top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

יועץ קידום אתרים - מיהו?

תוכן עניינים


יועץ קידום אתרים עוזר לשפר את דירוגם של אתרי עסקים בתוצאות מנועי החיפוש. המטרה שלי בתור יועץ SEO היא להקל על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם למצוא את האתר כאשר הם מחפשים את השירות או המוצר שאתם מוכרים ובכך לעזור לכם להגדיל את ההכנסות של העסק.


באנר של המאמר על מיהו יועץ קידום אתרים בו יש תמונה של עדי שוורצמן משיווקסיפור.png באנר של המאמר על מיהו יועץ קידום אתרים בו יש תמונה של עדי שוורצמן משיווקסיפור.

מה אשכרה עושה יועץ קידום אתרים?


תפקידו של יועץ SEO יכול להשתנות בהתאם לדרישות הארגון. עם זאת, ייעוץ לקידום אתרים עשוי לנוע מביצוע משימות ספציפיות כגון תיקון בעיות סריקה או אופטימיזציה של הדפים למנועי חיפוש ועד פיתוח אסטרטגייה רחבה של קידום אתרים אורגני. לפניכם רשימת השירותים:


בדיקה ותיקון בעיות SEO טכני


כל עבודת הקידום אינה חשובה אם מנועי חיפוש אינם יכולים לסרוק, לאנדקס ולכן גם לדרג את התוכן מהאתר. לכן, השלב הראשון הוא לבדוק דרך הסרץ קונסול האם ישנם בעיות המונעות את דירוגו בתוצאות החיפוש. בעיות נפוצות יכולות להיות כמו: 


  • אתר לא מאומת בסרץ קונסול

  • דפים חשובים שלא מאושרים לאינדוקס בקובץ Robots

  • דפים חשובים עם תג No Index

  • באתרי JS - קרולרים הרואים דפים ריקים.

  • ועוד מלא…


בדיקה וביצוע אופטימיזציה לתוכן הקיים באתר


כפי שאתם יכולים לראות גם במאמר זה עשיתי "און-פייג' SEO", ככה גם צריך לעשות בכל אחד מדפי האתר שלכם. לדוגמה, אולי תופתעו לגלות שרוב האתרים שעבדתי עליהם בעבר לא היה להם בכלל On Page SEO כשהתחלתי. זאת אומרת:



לכן לאחר השלב הראשוני בו בדקנו ווידאנו שמנועי חיפוש יכולים טכנית לסרוק ולאנדקס את האתר, השלב השני הוא לעזור להם לייעל את התהליך בכך שעושים את מה שציינו. 


פיתוח אסטרטגיית קידום אתרים אורגני לפי מטרות העסק


בואו נלך מהסוף להתחלה. למה לדעתכם החלטתי לכתוב מאמר על "יועץ קידום אתרים"? מכמה סיבות: 


  1. קודם כל כי מחפשים את המילת מפתח הזאת כ 250 פעמים בחודש בישראל שהוא ללא ספק ביטוי מכירתי יותר מאשר אינפורמטיבי. וגם כי אני מניח שחלק ממי שקורא זאת כרגע לא בהכרח מחפש שירות לטווח ארוך אלא משהו ממוקד וקצר יותר. למה אני מניח כך? כי סביר מאוד להניח שלא היו מחפשים "יועץ" אלא רק "קידום אתרים" או "שירות קידום אתרים" . מה שמוביל אותי לנקודה השנייה.


תמונת מסך מאהרפס של כמות חיפושים חודשית לביטוי ייעוץ קידום אתרי 250

2. זהו ביטוי מפתח מאוד ממוקד כוונה. אני מבין יפה מאוד למה אתם מתכוונים ב "יועץ קידום אתרים". לכן אם אסביר כמו שצריך מה אני עושה ומה תקבלו אם תשכרו את שירותיי, ככה יש סיכוי שמאמר זה ידורג גבוה בביטוי הזה בתוצאות החיפוש. 


3. עם זאת, אם תסתכלו בבלוג, בדף בית, אודות וצור קשר אתם תראו שביטוי מפתח זה הוא ממש לא הראשון שהיה לי הכי חשוב להיות מדורג בו תחילה. מה שאני מתכוון בזה הוא שיש לי סדר עדיפויות במה היה יותר חשוב לי להתחיל להיות מדורג עם האתר החדש-ישן של שיווקסיפור. ועד כמה שהביטוי המרכזי של מאמר זה הוא מכירתי היה לי הרבה יותר חשוב (ואני מניח שגם למנועי חיפוש) שאוכיח למבקרים באתר שלי שאני קודם כל מקדם אתרים ורק אחר כך מציע למי שרוצה, ייעוץ איך לעשות זאת.


