top of page
תמונת הסופר/תAdi Shwartzman

שיווק B2B - איך עושים?

תוכן עניינים:


הקלדתם במנוע החיפוש "שיווק B2B"? אני מניח שאתם רוצים לדעת טיפה יותר על מה זה, איך זה שונה מ B2C ואסטרטגיות אפקטיביות נוספות. אם כך, לחלוטין הגעתם למקום הנכון :) 


שיווק בו רואים איש עם חליפה והכותר של המאמר והשם של העסק שיווק סיפור שירותי קידום אתרים למטה B2B באנר של המאמר על


מה זה B2B?


"עסק לעסקים", B2B, מתייחס לעסקאות המתבצעות בין עסקים. לדוגמה, כמו העסקאות המתבצעות בין שיווקסיפור ללקוחותינו. הם עסקים הרוצים שירותי קידום אתרים, ואני עסק המספק אותם. עם זאת, קשר עסקי זה יכול להתבצע במגוון רחב של תחומים כמו בין ספק משקאות למסעדות או בין חברת הגברה ותאורה לחברת הפקות. בגדול, B2B מדבר על כל פעם שמתבצעת עסקה בין עסק אחד לאחר.


B2B vs B2C


אם B2B אלו עסקאות המבוצעות בין עסקים אז B2C אלו עסקאות שמבוצעות בין עסק לצרכנים. כמו לדוגמה כל מי שקונה בקיוסק, מסעדה, חנות נעליים, אלו לרוב אנשים פרטיים. וישנם הרבה הבדלים בין מכירה לעסק לבין לאדם הפרטי אבל ההבדל העיקרי הוא בדרך שקהל יעד של עסק עוברים עד שהם מחליטים לרכוש ממנו.  


ב -  B2B עסקים מציעים את השירותים שלהם לעסקים אחרים. מה שאומר, שלרוב תהליך המכירה יתבצע מול כמה בעלי תפקידים כמו איש או מנהל המכירות, מנהל המחלקה האחראי על השירות שמציעים, בעלי מניות, מנהל רכש וכו'. זאת בניגוד ל B2C שהעסק מתנהל ישירות מול מי שמשלם. 


מה שאומר, שלעיתים המכירה ישירות לצרכן היא הרבה יותר ישירה ומהירה כי העסק מתנהל מול אדם אחד שבוחן מספר אפשרויות ואז מחליט. עם זאת, אין מושלם בחיים, ומה שיכול להיחשב כחסרון בתהליך המכירה של B2B יכול להיות יתרון לאחריו בגלל שהקשר עם הלקוח הרבה יותר חזק, כי נותן השירות מכיר את הנפשות הפועלות בחברה, מודע הרבה יותר לקשיים שהם מתמודדים איתם ואיך השירות\מוצר שלו פותר אותם.

B2B VS B2C יתרונות וחסרונות של כל אחד

אסטרטגיה לקידום אתרים לעסקים


בשביל ליצור אסטרטגיה שיווקית מוצלחת חובה לתכנן לפי מחקרי העסק והמתחרים איך אנחנו רוצים למשוך את קהל היעד אלינו לעסק, להוציא את התכנית לפועל, ואז לראות האם זה מצליח או לא לפי המטרות שהצבנו לעצמנו. לפניכם השלבים לקידום אתרים לעסקים.



תגדירו מטרות "לא ריאליות"


קודם כל, לפני שרצים ליצור תוכן ובטח לפני שעושים קידום ממומן צריך להגדיר מה המטרות שלנו, שהן חייבות להיות מדידות בקלות ולאחר מכן, להתחיל לפרק אחורה לצעדים ישימים. ואתן לכם דוגמא אישית, אני מכוון לכך שעוד שנה מהיום (יוני 2025) שיווקסיפור יהיה מדורג בדף הראשון במנועי החיפוש כשתחפשו שני ביטויי מפתח שהכי חשובים לי:  "קידום אתרים" ו - "שירותי קידום אתרים".




