top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אתרים לאדריכלים - איך עושים?

תוכן עניינים:


זה נכון כשאומרים שאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הכרחית כדי לחשוף את העסק לקהל יעד חדש וותיק בכל תחום. עם זאת ולמרות שעבודת הקידום היא מאוד דומה בין אם מקדמים אתרי רופאים או עורכי דין ישנם מספר דגשים שהם יותר חשובים כאשר עושים קידום אתרים לאדריכלים. 



באנר של המאמר קידום אתרים לאדריכלים בו רואים את הכותרת ושתי תמונות של בית עם רעפים כחולים.png באנר של המאמר קידום אתרים לאדריכלים בו רואים את הכותרת ושתי תמונות של בית עם רעפים כחולי

איך עושים מחקר מילות מפתח?


עוד לפני בניית האתר תצטרכו לחשוב על הדפים שיהיו בו, אודות, שירותים, צור קשר ובלוג. ובשביל שתהליך הקידום יתחיל מהרגע שהאתר עולה לאוויר יהיה לכם מאוד כדאי לחשוב על אילו מילות מפתח כל אחד מהדפים הנ"ל "יטרגט" ואיך אלו יהיו מקושרים ביניהם, אני מתכוון בכך להיררכיית אתר. ראו תמונה לדוגמא



דוגמא למחקר מילות מפתח לדפים הראשיים באתר אדרכילים המראה את דף הבית אודות שירותים ובלוג עם ביטויי המפתח שלהם

מה שאתם רואים כאן זאת דוגמא לקידום אתר משרד אדריכלים ועיצוב פנים באיזור חיפה. בואו נתעמק טיפה במה שרואים:


דף בית - מטרגט בכותרת ובטקסט את ביטוי המפתח הראשי "משרד אדריכלות ועיצוב פנים" אותו מחפשים כ 150 פעמים בחודש בממוצע בישראל.


דף אודות -   בגלל שדף אודות אמור להסביר מי אתם, אם יש לכם משרד, מהיכן אתם זהו פרט הכרחי בדיוק כמו כמה ניסיון יש לכם במקצוע. לכן, זה יהיה נבון לטרגט מילת מפתח כמו "אדריכלות ועיצוב פנים בצפון" שאותו מחפשים כ 60 פעמים בחודש בישראל. 


תמונת מסך של המשבצת גוגל מיי ביזנס עם העסקים כשמחפשים אדריכלות ועיצוב פנים בצפון

צור קשר - בדיוק כמו עם הדף אודות, רק מכיוון שונה, בדף צור קשר אמור להיות כל הדרכים ליצור עמכם קשר, שאחד מהם הוא גם להגיע פיזית למשרדים ("ניווט"). לכן, גם כאן יהיה כדאי לטרגט ביטוי מפתח כגון "משרד אדריכלים בחיפה" שאותו מחפשים כ 50 פעמים בממוצע בישראל בחודש. בנוסף אני ממליץ גם לטרגט את המילת מפתח המדוייקת הזאת בפרופיל גוגל מי ביזנס, כי אלו משרדי אדריכלים מקומיים הנחשפים כאשר קהל יעד באיזור שלהם מחפש אותם בגוגל.


שירותים - כמה דפי שירותים יהיו באתא קשור בהכרח לכמה שירותים אתם מספקים, בגלל שאנחנו מדברים על משרדי אדריכלים לרוב יש להם שני שירותים עיקריים: 


  • את הביטוי "שירותי אדריכלות" מחפשים כ 40 פעמים בחודש בישראל.

  • את הביטוי "שירותי עיצוב פנים" גם מחפשים כ 40 פעמים בחודש בישראל.  


לכן, יהיה חכם מצידנו לטרגט את שני הביטויים הנ"ל בכותרות ובתיאור הדפים.


בלוג עיצוב פנים - כמובן שבבלוג שלנו יהיה יותר משני מאמרים כמו שרואים בדוגמא, כי תהליך קידום אתרים אורגני הוא תהליך מתמשך שלא באמת עוצר אף פעם. עם זאת, בדוגמא לעיל אתם יכולים לראות איך אפשר להתחיל מהרגע בו האתר עולה לאוויר באמצעות יצירת מאמרים המספקים מידע רלוונטי המטרגטים שני ביטויי מפתח נוספים וגם עוזרים לקידום של הדפים הראשיים כמו: 


  1. "אדריכל בתי יוקרה" - מחפשים כ 80 פעמים בחודש בישראל.

  2. "מעצב פנים לעסקים" - מחפשים כ 250 פעמים בחודש בישראל.   


דבר אחרון וכמו שאתם רואים בתמונה עם החיצים הלבנים, כל הדפים חייבים לקשר אחד לשני וזה בגלל שקישורים פנימיים עוזרים למבקרים ולמנועי חיפוש לגלות עוד תוכן מהאתר, מה שלחלוטין יכול לעזור להם להיות מדורגים יותר מהר בתוצאות החיפוש בכל הביטויים הנ"ל.  


איך למצוא מילות מפתח?