שיפור הניווט באתר וארגון הדפים


לכן בדיוק כמוני, גם אתם תצטרכו לבחור\להתפשר. כי מבחינת היררכיית אתר יש משמעות אילו ביטויי מפתח מופיעים איפה, נגיד בדף הבית, אודות ובמאמרים בבלוג. דמיינו שהאתר שלכם הוא ספר, כשדף הבית הוא הכריכה, והדף אודות זה התקציר שבגב הספר. זאת אומרת להשתמש בביטויים שמסבירים באופן מיידי למבקרים לאן הגיעו והאם הגיעו למקום הנכון. ורק אחר כך, בדיוק כמו תוכן עניינים בספר, תוכלו להוסיף עוד פרקים, יעני מאמרים בבלוג. זה מה שאומר לפתח אסטרטגיית קידום אתרים אורגני. ז"א להבין לפי העסק, האתר והשוק אילו תכנים כדאי ליצור קודם ואיך. 


תמונת מסך מסקרימינג הפרוג המראה תרשים עץ מאונך את ההיררכיית אתר של שיווקסיפור זאת אומרת איך הדפים מקושרים ביניהם.png

ייעוץ לקידום אתרים ברשתות החברתיות


עוד הנחה אחת, אני מניח שאם אתם מחפשים יועץ SEO חיצוני זאת אומרת שלרבים ממכם כבר יש צוות שיווק ואתם רק מחפשים חיזוק זמני לשיפור התפעול היום יומי של קידום האתר באינטרנט באמצעות כל מה שכתוב לעיל וייעוץ ליצירת תכנים ברשתות החברתיות המקדמים את התכנים מהאתר. לכן הוא חייב גם להראות הוכחות שהוא עושה זאת בעצמו.


תמונת מסך של קידום אתרים ברשת חברתית אינסטגרם דרך פוסט המקדם את המאמר באתר על קידום אתרים לוקאלי.png


אילו יכולות חייב שיהיו ליועץ SEO?


בתכלס, כל אחד יכול להציג את עצמו כמומחה לקידום אתרים גם אם הוא לא קידם בהצלחה אפילו אתר אחד. ונכון שמנועי חיפוש נותנים היום יותר משקל לניסיון אישי אבל יש הבדל תמיד ובייחוד בקידום אתרים בין הרצוי למצוי. לכן כל יועץ קידום אתרים שתשכרו חייב שיהיו לו\לה יכולת או ידע ב:


בניית אסטרטגיה שיווקית


כל עסק, גם אם הוא נמצא באותו איזור ומוכר את אותם שירותים כמו שכנו הוא שונה, ולכן גם באופן טבעי מושך ודוחה אנשים שונים, ז"א קהל יעד שונה. ונכון שלפעמים הטכניות היא דומה או אותו דבר אבל האסטרטגיה השיווקית חייבת להיות מותאמת אישית לכל עסק. 


אתן לכם דוגמא, נגיד ואני עורכת דין לדיני עבודה. בדפי האתר שלי אני יכולה לקדם קודם את הביטוי "עו"ד דיני עבודה" שאותו מחפשים הרבה יותר פעמים בחודש או לקדם את הביטוי " עורכת דין דיני עבודה" שאותו מחפשים משמעותית פחות.


תמונת מסך מאהרפס של כמות חיפושי חודשית בישראל של הביטוי עוד דיני עבודה

מה ההבדל? הבדל ענק.


תמונת מסך מארהפס של כמות חיפושים חודשית בישראל לביטוי עורכת דין לדיני עבודה

למי שמחפשים "עו"ד דיני עבודה" לא באמת אכפת, או לפחות זה לא מתפרש מהחיפוש שלהם, אילו אתרים יימצאו שם כל עוד מוצאים כאלה המתמחים בדיני עבודה. בניגוד אליהם, מי שמחפשים "עורכת דין דיני עבודה" רוצים למצוא ספציפית אישה עורכת דין לדיני עבודה, שזה הרבה יותר ממוקד. מה שאומר שאם אופיע עם האתר שלי כאשר הם יחפשו את הביטוי הזה הסיכוי שהם גם ייפנו אליי דרך האתר עולה משמעותית, כי:


א. בדרך כלל אם פחות מחפשים את הביטוי הזה אז יש עליו פחות תחרות. ז"א שפחות אתרי עורכות דין אחרות מטרגטות אותו באתר שלהן אם בכלל, בניגוד לשני שלו הרבה יותר מחפשים בחודש ולכן גם מתחרים. מה שאומר שהסיכוי שלי להיות מדורגת מהר גבוה בביטוי ממוקד זה בתוצאות החיפוש עולה משמעותית.


ב. מיקוד לקהל יעד שמחפש ספציפית אותי או אישה כמוני, מה שאומר שהם מוצאים בדיוק את מה שהם חיפשו. ויש לא מעט מחקרים שהראו שברגע שאתם כותבים בכותרת בדיוק את ביטוי המפתח שקהל היעד שלכם חיפשו הסיכוי שהם גם יחליטו ללחוץ ולהיכנס לאתר עולה משמעותית.


לכן, כל יועץ לקידום אתרים שתשכרו חייב לדעת איך לבנות אסטרטגיית שיווק המותאמת לפי העסק, קהל היעד והמתחרים שלכם.


