top of page
חיפוש

קידום אתרי אופנה ב 9 שלבים

  • תמונת הסופר/ת: Adi Shwartzman
    Adi Shwartzman
  • 15 ביוני
  • זמן קריאה 5 דקות

עודכן: 15 ביוני


שוק האופנה בישראל נאמד בכ-23 עד 25 מיליארד ש"ח. ולמרות שעל פי כל המדדים הייתה ירידה בעקבות המלחמה, עדיין יש צפי לעלייה מחודשת כשהיא תסתיים עלינו לטובה, וגם בגלל שגברים התחילו יותר להשקיע בזה (אני יכול להעיד על עצמי:)). אם יש בבעלותכם גם אתר, יהיה לכם מאוד כדאי לדעת איך עושים קידום אתרי אופנה.

תמונת נושא של המאמר קידום אתרי אופנה בה מופיעים מעצבת אופנה שמעצבת בגד על מניקין עוד שני בובות ראווה עם שמלות עליהן שולחן עם מספריים חוט תפירה חוט מדידה ועוד כלי תפירה


 מה ייחודי בקידום אתרי אופנה?


ישנם מספר דברים שהופכים את תהליך קידום אתרי חנויות אופנה לייחודי: 


תמונות וסרטונים


אלו מהווים נדבך קריטי בתהליך קידום חנויות אופנה. מה שאומר שאלו צריכים להיות מותאמים גם לחיפוש. ז"א לעזור למנועי החיפוש להבין מה מוצג בתמונות ובסרטונים ואיך הם רלוונטים למילות המפתח שקהל היעד שלכם חיפש (ז"א בפני מי להציג אותן)



לקוחות בדרך כלל מחפשים מוצרים ספציפיים מה שאומר שתצטרכו לטרגט הרבה מילות מפתח מגוונות בדפי האתר כמו במוצרים או בבלוג


כמות מתחרים


כמות המתחרים שקיימים בתחום זה הוא מאוד גדול מה שאומר שאי אפשר לשקוט אל השמרים. ז"א תצטרכו לבדוק, להבין ולהתאים את מאמצי קידום האתר שלכם בתדירות גבוהה.


פיתוחים טכנולוגיים


כל הזמן יוצאים פיצ'רים חדשים שהם ספציפיים לשוק האופנה בין אם אלו המלצות וקישורים לחנויות אינטרנטיות מג'מיני או מצ'אט GPT או בין אם חידושים בטכנולוגיות מציאות רבודה כמו למדוד בגד באופן וירטואלי לפני שהם קונים (ראו סרטון)



אידיאולוגיה


בניגוד אולי לשווקים אחרים, קהל היעד בתחום האופנה הוא בעל מודעות סביבתית וחברתית גבוהה. מה שאומר שלרוב גם חשוב להם שהחברות שהם קונים מהן גם יהיו כאלה. לדוגמא ראו את האתר הבינלאומי של H&M, להם היה חשוב מאוד לשים דגש על "קיימות" באתר שלהם. ונכון סביר להניח שזה גם חשוב למנהלים אבל אין ספק שהם גם ראו שזה מאוד חשוב לקהל היעד שלהם.


תמונה של דף הבית של אתר H AND M בו נמצא בפוקוס הקטגוריה בתפריט העליון הראשי של האתר הבינלאומי של הקיימות בו יש הרבה נושאים שהיה חשוב לחברה זאת להציג שהם פועלים לשפר

אפשרויות שילוח והתאמה אישית


לקוחות בתחום זה מאוד אוהבים שיש להם אפשרות להחליט לאן החבילה שלהם תגיע, האם לבית או לסניף הדואר המקומי, זמני שילוח קצרים או ארוכים יותר עם התחשבות במחיר, או אפשרויות להוזיל את מחיר המשלוח ובייחוד - "משלוח בחינם". האחרון הוא גם אחד הדברים שהכי עוזרים לתמרץ לקוחות חדשים לקנות וזה גם הוכח בלא מעט מחקרים, שהלקוחות לא אוהבים לגלות רק כשהם מתחילים את הצ'ק אאוט שהמחיר הסופי שלהם עלה, מה שמוביל לנטישה של הסל ולאיבוד מכירות. הדרך שרוב אתרי איקומרס מתמודדים עם זה היא להציע משלוח בחינם מעל לסכום קנייה מסויים או לגלם את מחיר המשלוח במחירי המוצרים. הראשון בדרך כלל יהיה יותר אטרקטיבי ללקוח (אגב, לאו דווקא הזול ביותר) בנוסף, יש גם לא מעט אנשים שמחפשים באופן מדויק חנויות עם אפשרויות שילוח.


