top of page
חיפוש

קידום אתרים בינלאומי

  • תמונת הסופר/ת: Adi Shwartzman
    Adi Shwartzman
  • 6 במאי
  • זמן קריאה 6 דקות

עודכן: 11 במאי


קידום אתרים בינלאומי מתייחס לתהליך העלאת החשיפה של אתר כשקהל היעד מחפש את השירותים או המוצרים שאתם מוכרים בארצות ושפות שונות. בדיוק כמו קידום אתרים מקומי זה מתייחס לקידום אתר באמצעות יצירת תוכן ממוקד איזור גיאוגרפי, זאת אומרת ליצור תוכן מקורי ונגיש בשפה המקומית, לעשות SEO טכני, ומציאת אתרי סמכות מקומיים לשתף איתם פעולה.


איור תלת מימדי של חלון דפדפן לבן עם מסגרת כחולה הכולל גלובוס כחול צהוב וסמן עכבר כתום המצביע על תיבת טקסט צהובה עם הכיתוב קידום אתרים בינלאומי בעברית

מה צריך לדעת כשמתחילים קידום אתרים בינלאומי?


חשוב להבין שאין באמת "קידום אתרים בינלאומי" גנרי. מה שיש זה קידום אתרים בשפות ומדינות ספציפיות – באנגלית, בעברית, בישראל, בארצות הברית וכן הלאה. אין איזו שיטה אחידה שמתאימה לכל השפות והשווקים. לכן, אם אתם חושבים על התרחבות לחו"ל, ההמלצה שלי היא להתמקד בשפה ומדינה אחת בהתחלה. לכל מדינה ושפה יש קהל יעד ייחודי, עם דרכים שונות בהן הוא מחפש את השירותים או המוצרים שלכם. נכון שיש היום כל מיני תוספים ושיטות שמנסות "לאחד" את הקידום, אבל מניסיון, זה כמעט אף פעם לא עובד טוב ובדרך כלל יוצר יותר בעיות מפתרונות.


באילו נסיבות כדאי לקדם אתר בין לאומי?


אם יש לכם מידע שחלק נכבד מהמבקרים באתר שלכם אינם מגיעים מהמדינה שלכם, שהם מדברים בשפה שהיא שונה משפת האתר, או שניהם, זאת אולי תהיה נקודה טובה להתחיל לחשוב על קידום אתרים בינלאומי. מקורות מידע אלו יכולים להיות בין היתר: 



במה שונה קידום אתרים בחו״ל מבישראל?


בגדול, העקרונות של קידום אתרים בחו"ל ובישראל די דומים. ברור שיש שוני בשפה ובמנטליות, וזה אומר שצריך ליצור תכנים שונים המתאימים לקהל ולשפה המקומית. זה כולל מציאת מילות מפתח רלוונטיות בשפה המקומית למוצרים ולשירותים שלכם, התאמת דפי האתר לביטויים האלה ויצירת תוכן שמעניין אותם (קידום אורגני). אבל מבחינת הבסיס, אין הבדל משמעותי. גם בקידום אתרים מקומי וגם בבינלאומי צריך לעשות:



ההבדל המשמעותי הוא שאם לאתר שלכם יש גרסאות שונות (למשל, באנגלית ועברית), תידרש מכם השקעה כפולה או יותר. זה תלוי במספר השפות והאזורים שאתם מכוונים אליהם, כי את כל השלבים שציינתי צריך לבצע בנפרד לכל גרסת אתר.


פתחו אסטרטגיית קידום אתרים בחו"ל


פיתוח אסטרטגיית קידום אתרים נכונה הוא שלב קריטי לעסקים הרוצים להרחיב את הפעילות שלהם למדינות נוספות. תכנית פעולה מוגדרת היטב תעזור למצוא את קהל היעד הנכון, להגדיל את מודעות המותג וכתוצאה מכך גם להגדיל את כמות המבקרים. לפניכם מספר דברים שכדאי לעשות:


מחקר שוק


מי קהל היעד הפוטנציאלי? 


א. אילו מילות מפתח הם מחפשים? 

