top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אתרים לרופאים ב 8 צעדים

תוכן עניינים:


הדרך הבטוחה ביותר למצוא שירותי רפואה באינטרנט היא דרך מנועי חיפוש והסיבה לכך היא כי אתרי רופאים לא מדורגים גבוה בטעות בתוצאות החיפוש בביטויי המפתח שהם מטרגטים באתר, ז"א מה שאנשים מקלידים בגוגל, הם מופיעים שם כי יש להם את ההסמכה והניסיון הדרושים בנוסף לכך שהם למדו איך לעשות קידום אתרים לרופאים



באנר של המאמר קידום אתרים לרופאים בו רואים את הכותרת של המאמר ורופאה עם חלוק מסתכלת אליכם על רקע סגול

למה חשוב לרופא לעשות קידום אתר אורגני?


בעבר, ובלי חס וחלילה להעליב, במנועי חיפוש לא היה הרבה. אז, היו סך הכל 10 קישורים בכל דף המפנים לתוכן באתר. מה שאומר שפעם בשביל להיות מדורג בדף הראשון בביטויים תחרותיים הייתם צריכים או לקנות קישורים או שיהיו לכם אלפי מבקרים באתר בכל חודש.


תמונת מסך מהארכיון של גוגל איך התוצאות חיפוש היו נראות בשנת 2000 בתמונה רואים חיפוש של הביטוי April Fools Day

היום זה כבר סיפור אחר, כי בתוצאות החיפוש מופיעים יותר סוגי תכנים שונים איתם אתם יכולים להיות מדורגים כמו פרופיל מי ביזנס, סרטונים מיוטיוב או תמונות. לכן זה ממש לא "בשמיים" להיות מדורג גבוה בביטויים תחרותיים אם משקיעים את הזמן והמאמץ הראוי בשילוב האסטרטגיה הנכונה. מה תוכלו להרוויח אם תקדמו את אתר המרפאה שלכם: 


  1. הגדלת מספר המבקרים החודשית באתר

  2. דירוג גבוה  בביטויי מפתח ממוקדי בעיה\מחלה (לדוגמא "טיפול בהזעת יתר")

  3.  דירוג גבוה יותר מאתרי המתחרים שלכם. 

  4. למשוך לאתר יותר פציינטים ללא פרסום ממומן.

  5. קידום מקומי של הקליניקה שלכם


 איך לעשות קידום אתרים לרופאים ב 8 צעדים?


כפי שאמרנו גם במאמר של קידום אתרים לעורכי דין, מקצוע הרפואה הוא בלי ספק חלק משמעותי ב YMYL כי יש לו השפעה קריטית על חיי המחפשים, הפציינטים הפוטנציאליים שלכם, אולי אפילו יותר מעריכת דין. לכן חשוב מאוד לזכור שדירוג האתר במנוע החיפוש לא רק קשור לטכניות של ה SEO או התוכן שנמצא בו, זה גם קשור למי אתם. ל נסיון, מקצועיות, סמכותיות ואמינות (EEAT)  שלכם.


צעד 1 - עיצוב אתר מרפאה


זה אולי נשמע מובן מאליו אבל בשביל להצליח בקידום אורגני לרופאים השלב הראשון הוא שהאתר שלכם ייצטרך להיות מעוצב ברמה בסיסית ומותאם לשוק. יעני, לאיך אתרי מרפאות אחרים בנויים ומעוצבים. ז"א לוודא שיש: 


א. דף אודות - בשביל להסביר מי אתם, במה אתם מתמחים וכמה ניסיון יש לכם במקצוע.


ב. דרכי יצירת קשר תואמים - וודאו שיש למבקרים באתר שלכם דרך ליצור קשר אתכם בקלות. זאת ועוד, שימו לב ותדאגו לעדכן אותם אם אתם משנים מייל, טלפון או את כתובת המשרד שלכם כך שיהיו תואמים בכל הפלטפורמות של העסק, כמו גוגל מיי ביזנס, דף עסקי בפייסבוק וכו'. 


פוטר החלק התחתון של אתר שיווקסיפור בו יש דרכי יצירת קשר של לינקים כמו למס טלפון למייל , לאינסטגרם, ווצאפ, וקבוצת לך חפש בפייסבוק

עקביות היא קריטית בקידום אתרים לרופאים, לכן תיצרו דף צור קשר וכתבו  שם את כל המקומות ברשת בהם אפשר לדבר אתכם. בנוסף כמו שאתם בתמונה מהאתר שלי, גם ב Footer, בחלק התחתון של האתר הטמיעו פרטי יצירת קשר כי מה שמצויין לעיל והפרטים למטה אלו המקומות הראשונים אליהם מנועי חיפוש יגיעו בשביל לאמת את פרטי הקשר שלכם.