תמונת מסך ממחקר מילות מפתח למשלוח בגדים מהיום להיום מארהפס

9 שלבים לקידום אתרי איקומרס בתחום האופנה


השלבים הראשוניים כשאתם מתחילים לעשות קידום אתרי חנות אופנה הם קודם כל לוודא שיש את המרכיבים הבסיסיים שעליהם תוכלו לבנות. ז"א להבין האם מבחינה טכנית הכל עובד כמו שצריך. 


התאמה לניידים (רספונסיביות)


זה אולי נשמע מוזר להזכיר זאת כיום אבל אחד השלבים הראשונים בקידום אתר הוא להבין האם דפי האתר נראים ופועלים טוב במכשירים ניידים. התאמה לניידים אומר שיהיה קל, פשוט ונעים לעין לשוטט באתר שלכם דרך הסמארטפון. בנוסף, חשוב לזכור שהיום הגרסה הראשונה של הדפים שלכם שנכנסת לאינדקס של גוגל, היא גרסת המובייל. אז מאוד חשוב לבדוק האם דרך ניידים: 


  • קל לנווט באתר? 

  • האתר נטען במהירות?

  • האלמנטים על הדף "קופצים"? בד"כ קורה כאשר יש משאבים כבדים כמו תמונות, סרטונים, פרסומות, פופאפים וכו'. 

  • העיצוב נעים ונגיש? ז"א טקסט בגודל קריא, מסך לא "חתוך" ועוד.


כל אלו הם גם חלק מהמדדי חוויית משתמש (Core Web Vitals) מה שאומר שגוגל גם מתחשבים בהם בדירוג האורגני.



לאחר שוידאנו שדפי האתר נראים טוב בניידים, צריך להמשיך את בדיקה הטכנית לשאר האתר, ז"א איך האתר נסרק על ידי מנועי החיפוש בכללי ובמכשירים אחרים כגון מחשב שולחני וטאבלטים. אבל גם לבדוק דברים כמו האם: 


ודאו שהמוצרים מופיעים בגוגל שופינג


לאחר מכן תצטרכו לפתוח חשבון מרצ'נט סנטר ולהעלות את כל המידע של המוצרים שלכם בשביל שהם יוכלו להופיע בתוצאות החיפוש בקטגוריית השופינג, בין אם באופן ממומן או אורגני. 


אופטימיזציה של דפי המוצרים והקטגוריות


השלב הבא הוא להבטיח שמי שיחפשו את המוצרים שלכם במנועי החיפוש יוכלו למצוא אותם בקלות, ועוד יותר, כשהם כבר הגיעו אליכם, שיידעו שהגיעו למקום הנכון. ז"א להתאים את דפי המוצרים והקטגוריות למילות המפתח שאנשים מחפשים ולהוסיף שם את כל המידע שהם אולי יירצו לדעת בנוגע למה שאתם מוכרים. בנוסף כדאי להוסיף מילות מפתח רלוונטיות ב: 




עוד דבר, תלוי איך דפי המוצרים שלכם מוגדרים, כמו לדוגמה, אם יש לכם דגם של שמלה במספר צבעים שונים, כדאי להגדיר את אחד מהצבעים כגרסה הקנונית ובכך אתם יכולים להימנע מבעיות של תוכן כפול. את זה אתם יכולים להטמיע ידנית, דרך ה Theme.liquid, להוריד אפליקציות באתר שופיפי, או באמצעות פלאגינים כמו Yoast אם האתר שלכם על וורדפרס.


תמונת מסך מהחלק בו מגדירים את הגרסה הקנונית של דף באתר חנות וורדפרס  באמצעות הפלאגין יואסט


ודאו שיש סכמות (נתונים מובנים)


נתונים מובנים ("סכימות") עוזרים לדפי המוצרים שלכם לבלוט מעל המתחרים בתוצאות החיפוש. גוגל תומכים במגוון רחב של נתונים מובנים, כגון אפשרויות משלוחים, ביקורות, מבצעים ועוד. עם זאת, חשוב לזכור שגם אם אתם מטמיעים נתונים מובנים ומציינים אילו מהם תרצו שגוגל תציג בתוצאות החיפוש, בסופו של דבר זוהי המלצה בלבד. כלומר, גוגל היא זו שמחליטה האם להציג את הנתונים המובנים או לא. 