תנסו בהתחלה, להשאיר את זה פשוט. ז"א כמו שראיתם בדוגמא שלעיל קודם כל בחרנו את הביטויים שמתארים את העסק בצורה המדוייקת ביותר, בחרנו מילות מפתח נוספות המטרגטות קהל יעד מקומי ורק לאחר מכן התחלנו להרחיב לעוד נושאים קשורים למה שאנחנו עושים. ויש מספר דרכים למצוא מהם ביטויי המפתח שקהל היעד שלכם מקליד במנוע החיפוש:


השלמות אוטומטיות


השלמות אוטומטיות אלו מילות המפתח שמקבלים כשמתחילים להקליד בגוגל את מה שרוצים למצוא, ואלו בדרך כלל גם מילות מפתח פופולאריות, ז"א שמחפשים אותן לעיתים תכופות במנוע החיפוש.


תמונת מסך של ההשלמות האוטומטיות שנפתחות בגוגל בחיפוש משרדי אדריכלים בה רואים אופציות כמו משרדי אדריכלים באשקלון משרדי אדריכלים בצפון ועוד

חיפושים נוספים


אלו הן מילות מפתח הקשורות למה שהקלדתם בגוגל ובדרך כלל נמצאות בתחתית דף תוצאות החיפוש.


תמונת מסך של המשבצת חיפושים נוספים למילת המפתח אדריכל כמו מה זה אדריכל אדריכל בניין ועוד

אנשים שאלו בנוסף


משבצת שאלות שאנשים שאלו בנוסף בגוגל הקשור למה שהקלדתם במנוע החיפוש והן יכולות לעזור לגלות אילו תכנים כדאי ליצור בבלוג, כי אלו שאלות שקהל היעד שלכם שואלים בשביל לדעת יותר על המקצוע שאתם עוסקים בו ו\או על השירות שאתם מספקים.


תמונת מסך של המשבצת אנשים רוצים לדעת בנוסף כשמחפשים את המילת מפתח אדריכל בגוגל שהיא משבצת שאלות בגוגל כמו האם אדריכל הוא מהנדס

נ.ב. 


בתמונה אתם גם יכולים לראות שהאחרון הוא גם יחסית חדש בתוצאות החיפוש בעברית בישראל, כי לכותרת הם קוראים "אנשים אחרים רוצים לדעת" שזה לדעתי טעות בתרגום. כן, גוגל לא משהו בעברית בעיקר כי הם לא רוצים או לא אכפת להם, לא כי לא יכולים, באנגלית זה נקרא People also asked.  אבל לפחות זה קיים, שגם זה לא היה עד לפני שנתיים +-


כלי מחקר מילות מפתח בעברית


בנוסף לתוצאות החיפוש ישנם גם כלים חינמיים ובתשלום שיעזרו לכם להחליט אילו מילות מפתח לטרגט באתר נעבור על המרכזיים שבהם:



הכלי המרכזי שאתם אמורים להשתמש בו כדי להבין כמה האתר שלכם מופיע בגוגל, באיזה מיקום הוא מדורג בביטוי כזה ואחר ולכן גם על אילו ביטויים (נושאים) יהיה כדאי לכם להרחיב עליהם וליצור תכנים באתר.


תמונת מסך מהסרץ קונסול של המראה את מילות המפתח בהן מופיע אתר שיווקסיפור במהלך ה 3 חודשים האחרונים כמו ייעוץ לקידום אתרים מה זה קידום אורגני ועוד


הכלי לתכנון מילות מפתח

כלי חינמי בגוגל אדס המאפשר לכם לעשות מחקרי מילות מפתח. עם זאת, דעו לכם שבשביל להשתמש אתם תהיו חייבים לפתוח חשבון גוגל אדס.



תמונת מסך מהכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל עם שתי תמונות אחת מהעמוד הראשון המראה את שתי האופציות לעשות מחקר מילות מפתח וההתמונה השנייה של המחקר עצמו המראה את נפחי החיפוש של אדריכל 1600 פעמים בחודש ואדריכלות ועיצוב פנים 1900


Ahrefs

בנוסף לכתוב לעיל שאלו הן אופציות חינמיות ישנם כמובן גם בתשלום. אני אישית כרגע עובד עם Ahrefs שמאפשרת לכם לעשות מחקרי מילים, מתחרים ועוד הרבה. עם זאת גם עבדתי אם אחרים כמו הכלי הבא.


תמונת מסך מאהרפס של מחקרי מילות מפתח לאדריכלות הנותנים עוד אפשרויות כמו אדריכלות מודרנית


כמו הקודם, אבל טיפה שונה גם סמראש מאפשרים לעשות מחקרי מילות מפתח  בישראל בעברית., מחקרי שוק, בדיקת SEO טכני  ועוד.


תמונת מסך מסמראש של מחקר מילות מפתח לביטוי אדריכל כמו אדיכל נוף 590 חיפושים בחודש אדריכל בתים פרטיים 1900 חיפושים בחודש ועוד

קידום אתרים לאדריכלים באמצעות תמונות


תמונות מאוד חשובות לקידום אורגני לאדריכלים. קודם כל לפני שמדברים על גוגל, תמונות חשובות לקהל היעד שלכם. כשמישהו מחפש שירותי אדריכלות בגוגל הוא יירצה גם לראות מה עשיתם בעבר, עיצובים חדשניים ועוד. דבר שני, תמונות, כמו שתראו למטה הן עוד סוג תוכן שמדורג בגוגל בין אם באמצעות המשבצת תמונות, לבין אם בקטגוריה.


