top of page
  • תמונת הסופר/תעדי שוורצמן

קידום אתרים אורגני - מה זה?

תוכן עניינים



בעוד שהפופולאריות של קידום אתרים אורגני בגוגל ממשיכה לגדול, יצירת בלוגים, פוסטים וסטוריז במדיה החברתית אינם מספיקים בהכרח להגדלת ההכנסות של העסק. בכדי להצליח בקידום אורגני לאורך זמן צריך הרבה מאוד סבלנות, אמונה בדרך, תכנון והתכווננות כל פעם יותר אל המטרה.

בסופו של דבר, שיווק אומנות זה יאפשר לכם למשוך אל העסק קהל יעד שמכיר את המותג שלכם, אוהב אותו ובגלל זה, גם רוצה לקנות אותו.



תמונה ראשית של המאמר על קידום אתרים אורגני מה זה? בה מופיע מחשב דלוק עם דףדפן פתוח על גוגל

מה זה קידום אתרים אורגני?


מה אומר לכם המושג  "ירקות אורגניים?" כפי המשתמע, אלה ירקות Farm to Table הכי טבעיים שיכולים להיות, ללא ריסוס וללא חומרים משמרים. על אותו העיקרון זה קידום אתרים אורגני. ז"א שיווק עסק המתבסס לא לפי כמה כסף או השפעה יש לכם (חומרי ריסוס, חומרים משמרים) אלא על פי העסק בצורתו הטבעית. ז"א:


  • מי אתם?

  • מה העסק שלכם?

  • כמה זמן אתם עוסקים בו? 

  • כמה לקוחות יש לכם?

  • האם אוהבים אתכם (ו\או את האתר שלכם) או לא? 

  •  והכי חשוב, כמה אתם עוזרים ללקוחות שלכם באמצעות קידום אורגני לקבל החלטה שקולה, נבונה ונכונה בנוגע להאם לקנות ממכם את המוצר או לא?


זאת אומרת, אם לפרק עוד יותר לגורמים את מה שנאמר לעיל, האם אתם עונים על שאלות שאנשים שואלים את מנוע החיפוש בנוגע למוצר או לשירות שלכם בצורה: 

  • רלוונטית - קודם כל, התשובה שתענו למחפשים חייבת להיות רלוונטית למה ששאלו. לדוגמא, אם אני כותב מאמר שנושאו "מה זה קידום אתרים אורגני" לא כדאי שעיקרי המאמר יהיה על נושאים הקשורים לפרסום ממומן.   


  • נגישה - האם  האתר עולה מהר יחסית? הטקסט גדול מספיק? האם יש אובייקטים קופצים במסך המפריעים לחווית המבקרים באתר? ( פופאפים,פרסומות ועוד)


  • מעמיקה - עד כמה אתם מגבים את מה שאתם אומרים באתר שלכם כתשובות לשאילתות החיפוש? באמצעות יצירת לינקים פנימיים אל תכנים רלוונטיים נוספים באתר שלכם, ולינקים חיצוניים לאתרי דמויות סמכות חיצוניים. 

 

  • ניסיון אישי -  האם מה שכתוב במאמר נכתב מתוך נסיון מקצועי עשיר? למנועי חיפוש היום מעניין הרבה יותר מי הם בעלי האתר. ז"א האם יש לו רקורד והיסטוריה כמו לקוחות, משרדים, עובדים וכדומה בתחום עליו הוא כותב? או שהוא רק משכתב מידע כללי (AI). 


קידום אורגני במהות שלו הוא לעזור לאנשים לפתור בעיות שהם מתמודדים איתן, זא כאלה שהיה להם מספיק חשוב לחפש, בנוגע למוצר או שירות שאתם מוכרים. וככל שתעזרו יותר, ככה השם שלכם ייצא יותר החוצה בהדרגה.


למה אין מנועי חיפוש ללא קידום אתרים אורגני?