ב. מה הם רוצים למצוא? את זה תוכלו להבין לפי הסתכלות על מה מדורג בראש התוצאות (סרטונים, מאמרים, מוצרים, תמונות)


מתחרים ישירים


א. מי הם האתרים המדורגים גבוה במילות המפתח?

ב. עם איזה תכנים? דפי מוצר, תמונות, סרטונים, מאמרים וכו'

ג.  איזה פער קיים בתוכן? ז"א מה לא מופיע בדפי האתרים המתחרים? לדוגמה, אם בדפי המוצרים יש מעט תמונות או סרטונים.


מתחרים עקיפים


מתחרים אלו הם אתרים גדולים ומוכרים בשוק שלא מדורגים גבוה במילות המפתח שאתם מטרגטים. למרות זאת, הם עדיין מהווים תחרות משמעותית על תשומת הלב והכיס של קהל היעד. הסיבה יכולה להיות כי קהל היעד קונה את המוצרים או השירותים שאתם מציעים מאתרים אלו ישירות או בדרכים עקיפות. כמו לדוגמא על ידי: 


  • הקלדת הדומיין בדפדפן, 

  • חיפוש שם האתר בגוגל, 

  • דרך רשתות חברתיות, 

  • פרסום ברדיו, בעיתון ובטלוויזיה, 

  • הגעה פיזית למקום

  • רכישה טלפונית.


הגדירו יעדים ברורים וריאליים


הגדירו יעדים ברורים לקידום אתרים בינלאומי. בין אם זה להגדיל תנועה לאתר, לשפר את התוצאות בדירוג או הגדלת כמות המכירות, ותחמו את זה בזמן. זאת אומרת נסו להעריך לפי ההשקעה הראשונית שלכם בבניית האתר וקידומו, התחרות וקהל היעד כמה זמן ייקח לכם להשיג את היעדים הללו. עם זאת, היו ברורים. ז"א רק להגיד "אני רוצה להגדיל את…" זה לא מספיק כי ברור שכולם רוצים יותר תנועה לאתר או עוד מכירות. תהיו מצד אחד שאפתניים אך מצד שני ריאליים והגדירו במספרים את אותם היעדים שאתם רוצים להשיג. יעדים אלו יעזרו לכם להבין האם אתם בכיוון הנכון תוך כדי התהליך.



תתכננו ותיצרו תוכן לפי תוכנית סדורה


אסטרטגיית תוכן לקידום אתרים מתייחסת ליצירת תכנים באתר המותאמים לשוק היעד, כגון דפי שירות ומוצרים, דף אודות, עמוד הבית, דף צור קשר ומאמרים בבלוג. כל אחד מהתכנים האלה מטרגט מילות מפתח שונות. מילות המפתח הללו רלוונטיות לנושא הדף ולקהל היעד המחפש אותן. בנוסף, לאחר שאלו קיימים באתר, חשוב גם לפרסם אותם ברשתות החברתיות באמצעות פרופילים ודפים עסקיים ייעודיים לקהל המקומי.


בחרו מבנה כתובת URL


בחירת מבנה כתובות אתר יעיל יעזור לזחלני רשת ולמבקרים לנווט בין דפי האתר שלכם בקלות. פעולה זאת יכולה להבטיח שדפי האתר הבינלאומי שלכם יאונדקס כמו שצריך במנועי החיפוש כשקהל היעד של השוק אליו אתם פונים יחפש את המוצרים או השירותים שלכם. וכאן יש לכם כמה אופציות שלכל אחת יתרונות וחסרונות:


ccTLD


לפי ההגדרה, סיומות ccTLD משתמשות בקוד בעל שתי אותיות כדי לציין למשתמשים ולמנועי חיפוש באיזו מדינה, מדינה ריבונית או טריטוריה, אתר אינטרנט כלשהו רשום. כמו לדוגמא הסיומת "il." לאתרים ישראליים, המודיעים למנועי החיפוש ולמבקרים שהאתר רשום בישראל. לכן, אם אתם לדוגמא מכוונים להיכנס לשוק האמריקאי אני מאוד ממליץ לכם לבחור כמו בסיומת בתמונה.