מילות מפתח הן אלו שהפציינטים שלכם מקלידים במנוע החיפוש בשביל למצוא מזור לכאבם, ולכן הן מאוד חשובות לקידום אתרים לרופאים. ולא רק חשוב לדעת באילו מילות מפתח להשתמש אבל גם איפה ולמה משתמשים בהן באתר לפי מה אתם מתמחים, המטרות העסקיות שלכם, והתחרות האורגנית בשוק. ז"א כמה קולגות שלכם גם מטרגטים את אותם הביטויים באתר המרפאה שלהם.  


תמונת מסך מאהרפס של מחקרי מילים למילות מפתח דרמטולוג 700 חיפושים בחודש רופא עור מומחה 700 חיפושים בחודש ורופא עור פרטי 250 חיפושים בחודש

צעד 3 - אופטימיזציה לדפי האתר (SEO) לפי המילות מפתח


נניח ואני מקדם אתר של רופא עור, אנחנו נצטרך לבחור תחילה מילות מפתח לדפים הראשיים המציגים אתכם ופועלכם בדף בית, אודות ושירותים כגון "רופא עור", "דרמטולוג", "רופא עור מומחה", " רופא עור פרטי" ועוד. לכל אחד מהביטויים הנ"ל ישנה תחרות שונה, לכן צריך לבחור אותן על פי כמה זמן פלוס-מינוס ייקח להיות מדורג בהן לפי ותק, תוכן, נגישות האתר שלכם והתחרות בשוק.  


צעד 4 - הרשמו בהר"י ובאינדקסים נוספים


קודם כל בשביל שיהיה אימפקט לשלבים הבאים,  אתם תהיו מחוייבים להירשם כרופאים מוסמכים באתר של ההסתדרות הרפואית אם לא עשיתם זאת עד כה. למה? זוכרים את ה EEAT? אם אתם רשומים בגוף כמו הר"י, ז"א שגוף רשמי מטעם המדינה הכיר בכם כעוסקים במקצוע הרפואה, מה שאומר שגם מנועי חיפוש יכירו בכם ככאלה, כי בשביל להפנות אליכם פציינטים דרך המערכות שלהם הם מחוייבים לוודא שאתם באמת מי שאתם מציגים שאתם, דבר שהוא קריטי לקידום אתרי YMYL. לכן אם לא עשיתם זאת עדיין, עשו זאת עכשיו דרך הטופס הצטרפות. ורק לאחר מכן, תוכלו להמשיך ולהירשם גם באינדקסים חשובים כמו אינפומד, דוקתורים ועוד.


תמונת מסך מדף ההצטרפות כחבר בהרי באתר ההסתדרות הרפואית של ישראל.png תמונת מסך מדף ההצטרפות כחבר בהרי באתר ההסתדרות הרפואית של ישראל

 צעד 5 - פתחו ואמתו פרופיל לעסק


גוגל לעסק שלי ובינג Places אלו שני פיצ'רים מעולים באמצעותם פציינטים בקרבת מקום יכולים למצוא את הקליניקה שלכם. וכן, כתבתי גם את בינג כאן, תהרגו אותי:) כי:

א. יש גם כאלה שיחפשו אתכם שם, אולי פחות מבגוגל, אבל עדיין....

ב. כי גם דרכם תוכלו לפרסם את הקישור לאתר, לרשום מספר טלפון, מייל, לקבל ביקורות מפציינטים ועוד. בשביל לדעת איך לפתוח, לאמת ולקדם פרופיל גוגל מיי ביזנס אתם מוזמנים לבדוק איך עושים קידום באינטרנט



תמונת מסך מדף התוצאות בגוגל כאשר מחפשים את הביטוי מפתח רופא שיניים בה רואים את המשבצת של הפרופילי גוגל מיי ביזנס


צעד 6 - פתחו דף עסקי בפייסבוק


בהנחה ואין למרפאה שלכם עדיין דף עסקי בפייסבוק, זה הזמן לפתוח, כי בדיוק כמו שאנשים מחפשים לטפל בבעיה שלהם במנוע החיפוש כך הם עושים גם ברשת החברתית. בנוסף, כמו במיי ביזנס אפשר לפרסם שם קישורים לאתר, שעות פתיחה, מייל, טלפון ועוד. מה שיכול לעזור לבנות אמינות, סמכות ומקצועיות בעיניהם של הפציינטים שלכם.