בסופו של דבר, כשאתם מתפקסים על למה מנועי חיפוש בכלל עובדים, ולמה זאת תעשייה מטורפת שמגלגלת מילארדים כל רבעון? אתם לא תוכלו לפספס שהם פשוט עוזרים. הם עוזרים לנו למצוא מידע ושירותים שיועילו לנו ושיקדמו אותנו, ובגלל זה גם מפרסמים ועסקים רוצים להיות שם. 

אבל, השני מגיע הרבה אחרי הראשון מבחינת חשיבות. בגלל שאם מה שמנועי חיפוש בעצם עושים זה לענות לכם על מה שכתבתם בשורת החיפוש, כדאי מאוד שיהיו להם תשובות. כי אם לא אנחנו לא נהיה שם, ובהמשך גם העסקים והמפרסמים.


לכן, פרסום אורגני גם נועד לספק למנועי החיפוש למיניהם מידע רלוונטי שיעזור להם לענות על שאילתות המחפשים. וככל שאלה יוכלו להבין ולאמת את המידע שאתם נותנים, ואת מי שנותן אותו, ככה יהיה להם יותר נוח לחשוף לאורך זמן ארוך יותר (דירוג גבוה) ולכמות רבה יותר של מחפשים (ביטויי מפתח) את התכנים שלכם מהאתר.


קידום אורגני לאתרים - איך זה עובד?


אז לסיכום החלק האחרון, המטרה העיקרית של מנועי חיפוש, היא לספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר למה שהמחפשים שאלו. מה שאומר שהמטרה היא ליצור בו את התוכן הכי רלוונטי למה שהקלידו במנוע החיפוש. כך שאם התוכן באמת יענה בצורה מלאה ונגישה ככה הם יחשפו אתכם יותר, זאת אומרת, ידרגו יותר גבוה.  קחו דוגמא מהמאמר הזה. כותרתו כפי ששמתם לב הוא קידום אתרים אורגני. ז"א שמי שמחפש את הביטוי הזה מחפש שירות קידום אורגני, להבין טיפה יותר מה זה או איך זה מתבצע. מה שאומר שאם אענה למחפשים את הביטוי הזה באופן שיעזור להם להבין יותר על התהליך ובמה זה כרוך, יש סיכוי לא רע שמאמר זה ידורג גבוה בביטוי הראשי שאני מטרגט בו -  "קידום אתרים אורגני בגוגל".


איך עושים קידום אורגני לאתר?



מחקר מילות מפתח, עסק וקהל יעד


עוד בשלב בניית האתר תצטרכו לחשוב על הקידום שלו. זאת אומרת באילו ביטויים יהיה הכי כדאי לכם להשתמש בהם לקידום האתר. מה זאת אומרת? נניח ואני אינסטלטור. בדף השירותים שלי אני יכול לטרגט את הביטוי " אינסטלטור" אבל אני גם יכול לקדם את הביטוי "שרברב". בשני הביטויים הנ"ל משתמשים אנשים שונים. וכמובן שאם אני האינסטלטור ארצה להופיע בשניהם. אבל בחיים בכלל, ובקידום אתרים אורגני בפרט, תמיד יש פשרות. והביטויים שבהם העסק משתמש בשביל לתאר את עצמו בדפים חשובים כגון דף אודות, דפי השירותים, גוגל מיי ביזנס, מאמרים בבלוג האתר המטרגטים את הביטוי "אינסטלטור" מול אלה המטרגטים "שרברב", גם לוקחים חלק בהחלטה של מנועי החיפוש באילו ביטויים להראות אתכם קודם וכמה.



תרשים זרימה של איך מתבצע קידום אתרים אורגני בגוגל

יצירת (אומנות) תוכן לאתר


זה האתר שלי נכון? ובתכלס אני יכול להיות פה הכי כנה ולדבר על מה שבא ואיך שבא לי? כאילו תיאורטית שואל, כי בשביל באמת לעזור לעסקים שחשובים לי שישרדו אני חייב להיות כנה. וחייב לדבר איתם על זה שלדעתי הם חייבים היום להתחיל ליצור אומנות אינפורמטיבית לשיווק העסק, על נושאים שאנשים מחפשים במנועי החיפוש בנוגע לנישה שהם מתעסקים בה.