תמונה של איך היה נראה הכתובת אתר של שיווק סיפור האמריקאי באמצעות ccLTD קוד מדינה.png
תמונה של איך היה נראה הכתובת אתר של שיווק סיפור האמריקאי באמצעות ccLTD קוד מדינה

היתרון בכתובת אתר כזאת הוא שכך אתם מפרידים לחלוטין בין האתר המקומי שלכם לאתר הבינלאומי, והכי חשוב - ממקדים את האתר רק לקהל מהמדינה שאליה אתם נכנסים. עם זאת כמו לכל דבר בחיים, גם לזה יש חסרונות. וכמו שההפרדה היא יתרון כך היא גם חסרון כי זה אומר שתצטרכו לנהל שתי מערכות ניהול אתרים שונות (או יותר תלוי לכמה שווקים אתם רוצים להיכנס) מה שיצריך יותר השקעה במשאבים כמו בשעות כח אדם מיומן, תשלום למערכות וכו'. 


למה אני ממליץ עליה?


כי אני תמיד מעדיף שתהיה הפרדה מוחלטת בין שני אתרים שקהל היעד שלהם שונה גם אם זה אותו עסק המוכר את אותם המוצרים או השירותים. 


Sub Domain


סאב דומיינים (Subdomains) הם דרך להפריד באופן ברור בין תוכן האתר שלכם המיועד לשוק המקומי לבין זה באתר הבינלאומי. סאב דומיין מתייחס למעשה לתת-אתר, כלומר חלק נוסף באתר שלכם שנמצא מתחת לדומיין הראשי בהיררכיה.

דוגמא לאיך נראה סאב דומיין אמריקאי אם שיווקסיפור היה בונה אתר באנגלית us storyseo com

הדרך הזאת היא אולי הנפוצה ביותר, כי היא ללא ספק עוזרת למנהלי ובעלי אתרים לנהל ממקום אחד כמה אתרים. עם זאת היא לא חפה מחסרונות כגון: 


  • בגלל שהסאב דומיין הוא על אותו שרת, בייחוד אם זה אתר גדול, צריך לדעת גם לנהל נכון את המשאבים שבו בצורה שלא תקריס או תאט את האתר.


  • חשוב לוודא כי היררכיית האתר תקינה, וכי הקישורים בין הדומיין הראשי, הסאב דומיין והדפים השונים מקושרים כראוי. טעויות בקישורים פנימיים הן בעיה נפוצה בסאב דומיינים.


  • כמו ה ccTLD גם סאב דומיינים יצריכו לאמת את האתר בסרץ קונסול, יצירת נכס חדש באנלטיקס, והפרדה מוחלטת של הניטור של הפרסום הממומן.


אז ההבדל העיקרי בין שתי האפשרויות שלעיל הוא שסאב דומיין נמצא על אותה תשתית כמו האתר הראשי שלכם. יש מקדמי אתרים שבגלל זה יעדיפו זאת, ויש דברים בגו. עם זאת, אני עדיין ממליץ על הפרדה מוחלטת. אבל בסופו של דבר, הבחירה תלויה בכם ובמה שלדעתכם יהיה היעיל והקל ביותר לניהול


Subfolder


"סאב פולדר", תיקיית משנה, לעיתים נקראת גם "Subdirectory" היא עוד דרך לארגן את הדפים של האתר הבינלאומי שלכם. תחשבו על זה כמו תיקיות שונות במחשב שבהן אתם מסדרים קבצים. אז, במקום לבנות אתר חדש לגמרי לכל שפה, אתם פשוט יוצרים תיקייה בתוך האתר הקיים.

תמונה של איך תיראה הכתובת אתר של שיווקסיפור האמריקאי באמצעות subfolder

וגם לבנייה וקידום אתרים בינלאומיים באמצעות כתובות עם תיקיות משנה ישנן יתרונות:


  • מנועי החיפוש נוטים להתייחס לכל התוכן בתיקיות המשנה כחלק מאותו אתר. קישורים שמפנים לתוכן בתיקיות המשנה יכולים לעזור לחזק את סמכות הדומיין הראשי כולו, מה שיכול להועיל לדירוג של כל חלקי האתר.


  • ניהול אתר אחד עם תיקיות משנה יכול להיות פשוט יותר מאשר ניהול מספר סאב דומיינים או אתרים נפרדים, במיוחד מבחינת מערכת ניהול תוכן (CMS) אחת, מעקב אנליטיקס מאוחד ונושא עיצוב אחיד.


