז"א שלאחר שגילינו מי קהל היעד שלנו והיכן הם נמצאים נוכל להבין די בקלות מה ליצור בחשבונות של העסק ובאתר. לדוגמא, אם יש לי לקוחה שעושה לק ג'ל ולה יש אתר חנות המוכר גם את המוצרים שהיא עצמה משתמשת בהן, אני אמליץ לה מאוד ליצור תוכן מרכזי אחד בחודש באתר המעביר אינפורמציה שקהל היעד שלה מחפש בנוגע למוצרים או לשירות שלה, כמו לדוגמה "מה כדאי לדעת על בחירת צבעים לק ג'ל לקיץ?" בו היא מראה, מסבירה וממליצה על הצבעים שהיא בעצמה מוכרת בחנות שלה.
או לחילופין אם אני רוצה לקדם אתר איקומרס בו אני מוכר מוצרי אלקטרוניקה שונים שביניהם גם "כבל סבתא". מהסתכלות מהירה בדף הראשון בתוצאות החיפוש אוכל להבין איזה תכנים צריכים להיות לי בשביל שיהיה לי סיכוי להיות מדורג במילת המפתח הזאת - מאמר, מוצר וסרטונים. ז"א שאם אכתוב מאמר מקורי שמקדם את המוצר הזה באתר שלי ואז גם אצור סרטון הדרכה ביוטיוב, שכולם מטרגטים את אותה מילת המפתח "כבל סבתא", כך יש סיכוי שאדורג איתם גבוה במילת המפתח הזאת ואתחרה ראש בראש עם המתחרים בתמונה.
ייעוץ דיגיטלי לסושיאל
מיקומו של התוכן המרכזי מהפסקה הקודמת משתנה בהתאם לרצונות בעלי העסק אבל אני מאוד ממליץ שהוא יהיה באתר. לא רק כי יש לי אינטרס ברור, בכל זאת שיווקסיפור מציע שירותי קידום אתרים, אלא בגלל שהאתר זאת הפלטפורמה היחידה שהיא שלכם באמת. עם זאת, התוכן המרכזי יכול להיות גם ביוטיוב, אינסטגרם, פינטרסט, פייסבוק וכו' וממנו את "גוזרים ומתאימים" חלקים קטנים. לדוגמא אם הלקוחה של הלק ג'ל תיצור סרטון אחד ארוך של חצי שעה על כל מיני "דוגמאות של לק ג'ל לקיץ". את הסרטון הזה לגזור ללפחות 10 יוטיוב Shorts, סטוריז באינסטגרם, ותכנים לטיקטוק.
יועץ קידום אתרים בוחן, מנתח ומספק תובנות לשימור ושיפור האתר שלכם כך שתהיה התאמה מיטבית בינו לבין קהל היעד ומנועי החיפוש. ז"א בראשונה לוודא שמנועי החיפוש יכולים לסרוק, לרנדר ולאנדקס את האתר שלכם כמו שצריך. כי אם לא יוכלו לעשות את הפעולות שלעיל הם גם לא יוכלו לדרג אותו בהתאם ברשימת התוצאות.
הסיבה השנייה היא גם למה איש מקצוע זה נקרא "יועץ SEO", כי הוא מייעץ לבעלי אתרים ולצוותים שלהם כיצד לשפר את התוכן בכל דף באתרם, כך שהם יהיו רלוונטיים יותר לקהל היעד, ז"א שיטרגטו את מילות המפתח הנכונות בכותרות, תיאורים, וקישורים פנימיים, שתהיה היררכיית אתר הגיונית וברורה, ועוד. כל אלו יעזרו ליצור חווית משתמשים רלוונטית ונוחה ולכן גם הסיכוי שידורגו גבוה יותר לאורך זמן בכל אותם מילות מפתח עולה.
קידום ממומן PPC
ייעוץ לפרסום ממומן זהו שירות מומחים המנהלים או מייעצים איך לנהל, ליצור ולשפר קמפיינים במנועי החיפוש כמו גוגל או בינג אדס. מומחים אלו (שתסלחו לי על הגאוות יתר, גם אני קורא לעצמי כך) יעזרו לכם לשפר את הנכסים בקמפיין על ידי:
בדיקה ובעת הצורך תיקון יעדי הקמפיין
בדיקה ותיקון של ניטור ההמרות בחשבון.
שיפור הנכסים בקמפיין על ידי הוספת כותרות ותיאורים המכילים מילות מפתח רלוונטיות, סרטונים קשורים, תמונות, סייט לינקס, נכסי מידע מובנה ועוד.
הוספת אותות לזיהוי קהלים (Audience Signals), נושאי חיפוש בקמפיינים PMAX ועוד
יועצי שיווק בדיגיטל מומלצים
כמובן שברשת תוכלו למצוא הרבה אנשים שמבינים ממש טוב את עולם השיווק הדיגיטלי ושאם תעקבו אחריהם תוכלו לקבל מהם הרבה מאוד תובנות וטיפים מעשיים כיצד לקדם את העסק באינטרנט. עם זאת הרשימה שלפניכם מייצגת חלק מאלו ששיווקסיפור מעריכים אותם ולומדים מהם כל יום (הסדר אקראי לחלוטין)
ראנד פישקין: שותף-מייסד והמנכ"ל של חברת ספארקטורו, תוכנה למחקרי קהלים. ממנו למדתי ולומד המון על איך SEO בפרט ו - שיווק דיגיטלי בכלל אמור להיראות ולהיעשות. בנוסף הוא גם המייסד של חברת מוז הגדולה והמוכרת אותה הוא עזב בטריקת דלתות צורמת לפי השמועות והספר המומלץ מאוד שלו לכל אחד החושב להיות יזם.
גארי V: גארי ויינרצ'אק הוא משקיע סדרתי, משפיען, טקטיקן שיווקי ללא חת. תוכלו למצוא את התכנים שלו בכל מקום אפשרי באינטרנט בין אם ביוטיוב שם יש לו הרבה מאוד תכנים שונים גם על שיווק אבל גם מיינדסט, מכירות ועוד, אני ממליץ מאוד ביוטיוב שלו על הסדרה 4D כי אלו בעלי עסקים אמיתיים שבאים להתייעץ איתו והוא מספק להם טיפים על המקום. לקחתי ואני עוד לוקח משם הרבה מאוד תובנות לאיך לקדם את העסק שלי. בנוסף אני מאוד ממליץ על הספרים שלו.
אליידה סוליס: יועצת SEO מוכשרת ביותר, בלוגרית שכתבה באין ספור מגזינים בתחום כמו מוז, SEL ועוד. בנוסף אני ממליץ לכם להירשם גם לניוזלטר שלה SEOFOMO בשביל לקבל הרבה מאוד טיפים שבועיים על עולם של הקידום אתרים.
לינק מוזס (אריק וורד): אם אתם רוצים ללמוד כיצד לבנות קישורים, אני אשמח כמובן גם שתבדקו את המאמר שכתבתי על הנושא בלינק הקודם, אבל אני עוד יותר אשמח אם תכירו את הלינק מוזס, הלוא הוא אריק וורד. באתר שלו, ותסלחו לו על האולד סקול, בכל זאת הוא נפטר לפני כחמש שנים, תמצאו מגוון רחב של אסטרטגיות פרקטיות לבניית קישורים לאתר שעדיין עובדות ושצולחות את מבחן הזמן ביג טיים. מומלץ מאוד.
留言