בגדול, זה אומר ליצור תוכן מרכזי אחד בחודש כמו סרטון או מאמר על בעיה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים עליה פתרון. אגב, זה ממש לא משנה איפה. המלצתי החמה שזה יהיה באתר כי זה הדבר היחידי שהוא באמת שלכם, אבל זה יכול להיות גם בפייסבוק או ביוטיוב. ממנו לחתוך תכנים קטנים, מיקרו תוכן, Micro Content, שיפורסמו במהלך החודש בפלטפורמות האחרות, בהן תהיה הפניה לתוכן המרכזי.



הוספת תמונות וסרטונים לתוכן באתר


כפי ששמתם לב גם במאמר הזה, ובאתר בכלל, יש תמונות. הסיבה ללמה תמונות חשובות לקידום בגוגל, זה שהן עוזרות בלתת טיפה מנוחה למוח בין חלקו האחד של המאמר לחלקו השני. מה שיכול להוביל לכך שאנשים יישארו בו בשביל לקרוא אותו עד סופו.  דבר נוסף הוא שתמונות הן עוד סוג תוכן שיכול לקדם את האתר שלכם דרך חשיפת התמונות מהמאמרים באתר בקטגוריית התמונות. מה שיכול להוביל אנשים מעוד מקורות לאתר שלכם. מאוד חשוב לזכור להטמיע תגי Alt - טקסט המסביר לבעלי מוגבלות ומנועי חיפוש מה רואים בתמונה. 


איך חוויית המשתמש משפיעה על קידום אורגני?


ואם להמשיך את הפסקה הקודמת, אז כל התמונות היפות בעולם לא ייראו טוב באתר שלא מעוצב טוב באופן בסיסי. ואני ממש לא אומר שאתם חייבים אתר מיליון דולר עם עיצוב יוקרתי וגאג'דטים מפוארים, אבל דפי האתר חייבים להיות נעימים ומזמינים כשמסתכלים עליהם. כי אם לקוראים יהיה קשה, מבלבל או לא נוח לגלוש באתר שלכם, הם לא יעשו זאת. לא משנה כמה אתם מאמינים שהתוכן והאתר שלכם יועיל להם. ואם הם לא יעשו זאת, איך אתם חושבים שמנועי חיפוש ידרגו אותו? וכאן אני מדבר מנסיון אישי. 


אז אם אתם כמוני עדיין, ואתם לא עובדים בנישת האופנה, צילום, עיצוב וכו' - האתר שלכם לא חייב להיות מעוצב לעילא ולעילא בשביל להיות מדורג במנועי החיפוש בביטויים מכירתיים. אבל בהחלט כדאי שיהיה באופן בסיסי :) 


כמה זמן לוקח לדפי האתר להטען ולהיות מוצגים למבקרים?


אני לא בהכרח מסכים עם האמירה היום שלאנשים באינטרנט, אין סבלנות. כי זה נכון חלקית.

לדעתי רבים מאיתנו מחכים יפה יפה לאתרים שאכפת לנו להיות בהם. אז האתר צריך לעלות יחסית מהר, גג עד 10 שניות, ואני מגזים כלפי מעלה, כי 10 שניות זה מלא, לפי הרגשה בין 2 - 3 שניות זה בסדר עד שאבחר לצאת ממנו או לטעון אותו מחדש. אגב אם תרצו ואם האתר שלכם בנוי על וורדפרס, אני משתמש בפלאגין שנקרא WP Rocket שמאוד עזר למהירות שבה הדפים נטענו לי בטלפון ובמחשב.


pexels-anna-nekrashevich-7552715.jpg

צרו קשר עוד היום
כדי ללמוד איך אני יכול לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהצליח באינטרנט

תודה!

אצור איתך קשר בהקדם

bottom of page