  • משתמשים עשויים לתפוס את התוכן כחלק אינטגרלי מאותו אתר, מה שיכול למנוע בלבול או תחושה של אתרים נפרדים.


  • ברוב מערכות ניהול התוכן, יצירת תיקיות משנה וארגון התוכן היא תהליך פשוט יחסית.


וחסרונות: 


  • בהשוואה לסאב דומיינים או ccTLD, ההפרדה הוויזואלית בין חלקי התוכן השונים פחות בולטת בכתובת האתר, מה שעלול להיות פחות אינטואיטיבי למשתמשים.


  • בשל הקרבה של תיקיות המשנה לדומיין הראשי והיעדר הפרדה ויזואלית ברורה, קיים סיכון משמעותי ליצירת מבנה אתר לא ברור ומבלבל אם אין תכנון קפדני וניהול עקבי. זה יכול לבלבל משתמשים ומנועי חיפוש כאחד, ולפגוע בחוויית המשתמש ובקידום האתר הבינלאומי.


gTLD + פרמטרים של שפה


זאת דרך נוספת לבנות את היררכיית האתר הבינלאומי שלכם. זה מתייחס לסיומות דומיין כלליות ברמה העליונה (gTLD), כגון .com, .net או .org. את הפרמטר הזה מוסיפים לכתובת האתר לאחר סימן שאלה (?) ומכיל מפתח וערך המייצגים את השפה והמדינה. לדוגמה, מה שבתמונה מציין כי התוכן בעמוד מיועד בעיקר לדוברי השפה האנגלית בארצות הברית, כאשר "lang" הוא שם הפרמטר ו- "en-US" הוא הערך המייצג את קוד השפה והמדינה.

gTLD תמונה של איך נראית הכתובת אתר בינלאומי עם פרמטרים של שפה

ולמרות שהשיטה הזו אכן קלה להקמה ולניהול, אני ממש לא ממליץ עליה. היא עלולה לגרום לבעיות רבות, כגון תוכן כפול, קושי בשיתוף כתובות ארוכות ועוד. עם זאת, אם אתם אתר קטן עם מעט תוכן, ייתכן שבאופן זמני זה יהיה פתרון סביר, אך גם במקרה כזה, הסיכוי שלכם לדירוג גבוה נמוך יחסית.


תגית Hreflang


תגיות hreflang עוזרות למנועי החיפוש להבין באילו שפות שונות קיימות גרסאות של אותו תוכן באתר. לדוגמה, אם יש לכם את אותו הדף מוצר בעברית וגם באנגלית, מטמיעים תגיות hreflang כדי לסמן למנועי החיפוש שדף אחד הוא בעברית והשני באנגלית נראה כך:

תמונה של קוד תגית hreflang

כש - מישהו יחפש את המוצרים או השירותים שלכם, מנועי החיפוש יוכלו להציג לו את הגרסה המתאימה לשפה שלו. עם זאת תזכרו שחשוב מאוד שכל גרסה תפנה באמצעות תגית hreflang לכל שאר הגרסאות הקיימות, כולל קישור לעצמה. בנוסף, אתם חייבים להגדיר כל גרסה כקנונית עבור השפה שלה וזאת בשביל להבטיח שכל גרסה תיחשב בעיני מנועי כגרסה הראשית, ולמזער את הסיכוי שמנועי החיפוש יתייחסו לגרסאות הנוספות כתוכן כפול. וזה נראה כך:


תמונה של דוגמה לאיך נראה הקוד של hreflang כאשר מוסיפים לו גם תג קנוניקל

לסיכום, 


אם אתם מכוונים למדינה ספציפית, עדיף לכם להשתמש ב-ccTLD. אבל, אם אתם מתמקדים במיקוד שפה בלבד, ccTLD כנראה אינה הבחירה הטובה ביותר שלכם כי היא נועדה למיקוד אזור ולאו דווקא לשפה המדוברת שם. במקרים אלו, סביר להניח שתרצו להשתמש ב- hreflang, תיקיות משנה או סאב דומיינים.


Comentários


צרו קשר 

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page