לספק ניחושים מושכלים לגביי התוצאות


אף אחד, ובטח לא אני יכול להבטיח לכם תוצאות. יותר מזה אגיד לכם, לאמונתי גם אלו שעובדים במחלקת החיפוש בגוגל לא יכולים לתת לכם הבטחות לגביי דירוג של האתר במנוע החיפוש בכל הביטויים שהוא מטרגט בכל רגע נתון, בגלל שזהו תהליך שכל הזמן קורה ברקע. ז"א שלפי פרמטרים מסויימים הם כל הזמן בודקים אילו אתרים הם הכי רלוונטים לביטוי כזה או אחר. עם זאת, לפי הניסיון שלי בקידום מגוון רחב של אתרים ובנישות שונות, אני לחלוטין אוכל לספק לכם ניחוש מושכל לגביי כמה זמן ומאמץ ייקח להיות מדורג בביטוי כזה או אחר לפי מחקר התחרות האורגנית, טרנדיות בשוק והעסק ביניהם, וככה גם כל יועץ SEO אחר צריך לדעת לספק ניחוש מושכל משלו.


להוכיח תוצאות מקידום אתרי לקוחות בעבר


כל אדם שיש לו טיפה הבנה איך העולם האנושי עובד מבין שיש הבדל מהותי בין רצוי למצוי, בין תיאוריה לפרקטיקה. ואספר לכם משהו עליי בנוגע לזה, כשרק נכנסתי לקידום אתרים לקח כ 4 שנים עד שמישהו נתן לי לקדם את האתר שלו. עד אז די התעסקתי והושפעתי מאוד מהלמידה של בתיאוריה. זאת אומרת מאיך SEO אמור לעבוד לפי גוגל ומשפיענים אחרים בתחום השיווק כמו ראנד פישקין, מארי פורלאו, אריק וורד ועוד רבים אחרים. עם זאת, כשהתחלתי לקדם אתרים באופן מקצועי, ובייחוד אתרים ישראלים, הבנתי שהמרחק בין מה שהחבר'ה למעלה אומרים לבין איך קידום אתרים נראה ומרגיש בפועל שונה באופן מהותי מהתיאוריה, כי אין ספק שאנחנו כן מתקרבים עם הפרקטיקה לתיאוריה כל פעם קצת, אבל זה עדיין רחוק, ויש עוד הרבה מאוד דרך לפנינו. מהצד השני, ישנם הרבה מאוד פרקטיקות שעבדו בעבר ובגלל שאנחנו מתקרבים כל פעם קצת לאיך קידום אתרים אורגני באמת אמור לעבוד, אותן פרקטיקות כבר לא עובדות כיום.


תמונת מסך של דף קייס סטאדי קידום אתרים באתר שיווק סיפור המראה את כל לקוחות העבר.png

הסיבה שסיפרתי לכם זאת היא בשביל שגם אם אתם קולטים יועץ קידום אתרים שמדבר את השפה על בורייה אך אין לו אתרים עדיין שהוא הצליח לקדם במנוע החיפוש כפי שאני הייתי פעם, אז גם הייעוץ שלו יושפע מזה, והוא יתעסק בתיאוריה הרבה יותר מהפרקטיקה. ואגב זה הולך גם הפוך, אם אתם קולטים יועץ SEO ותיק שעדיין מדבר על לקנות קישורים, מאמרי SEO וכל שיט אחר אז גם כדאי שתתרחקו.  לכן חשוב מאוד לבקש מהיועץ שאתם רוצים לשכור המלצות או דוגמאות לאתרים שהצליח לקדם במנוע החיפוש בעבר וכיום ואז תלכו לאחד מהכלים שרשומים בפסקה הבאה ותבדקו האם מה שהוא אומר נכון או לא.


משתמש בכלים לקידום אתרים


עליי אפשר לעבוד כמעט בכל דבר בחיים, כי אני די פתי מבחירה. ז"א שקודם כל אני בוחר להאמין באנשים ורק אחרי שהם פוגעים בי אני מתרחק מהם. עם זאת זה לא ככה בקידום אתרים. זה הדבר היחידי שאתם לא יכולים לעבוד עליי בו והסיבה לכך היא כי מעבר ליכולת המופלאה שיש לי לעבור על התוצאות במנוע החיפוש באופן ידני ולבדוק תוצאות אתר, ישנם היום הרבה תוכנות שמספקות תובנות כגון חקר ביטויי מפתח, אופטימיזציה של האתר, כמות מבקרים חודשית, חקר מתחרים ועוד, לדוגמא כמו שאתם רואים בתמונות מהמאמר הזה מ Aherfs.


האם הוא מקדם את האתר שלו במנוע החיפוש?


נראה לי לא הסתרתי ת'כוונה של המאמר הזה נכון? כאילו זה די היה גלוי מהתחלה לדעתי. המטרה שלי היא להיות מדורג גבוה כאשר מחפשים את הביטוי "יועץ קידום אתרים". אז יצרתי על זה מאמר, כי ככה אני יודע בוודאות שאם מי שמחפש את הביטוי מפתח הזה גם יגיע למאמר הזה וייראה את המילים הללו הסיכוי שהוא\היא יחליטו לפנות אליי עולה משמעותית, כי הם רואים ממקור ראשון שאני יודע לקדם בגוגל.



pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page