עכשיו לשני הביטויים הללו כמו שאתם בטח יכולים להניח יש תחרות רבה. עם זאת, כפי תוכלו לראות בבלוג, בדף הבית, שירותים, גוגל מיי ביזנס, אינסטגרם, ערוץ יוטיוב ועוד, שאני "מטרגט" את אותן מילות מפתח שוב ושוב, כל פעם עם תכנים שונים, ומכיוונים אחרים, פעם זה דרך כתיבת מאמר על אילו שירותי קידום אתרים אני מציע, פעם אחרת סרטונים ביוטיוב על קידום אתר חנות או כתיבת מאמר על קידום אתרים לעסקים קטנים וככה בהנחה שאמשיך ליצור הרבה מאוד תכנים שונים המטרגטים יותר מילות מפתח שונות הקשורות לשני ביטויים שלעיל (ושאשרוד עד אז, בכל זאת חי בישראל:) יש יותר סיכוי שאדורג בהן בדף התוצאות הראשון בעוד שנה. 


קהל יעד - זיהוי ואפיון


אפילו מאמר זה הוא עוד שכבה בקידום האורגני הכולל של שיווקסיפור, כי מי יקליד בשורת החיפוש בגוגל את ביטוי המפתח "שיווק B2B"? לרוב, וכאן אני מנחש עם קצת שכל, שאתם בעלי עסק או אלו שאחראים על השיווק בעסק, מה שאומר שאתם בדיוק האנשים שאני רוצה שיקראו את זה, וייראו מה אני יודע לעשות. לכן, מאוד חשוב לדעת למי אנחנו פונים, ומי אנחנו רוצים הכי רוצים שיכנסו לאתר שלנו.

תמונת מסך מאהרפס של מחקר המילים למילת המפתח שיווק B2B שלה 100 חיפושים בחודש תחרות קלה.png תמונת מסך מאהרפס של מחקר המילים למילת המפתח שיווק B2B שלה 100 חיפושים בחודש תחרות קלה

ערוצי פרסום


ברגע שהבנו אל מי אנחנו פונים כך נוכל להחליט איך אנחנו עושים זאת. זאת אומרת להבין דברים כמו: 

 

  • איפה הם מסתובבים ברשת? לדוגמא, פורומים הקשורים לנישה שלכם כמו SAF או archijob לעסקים מעולמות עיצוב פנים, אדירכלות שיפוצים ועוד. 

  • מה הם מקלידים בגוגל כשהם מחפשים את השירות שלכם? מחקר מילות מפתח.

  •  באילו רשתות חברתיות הם בעיקר נמצאים? לדוגמא, לינקדאין

  • אילו "פערי תוכן" קיימים בשוק שלכם? מה המתחרים שלכם לא עושים. לדוגמא, אם למתחרים אין סרטונים, פודקאסטים ותמונות במאמרים. 

  • האם קהל היעד שלכם הולכים לאירועים של השוק? לדוגמא כנסים של חקלאות. 



מדהים :) עכשיו, לאחר שאנחנו מבינים מה האסטרטגייה השיווקית שלנו, הגיע הזמן להוציא אותה לפועל, ליצור תכנים באתר ו\או בחשבונות ברשתות החברתיות. והדרך הכי טובה לעשות שיווק אורגני, הוא להחליט מה יהיה התוכן המרכזי שלכם, וממנו לגזור חלקים קטנים, להתאים ולפרסם אותן בפלפטפורמות השונות. לדוגמא הקידום האורגני של שיווקסיפור הוא כדלקמן: 


התוכן המרכזי הוא מאמר מהבלוג קידום אתרים. ממנו אני חותך גוזר חלקים קטנים ומפרסם אותם בקבוצת "לך חפש" בפיייסבוק ובחשבון אינסטגרם. בנוסף, התחלתי לאחרונה גם לקדם ביוטיוב את המאמרים מהבלוג. זאת על ידי יצירת פלייליסט בעל אותו שם של המאמר (מילת המפתח שאני מטרגט), שכל כותרת מהמאמר (תת-נושא) היא סרטון בפלייליסט. מכל אחד מסרטונים אני מייצר מלא סרטונים קצרים ביוטיוב (Shorts)


תרשים של איך נראה הקידום האורגני של שיווקסיםור שירותי קידום אתרים שהתוכן המרכזי מהאתר באמצע מסביבו 4 הפלטפורמות שאני מפרסם בהן יוטיוב אינסטגרם פייסבוק ולינקדאין עם איך אני מפרסם בהן באמצעות סטוריז רילס ופלייליסטים

כמובן שבכל אחד מהפרסומים הנ"ל תוכלו למצוא את הקישור לאתר בין אם זה כמו בתגובות בפייסבוק, בתיאור ביוטיוב או בביו באינסטגרם, אז המטרה היא שהכל יפנה בסופו של דבר לתוכן המרכזי שלכם, איפה שהוא לא יהיה.