תמונת מסך מהדפים העסקיים המופיעים לאחר שחיפשתי רופאת נשים בפייסבוק


צעד 7  - השיגו ביקורות


עכשיו, לאחר שעשינו את כל הצעדים שלעיל, נוכל להתחיל להתמקד גם בלהשיג ביקורות מפציינטים. ולמרות שגוגל בשנים האחרונות מורידה את ערכן של ביקורות, כי הם קלטו שאפשר לזייף אותן די בקלות, עבור רופאים ביקורות הן עדיין כלי חשוב העוזר בקידום האורגני של המרפאה, בייחוד בקידום אתרים לוקאלי. ראו את התמונה, 3 המרפאות הללו מופיעות בראש דף התוצאות כאשר מחפשים "רופא שיניים" באיזור חיפה (נווה שאנן), וחלק נכבד מהסיבה לכך שאלו מופיעים שם ולא אחרים זה גם בגלל כמות הביקורות. 


תמונת מסך מדף התוצאות בגוגל המראה את משבצת ה3 האתרים המקומיים בביטוי המפתח רופא שיניים באיזור חיפה נווה שאנן

צעד 8 - קידום אתרים אורגני לרופא\ה


מעולה, עכשיו לאחר שסיימנו עם הבסיס של קידום אתר לרופא נוכל להמשיך ולהעמיק את התוכן שלנו באתר ובכך את הקידום האורגני שלו. מה ז"א? לפניכם שתי דוגמאות:


"רופא עור פרטי דחוף"


למה מתכוון מי שהקליד את הביטוי שלעיל במנוע החיפוש? האם אתם חושבים שהם רוצים לקרוא מאמרים או לעשות חקר שוק? ממש לא. ישנם ביטויי מפתח, כמו זה, שהכוונה של המשורר כאן היא קריטית. כנראה עובר עליו\ה משהו שהם צריכים טיפול דחוף אליו. לכן, בשביל בכלל שיהיה לנו סיכוי להיות מדורגים בביטוי זה או דומה לו, ז"א כאלה המבטאים רצון לטיפול מיידי, חייבים קודם כל לספק למחפשים את הדרך הקלה ביותר לעשות זאת.


דוגמא לקידום אתרים לרופאים של הביטוי רופא עור פרטי דחוף המראה 3 תמונות אחת מאהרפס של כמה חיפושים יש לביטוי השנייה מהתוצאות בגוגל והשלישית מהדף באתר ספוטקליקניק

מה שאומר, בדיוק כמו שאתם רואים שהאתר ספוט קליניק עשו, הם לא "חפרו". הם הבינו שמי שמחפש את זה, לא רוצה לקרוא שום דבר אלא חייב טיפול עכשיו. לכן כל מה שיש בדף הזה הוא דרכי יצירת קשר, מה שגם זיכה אותם בתוצאת 0 בדירוג בגוגל במילת מפתח שמחפשים אותה כ 1700 פעמים בחודש


"איזה רופא מטפל בציפורן חודרנית?"


בניגוד לביטוי מפתח הקודם, שבו אפשר להסיק די בבטחה שמי שמקליד אותו רוצה לבצע פעולה, כאן מי שמקליד את השאלה הזאת רוצה לקבל מידע, גם אם לא בהכרח רוצה או צריך לטפל בזה עכשיו.  מה שאומר שבשביל שיהיה לנו סיכוי להיות מדורגים כמו אתר MIOK גם נצטרך ליצור מאמרים או סרטונים רלוונטיים המסקרים את הנושא הזה באתר.



דוגמא לקידום אתרים לרופאים של הביטוי איזה רופא מטפל בציפורן חודרנית המראה 3 תמונות אחת מאהרפס של כמה חיפושים יש לביטוי השנייה מהתוצאות בגוגל והשלישית מהמאמר באתר מיוק.png דוגמא לקידום אתרים לרופאים של הביטוי איזה רופא מטפל בציפורן חודרנית המראה 3 תמונות אחת מאהרפס של כמה חיפושים יש לביטוי השנייה מהתוצאות בגו

כל מה שראיתם כאן זאת הכוונה לקידום אתרים לרופאים, זאת אומרת שלפי העסק והמתחרים לבחור ביטויי מפתח ועליהן ליצור תכנים רלוונטיים באתר בשביל לקדם אותו במנועי החיפוש כשאנשים מקלידים את אותם הביטויים בגוגל, וכמובן לגבות אותם באמצעות אתרים כמו הר"י, גוגל מיי ביזנס, פייסבוק ועוד


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page