תמונת מסך מדף התוצאות בגוגל של חיפוש הביטוי מגפיים לנשים לבן בו מוצגים הנתונים המובנים סכימות מהאתר זארה של משלוחים בחינם מבצעים והביקורות

תמונות באיכות גבוהה


נגענו בזה קצת כשדיברנו על מה שונה בתחום האופנה, כשאמרנו שהתמונות של המוצרים שלכם חייבים להיות באיכות גבוהה, כי בניגוד אולי לתחומים אחרים, קהל היעד שלכם מצפה לתמונות באיכות גבוהה ושופט לפיהן האם לקנות או לא. לכן אתם תצטרכו לוודא שהתמונות עם תאורה מחמיאה למוצרים, המצולמים ממספר זוויות שונות ועם רקעים מחמיאים. עם זאת, שימו לב גם לגודל שלהן, כי תמונות או סרטונים כבדים יכולים להשפיע לרעה באופן משמעותי על מהירות הטעינה, דבר שאם לא מטפלים בזה נכון יכול גם לפגוע בקידום אתר חנות. 


קידום אתרים מקומי


אם יש לכם חנות פיזית ואינטרנטית מאוד חשוב לזכור גם לעשות קידום אתרים לוקאלי משתי סיבות: 


  • קודם כל, יש לא מעט אנשים שמחפשים ספצפיפית ביטויי מפתח עם כוונה מקומית, ז"א שהם מחפשים למצוא חנויות שקרובים אליהם. כמו לדוגמה מה שאתם רואים בתמונה "שמלות כלה בשפרעם", "שמלות כלה בעפולה", ו - "שמלות כלה בעפולה"

תמונת מסך מההצעות האוטומטיות של גוגל כשמחפשים שמלות צנועות בה רואים את ההצעות הלוקאליות כמו שמלות צנועות בצפון שמלות צנועות בשפרעם ועוד

  • דבר שני, גם אם הם לא מחפשים ספציפית חנות מקומית, גוגל כן יכולים להראות להם חנויות שקרובות אליהם כשהם מחפשים את המוצרים שאתם מוכרים, דבר שיכול והרבה מאוד פעמים גם מתמרץ אותם להיכנס לאתר או להגיע פיזית לחנות. 

תמונת מסך של המשבצת גוגל מיי ביזנס של הפרופילים של עסקים שרואים כשמחפשים שמלות כלה בצפון המוכיח את החשיבות של קידום אתר אופנה באופן מקומי

.

בניית קישורים (יח"צ)


בשונה אולי מתחומים אחרים, בתחום האופנה יש לכם הרבה מאוד מקומות אינטרנטיים לבנות באמצעותם קישורים לאתר, כמו שגם דיברנו על זה במדריך בניית קישורים לאתר. לדוגמא אתרים כמו פורטל אופנה או מיס מנדלה, יכולים להיות מקומות מעולים עבורכם לרשום את האתר שלכם, וגם לחשוף את האתר שלכם בפניי קהל יעד ספציפי. בנוסף אפשר כמובן גם לחשוב על שיתופי פעולה בין אם ממומנים או אורגניים עם אתרים מתחרים כמו באמצעות כתיבת מאמרי אורח, החלפת קישורים, או שיווק משפיענים.  


פתיחת אנליטיקס + גוגל אדס והגדרת ניטור המרות


אני מניח שחלק לא מבוטל מכם גם ירצו לעשות פרסום ממומן בגוגל. עכשיו, לאחר שהסרץ קונסול, מרצ'נט סנטר מאומתים ועובדים כראוי אבל הרבה לפני שתפרסמו קמפיין PMAX, יוטיוב או כל דבר אחר, אתם תהיו חייבים לוודא שקודם כל פתחתם אנליטיקס, שאתם מודדים את התנהגות המבקרים באתר שלכם והגדרתם ניטור המרות או כל פעולה אחרת שתרצו למדוד בגוגל אדס כמו שצריך .








Comments


צרו קשר 

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page