קידום ממומן


יש סיבה למה קידום אתרים ממומן הגיע אחרי האורגני. כי, וזה ממש לא משנה באיזה פלטפורמה מפרסמים, אם השיווק הדיגיטלי B2B האורגני שלכם חזק באותה פלטפורמה, ככה זה גם ישפיע על הפרסום הממומן. ז"א לאחר שיצרנו את התוכן המרכזי ושיווקנו אותו בכל הפלטפורמות המרכזיות, אפשר לפרסם את התכנים שהצליחו מבחינתכם יותר בצורה טבעית גם ממומן. 


אנליטיקה - מדדו ושפרו


זהו החלק בו אתם מבינים אם אתם בכיוון הנכון, ומה יהיה לכם כדאי ליצור בהמשך. לדוגמא, אם התוכן המרכזי שלכם הוא ביוטיוב בדקו האם: 


  • כמות הצפיות עולות?

  • כמות הנרשמים לערוץ עולה?  

  • הזמן הממוצע שהם צופים בסרטונים עולה?

  • על איזה חלק מהסרטון הם עצרו והחזירו אחורה (צפו שוב)? האם זה יכול להגיד לכם משהו על מה ליצור הלאה?  

  • הנרשמים מגיבים לסרטונים? לייקים, תגובות וכו'

  • מאיפה הם מגיעים לראות את הסרטונים? (מקורות - סרטונים אחרים שלכם, פלייליסטים, סרטונים של יוצרי תוכן אחרים, חיפוש ביוטיוב או חיצוני כמו גוגל ופייסבוק)


שיווק B2B - סוגי תוכן


לפניכם מספר סוגי תוכן שונים בהם משתמשים בשיווק דיגיטלי B2B, כמובן שכל אחד מהם יכול להיות התוכן המרכזי או המיקרו תוכן, איזה הוא מה? זה כבר יותר קשור למיתוג אישי של העסק, למה הכי נוח או יעיל לו לפרסם. 


בלוג לקידום אתרים: דרך מעולה להרוויח תשומת לב שקהל יעד ממוקד המחפש את התכנים שאתם יוצרים עליהם מאמרים בבלוג במנועי החיפוש. עם זאת, קידום אתרים הוא בדרך כלל תהליך ממושך עד שמתחילים לראות ממנו תוצאות, זאת אומרת, להתחיל להחזיר את ההשקעה, עד שהאנשים שמחפשים את התכנים שאתם יוצרים אשכרה מוצאים אתכם ולא אחרים. 


שיווק ברשתות החברתיות: קידום אורגני וממומן ברשתות החברתיות יכול להיות גם דרך מעולה עבורכם למצוא אנשים שמתעניינים בשירותים\מוצרים שאתם מציעים. 


ניוזלטר: למרות שלעיתים קהל היעד שנרשם לאימייל מרקטינג שלכם, שוכח שעשה זאת ולכן גם יכול להתייחס אליהם כספאם, אימייל מרקטינג יכול וגם יוצר אמון עם הלקוחות שלכם. 


מדריכים להורדה: אנשים בדרך כלל לא אוהבים להירשם לרשימות תפוצה בלי לקבל משהו בתמורה על זה, אחת הדרכים הנפוצות ביותר הקיימות היא להכין מדריכים פרקטיים להורדה. 


סרטונים: למרות שהרבה מאוד פעמים, סרטונים הם חלק בלתי נפרד מבלוג (כמו שרואים בזה), שיווק בסושיאל, אימייל מרקטינג, חשוב מאוד לכתוב אותו בפני עצמו, כי יש לסרטון יכולת להראות בצורה יותר אותנטית מי אתם ובמה העסק שלכם מתעסק. 


קייס סטאדיז: להראות עבודות והצלחות קודמות זה תמיד טוב. 


פודקאסטים: עוד דרך מעולה ליצור תוכן על הנישה שלכם ובכך להשיג תשומת לב מהאנשים שמתעניינים בזה. (אגב, אני רוצה ליצור עכשיו פודקאסט על SEO, ואני מחפש שותף\ה לדרך הזאת אז אם זה מעניין אתכם הצטרפו לקבוצה לך חפש)

Comments


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page