תמונת מסך של המשבצת תמונות המופיעה בדף הראשון בגוגל כשמחפשים את מילת המפתח אריכל בתי יוקר

לכן, תמונות ו\או הסרטונים באתרי אדריכלים חייבים להיות ברמה גבוהה, הרבה יותר מהתמונות שאתם רואים במאמר ובאתר שלי כי אותי אף אחד לא ישפוט (וזה תקף גם לגבי מנועי חיפוש) על תמונות שהן לא ברמה גבוהה, אתכם כן.


אלטים לתמונות


הסיבה למה Alt Tags חשובים זה בשביל להסביר לאנשים הסובלים מלקויי ראייה המשתמשים במקריא טקסט גם יכולים להבין מה יש בתמונה. בנוסף, גם קרולרים לא יודעים עדיין איך "לראות" או להבין תמונות מאתרי אינטרנט. לכן, מאוד חשוב לתאר כמיטב יכולתכם מה רואים בתמונה.


תמונת מסך של איך נראה האלט טקסט בתמונת הבאנר של קידום אתרים לעורכי דין

מהירות אתר


עם זאת, תמונות וסרטונים באיכות גבוהה משמע שהן גם יותר כבדות. שאם יש הרבה מהן, כמו שאמור להיות באתר שלכם זה ללא ספק ישפיע גם על המהירות בה האתר נטען, מה שיכול לפגוע בחווית המבקרים האנושיים והרובוטים, ובכך גם על הדירוג באתר. לכן, באתרי אדריכלים שבהם איכות התמונות חשובה מאוד צריך לדאוג שמצד אחד האיכות נשמרת ומצד שני לא גורמות לדפי האתר לעלות לאט או להיתקע. דרכים נפוצות הקיימות בקידום אתרים כוללות בין היתר: 


  1. להשתמש בפורמטים שלא מאבדים יותר מדי מאיכותם כשמכווצים אותם כמו - JPG, PNG, SVG.

  

  1. אם האתר שלכם על וורדפרס, נסו לא להתקין פלאגינים עבור זה, כי מנסיון בעלי אתרים נוטים לשכוח שהם התקינו פלאגין כזה או אחר, ולאורך זה הם מצטברים. ופלאגינים הם משאב מאוד יקר כשמדברים על מהירות אתר. לכן אני ממליץ לעשות זאת ידנית, אם רוצים אני משתמש ב TinyPNG


  1. לאתרים גדולים ובינוניים, לדעתי לא פחות מ 200 דפים ומעלה עם תכנים בהם, אפשר להשתמש ב CDN כמו AWS או Cloudfare. עם זאת, כאן יש פשרה כי תזכרו שכל הקטע זה שהתמונות לא נמצאות על אחסון האתר שלכם, מה שאומר שיכול להיות לזה השפעה מבחינת הזמן שייקח לתמונות להיות מדורגות בגוגל.


לאחר ששיפרתם או אם אתם רוצים לבדוק את מהירות האתר שלכם מוזמנים.


קידום אתרי אדריכלים באינטרנט


קידום אתר באינטרנט לא מסתכם רק בלעשות SEO או ליצור מאמרים המטרגטים מילות מפתח בבלוג, זה גם מתייחס לשווק את התכנים מהאתר בפלטפורמות האחרות של העסק כמו אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין וכו'. אם אלו מאמרים, אפשר לקחת חלקים קטנים מהם, להתאים אותה לפלפטפורמה ולפרסם כפוסטים, סטוריז, רילס וכו'.


תרשים של איך עושים קידום אתרים ברשתות החברתיות כשהתוכן באתר מצד אחד והפרופילים שבסושיאל מצד שני שלוקחים חלקים מהמאמר באתר ומפרסמים אותם עם קישור חזרה לאתר ברשתות החברתיות

פרסום באינדקסים של עיצוב ואדריכלות


אחת מהסיבות למה אני אוהב לקדם אתרים מהתחום שלכם זה גם בגלל האינדקסים המאוד מפרגנים שיש לכם בתחום. כמו לדוגמא אתר SAF שהוא ספציפי לעוסקים באדריכלות, עיצוב ובנייה שבו אתם יכולים לפתוח פרופיל לעסק, לפרסם מאמרים עם לינק חזרה לאתר, והכל לרוב בחינם. ראו לדוגמא את המאמרים של רפי אנונו שפרסמתי שמה.


תמונת מסך מאתר SAF של המאמר של רפי אנונו כשהלינק לאתר של רפי מסומן במשבצת שחורתמונת

בנוסף ישנם גם: 


עד כמה שאני יודע כל האתרים לעיל ההרשמה בהם היא חינמית כאשר ישנם אפשרויות פרסום לעסק נוספות בתשלום. 


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page